Posts Tagged ‘the Skwawkbox’

Haredi Jews Send Letter of Support to Diane Abbott

April 5, 2019

This is another fascinating piece refuting the allegations that the Labour party is institutionally anti-Semitic. On the 29th March 2019 Skwawkbox posted an article reporting that the Union of Orthodox Hebrew Congregations – UOHC – wrote a letter supporting Diane Abbott.

The letter was written as a riposte to attacks on Abbott for not intervening when her local party passed a motion denying that Labour is institutionally anti-Semitic. Supposedly some Jewish members left in tears. The Skwawkbox notes that most of the media accounts did not mention that the motion was brought and supported by Jewish party members. As for Abbott herself, Labour party rules specifically prohibit MPs from interfering in motions by the constituency parties.

The UOHC is the umbrella organisation for Haredi – ultra-Orthodox – Jews, who are not represented by the Board of Deputies, along with secular members of the Jewish community. The good rabbis write

We are aware that you often spend much time and trouble to assist constituents and others with their personal and other problems, and that the ethnicity and religion etc., of those that you assist makes not an iota of difference to the assistance that you generously provide.  We hope and trust that you will continue your battle against racism, and your other endeavours for the general population of this country for many years.

Shraga Stern, an activist in Hackney’s Haredi community, welcomed the letter and mentioned that when Jeremy Corbyn signed an early day motion in 2010 calling for the relocation of Yemeni Jews to Britain, Diane Abbott had been the second to sign it and had done so without a moment’s hesitation. Stern also said

While it is sad that the UOHC letter had to be written at all, I am delighted at this instance of public Jewish support for Ms Abbott, whom I regard as a true friend of the Jewish people.

https://skwawkbox.org/2019/03/29/orthodox-jewish-union-issues-letter-of-strong-support-for-diane-abbott/

Abbott is the most vilified female MP in parliament, a fact the media neglected to mention when they were falling over themselves to cover the misogynistic and anti-Semitic abuse directed at Blairite female MPs like Luciana Berger. Berger has suffered real, horrific abuse, but this has been covered by the press and media simply to discredit Corbyn, despite the fact that it has no connection to him at all. And the biased media have absolutely no interest in upsetting this story by giving the same amount of coverage to left-wing Labour MPs, who suffer the same abuse.

Stern was also one of the members of the Jewish community, who attended Finsbury Park mosque when Jeremy Corbyn visited it. I think he may also have suffered attacks from the Jewish Chronicle, which is absolutely outraged that any Jew should support Corbyn, and which has been trying to discredit those who do. One of their latest victims is a Holocaust survivor, who also signed a letter by twelve other members of the Haredi community supporting Corbyn. They have tried to suggest that this person couldn’t really be a survivor of the Shoah, as they left in 1939, before the Final Solution got underway in 1942. However, the Holocaust Memorial Centre in Israel defines a Holocaust survivor as any Jew, who lived through the Nazi era. The Nazis got into power in 1933, and the concentration camps were opened that same year. And from the start the regime was persecuting the Jews horrifically before the official deportations started. So the JC’s allegations simply won’t wash. They prove instead what a vile, mendacious rag the Chronicle is.

As for Abbott’s unswerving support of the Jewish community in her constituency and elsewhere, I can believe that very easily. She has always been a dedicated campaigner against racism and discrimination, most obviously for the Black community but also for other ethnic groups. It’s her utter opposition to racism that has led to her demonisation by the right-wing media, and the vile hate messages she has to endure.

Corbyn and Abbott have never been anti-Semites and, like the very many others falsely smeared, have enjoyed the confidence and support of large sections of Britain’s diverse Jewish community for the care and work they have done on their behalf, and that of all the ethnic groups in Britain. 

Advertisements

Shame of Jewish Chronicle’s Attack on Letter Written by Jewish Labour Supporters

March 19, 2019

Just like the rest of the Conservative establishment, just when you think the Jewish Chronicle can’t go any lower, they do. This afternoon Mike put up a piece reporting and commenting on a story from the Skwawkbox about that rag’s attempts to discredit a letter published in the Sunday Times written by 12 Holocaust survivors in support of the Labour party and its leader, Jeremy Corbyn. As part of its attempt to rebut the letter, the JC has tried attack the credentials of one its signatories. This individual, it claimed, couldn’t be a proper Holocaust survivor because they left Germany in 1939 when they were two years old.

But as Steve Walker of the Skwawkbox and Mike in his article point out, this claim is nonsense as the definition of Holocaust survivor used by the Yad Vashem centre in Jerusalem is any Jew, who lived for any time under Nazi domination and survived. And that definition must therefore include those, who lived in Germany in the ’30s.

I suspect here that the Jewish Chronicle probable considers a Holocaust survivor as someone who survived the the system slaughter of the Jews carried out under the Final Solution from 1942 until the end of the War. However, the Nazis began their persecution of Jews and other ethnic, religious and political groups almost from the moment Hitler seized power in 1933. The Boxheim scandal of 1931 showed that the Nazis were intending to set up concentration camps, and the first at Esterwegen and Dachau were established in 1933. By August 1941, four months before the infamous Wannsee Conference of January 1942, there were 10 main camps with 25 satellites. In April 1933 there was a boycott of Jewish businesses and legislation was passed expelling Jews from the civil service and the universities. This was followed in October by the passage of the Reich Chamber of Culture and the Press Law, which prepared from the removal of the Jews from journalism. 1935 saw the passage of the infamous Nuremberg Laws and the Reich Citizenship Law, which restricted German citizenship only to full-blooded gentile Germans. Marriage and extra-marital sex between Jews and non-Jews were forbidden. This was followed by legislation in 1937 permitting Jewish businesses to be confiscated without any legal justification. All German anti-Semitic legislation was applied to Austria after that country was annexed in 1938. This was succeeded by further laws passed in April demanding the registration of Jewish wealth, the Munich synagogue was destroyed in June, and the Nuremberg in August. That same month Hitler issued a decree demanding that all male Jews should be called ‘Israel’ and all female ‘Sarah’. In October all Jewish passports had to be stamped with the letter ‘J’ for Jude, the German for Jew, and 17,000 Polish Jews were expelled from Germany. After the assassination of the German diplomat Ernst von Rath by Herschl Grynszpan in Paris came the horrific pogrom of Kristalnacht. 20,000 German Jews were imprisoned as businesse, homes and synagogues were attacked and looted. Further decrees expelled the Jews from the economy and demanded them to pay a collective fine of 12,500 million marks to pay for the destruction. At the same time, Jewish students were expelled from schools. In December, non-Jews were allowed to take over formerly Jewish companies. In April 1939 all Jewish valuables were confiscated and the law on tenancies passed, which supposed to force Jews to live together in ‘Jewish Houses’. In September the curfew was introduced forbidding Jews from being out after dark, and all their radios were confiscated in order to prevent ‘treachery’. The first deportations of Jews from Germany, mainly from Pomerania in what is now northern Poland, began the next year in February 1940.

See: D.G. Willliamson, The Third Reich (Harlow: Longman 1982) pp. 39-40.

James Taylor and Warren Shaw, A Dictionary of the Third Reich (London: Grafton Books 1988), ‘Anti-Semitism’, pp. 37-8; ‘Concentration Camps’, 88-91; ‘Crystal Night’, 92-3; ‘Jews in Nazi Germany’, pp. 190-2; ‘Nuremberg Laws’, 261.

It’s therefore very clear that even before the commencement of the Final Solution in 1941/2 Jews were under immense persecution in Germany and then Austria. A Times journalist reported that the situation in the latter was so desperate that some Jews were contemplating suicide. See The Faber Book of Protest. And the entry for ‘Final Solution’ in Taylor and Shaw, above, states that it is still uncertain whether the term ‘resettlement’ was also used as a euphemism for murder when it was used of the Jews in the late 1930s. (p. 126).

Mike also notes in his article the Ha’avara Agreement signed between Nazi Germany and the German Federation of Zionists to send Jews to Israel, making the point that the only reason the Federation signed the agreement was fear of Nazi persecution. It allowed the escape of 60,000 Jews to Palestine, then under the British Mandate, who are therefore also Holocaust survivors.

The short-lived collaboration between the Zionists and Nazis were what allowed the witch-hunters to smear and demand the suspension of Ken Livingstone. However, it is verifiable fact, documented by Zionist historians of the Holocaust like David Ceserani, the Yad Vashem Holocaust Centre, and mentioned in Taylor and Shaw, who write

At the outset the Nazis had tried to drive the Jews out of German living space, and were briefly in collaboration with the zionist movement. (p. 38).

Mike also believes that the Jewish Chronicle’s article may itself be anti-Semitic. He writes

In fact, the JC piece may itself be described as anti-Semitic. The IHRA working definition of anti-Semitism includes among its examples “denying the fact, scope, mechanisms… or intentionality of… the Holocaust”, and the accusation in this piece certainly does so.

He also states that the Jewish Chronicle has tried to suggest falsely that many of the signatories didn’t know what they signing. But they did, and some even suggested alterations. Mike concludes

What a weak response from people who have trumpeted their righteousness for years! And what will they try next?

See: https://voxpoliticalonline.com/2019/03/19/mainstream-bid-to-take-back-initiative-from-anti-witch-hunt-campaigners-with-lies-may-be-anti-semitic/

I don’t know what the witch-hunters will try next, but it’s going to be foul. They’ve already shown they’re not averse to falsifying history, as John Mann did when he denied that Hitler signed any agreement with the Zionists. Just as they have shown they abuse and smear their Jewish opponents using rhetoric that would be unhesitatingly denounced as anti-Semitic if used by non-Jews. But they are given a free pass on this by a complicit British establishment and media.

Daily Mail Labeled ‘Fake News’ by Microsoft News Software

January 23, 2019

Ho ho! Another fascinating story Mike put up today is a piece reporting that Microsoft Newsguard, a piece of plug-in software designed to warn users if the news website they’re looking at is unreliable, has flagged up the Daily Mail’s Mail Online as fake news. If you onto the Daily Mail while using the software, you get a message telling you that

“this website generally fails to maintain basic standards of accuracy and accountability” and “has been forced to pay damages in numerous high-profile cases”.

Mike quotes the Guardian on the software, which says that it is run by veterans of the news industry, who are trying to establish industry-standard benchmarks for judging how trustworthy news sites are. It employs experts to analyse sites to see if they meet certain journalistic standards. It makes all its judgments public and invites news outlets to respond to criticism and improve their standards.

So how bad is the Fail? Well, according to the site Tabloid Corrections, it’s pretty terrible. In fact, it’s worse even than the Scum. It was sanctioned 28 times by the press regulator, IPSO, last year, 2018. The Times was second with 18 sanctions. Behind the Times came the Scum, with 16, the Mirror with 10, the Express and Torygraph with 7, and the Star with 4. Still, the Fail has improved. In 2017 it violated journalistic rules 50 times.

Mike comments that this probably won’t affect the Daily Mail, as most people regard it more as a comic. They only read it to laugh at the nonsense inside. And, sadly, some probably read it only to ogle the scantily clad women in the very sexist newsroll on the right of its webpage. I’m not so sure about this. Years ago a friend of mine said that he thought the Mail was more dangerous than the Scum, because while the people who read the Scum treated it as a joke, those who read the Heil take it seriously. I think he’s partly right, but even this is far too optimistic. Yes, the Scum and the Mail are viewed with contempt by very many people, with more sophisticated tastes and attitudes to the news and journalism, at the same time I’m sure that their readers do take them absolutely seriously.

Mike also states that the Beeb’s Politics Live has also been discussing fake news, but hasn’t mentioned the Mail, concentrating instead on a piece about the UK parliament but which confuses it with the American political system.

Mike concludes

The issue is one that This Site has highlighted recently – that anyone claiming to quote facts about political issues must provide proof, usually in the form of references to their sources. Then readers can check those sources.

If there aren’t any references then you assume the claim isn’t true – and draw your own conclusions about the person or organisation making it.

See: https://voxpoliticalonline.com/2019/01/23/daily-mail-website-flagged-as-fake-news-by-microsoft-mobile-web-browser/

Mike’s piece is interesting not just because of what it says about the Heil, but about the rest of the UK media. The Heil is Britain’s worse paper for misreporting, but the second and third worse are the Murdoch papers the Times and the Scum. The Scum will be no surprise to anyone. But the Times prides itself on being Britain’s paper of record. This shows how vacuous and spurious that claim is. And I don’t regard its sister paper, the Sunday Times, as any better. Not after the repeated way it has libeled Labour party leaders and members, like Michael Foot and Mike himself. It’s not up there on the list, but it still slanders and smears decent people simply for the benefit of the Tories, big business, and in Mike’s case, for New Labour and the Israel lobby.

It will also be interesting to see if Private Eye reports this in their ‘Street of Shame’ column. It’s always reported the findings of press regulators, particularly when one of the most notorious rags has been claiming that it is the paragon of journalistic standards and has never made anything up or libeled anyone ever. And Private Eye is now casting its critical gaze over the alternative news sites. Last issue, for the 11-24 January 2019, it carried the article ‘Skwawk-boxed’, reporting that ‘Britain’s sole state-approved press regulator’, Impress, had made its eighth ruling against the Skwawkbox because it misrepresents or distorts the facts, and confuses fact with comment. It claims the regulator oversees 111 titles, but over the past two years has been called in to deal with 15 complaints. More than half of these have been against the same publication, and at least five have been upheld. This is against the Skwawkbox, which it describes as

‘the ultra-partisan Corbynite website run by Labour activist Steve Walker, which specializes in paranoid conspiracy theorizing and simultaneous attacks on the “MSM” for fake news.’

I dare say that this piece is correct, as far as it goes, and its criticism of the failure of journalistic standards in the Skwawkbox is probably correct. But I trust the Skwawkbox far more than I trust mainstream news. The MSM does present appallingly slanted news, including the Beeb, which it hypocritically maintains is objective, trustworthy fact. The massively biased coverage of Corbyn and the Labour party is a case in point. The media has smeared him and his supporters as Trotskyites, misogynists and anti-Semites, when the opposite is true. And there are organisations with very hidden agendas manipulating both the news and government policy. These are the various intelligence agencies, right-wing thinktanks, and industry groups trying to manipulate official policy to promote the neoliberal agenda of privatization, poor wages, destruction of the welfare state and workers’ rights and the invasion and exploitation of the Middle East under the pretense of combating terrorism. You can read about this over at Lobster, Counterpunch, and in the books of and website of Greg Palast and the now sadly departed William Blum and his Anti-Empire Report. Walker might have to tighten up his journalistic performance, but I don’t doubt that there’s more truth in what he writes than in the Fail or the rest of the mainstream media.

And he and the other left-wing news sites supporting Corbyn and genuine socialism in the Labour party clearly are frightening Private Eye along with the rest of the old media. Otherwise the Eye wouldn’t have published this, and another story attacking the excellent the Canary. The genuine left-wing news sites are catching up on the old media very quickly. It’ll be interesting to see if next fortnight’s Eye includes this story, as it did the piece on the Skwawkbox.

Woohoo! Good News – Murdoch’s Scum Making Serious Losses

January 20, 2019

The past week hasn’t had much good news, not with May determined to wreck this country by clinging on to power to support herself and her failed Brexit deal and her government of murderers, crooks and exploiters pushing through more legislation to make life even more tough, miserably and dangerous for those at the bottom of society. But last Monday’s I, paper for 14th January 2019, carried a very interesting piece in its ‘Media on Monday’ column. Entitled ‘What future for the ‘The Sun’? Quality journalism is adapting better’ the piece revealed that the nadir of British print journalism is running up tens of millions of pounds in losses. The piece states that in print it has a circulation of 1.4 million, more than any other paid-for title, and that digitally it has a monthly audience of 29.5 millions. However, its publishers, News Group Newspapers, has declared a loss of 91.2 million pounds before tax for the year to 1st July. In the previous year it suffered a lost of 24 million, even after a 55 million pound tax rebate. And the year before that it managed to record a 62 million pound loss. The piece’s author, Ian Burrell, opened his analysis of the Scum’s perilous financial situation by stating that

The huge losses posted by the publishers of The Sun throw into question the long-term future of this country’s tradition of “red-top” popular journalism.

He then goes on to write about how the quality papers (ahem) with a lower circulation are actually adapting better to the changed media environment, and that British tabloids haven’t been hit nearly as hard as their American counterparts. In New York, the tabloid vendors are reduced to selling them with candy and soda. The New York Daily News, which used to have a circulation of 2.4 million, now sells only 200,000 copies, if that. Burrell states that the popular newspapers find it difficult to find subscribers, and that Scum’s losses are a further sign of the declining influence of Rupert Murdoch. It notes how the Scum has posted of its role in the success of the Leave vote, and how Donald Trump acknowledged its importance by giving it an exclusive interview. The article also described how the wretched rag has ‘made huge strides in digital media’ and has compiled a database of 800,000 previously anonymous print buyers, which will help it survive without subscriptions in the future. The article concluded, however, by warning that the Scum’s decline threatened the whole future of British popular journalism. It said

The revival of serious media is a good thing, but without a functioning popular press, the gulf between the informed classes and those deprived of news would be frightening indeed. (p.39).

Well, yes, it would be, if the Scum actually did any informing. It hasn’t. It has screamed, hurled abuse, libeled and misinformed, stoking up xenophobia and racism as well as getting the working people of this country to vote against their own best interests through pushing Thatcher and her wretched neoliberal legacy of welfare cuts, privatization, including that of the NHS and the outsourcing of British jobs. While at the same time hysterically blaming the unions, the unemployed themselves, anyone on benefits, and, of course, Blacks, Asians and particularly Muslims. In the first decade of this century Private Eye carried a piece in its ‘Street of Shame’ column following a press complaints regulator ruling that one of its cartoons was racist. This featured a line of pigs marching with banners objecting to the way they had been compared to Arabs. Not only was this racist, despite the Scum’s denials, but the Eye also revealed the newspaper had previous. Plenty of previous. At that time, the number of times the press regulator had upheld complaints of racism against Murdoch’s mighty organ was 19. I have no idea what the number is now, as I’ve seen zero evidence that the rag has become less racist and hateful.

As for what a future without the Scum would look like, I’m reminded of one of the few sketches on A Bit of Fry and Laurie which I actually found funny. This was a parody of the Jimmy Stewart classic, It’s a Wonderful Life. This was about a man contemplating suicide, who is rescued by an angel. He’s shown how much worse off his town and its folk would be without him. In the sketch, however, the man about to jump from the bridge, played by Hugh Laurie, is a newspaper magnate with an Australian accent. The angel, played by Stephen Fry, tries to stop him from ending it all by showing him the future without him. Unfortunately, however, in this future everything is much better: there’s more happiness, respect and general niceness. At one point Fry shows him a newspaper headline running ‘Niceness Up’ so many percent. They go into a boozer, and the angel asks the Ozzie newspaperman what he thinks about Blacks. ‘I don’t mind them’, the Murdoch parody says defensively. In this future, racism has declined significantly, and Black and White peeps are in there, drinking, talking and laughing easily together. The sketch ends with the Angel asking ‘Murdoch’ if he still wants to jump off the bridge. Of course not, he shouts joyfully, he now knows how much worse he make Britain and the lives of its people. At this point the angel does what many people have wished they could, and pushes him off.

The circulation of the print newspapers, and the audience for the news on the old media broadcasters is going down partly through the influence of the internet. This has alarmed the established, and establishment media, because it means that the consensus they push is declining as people take their news from the alternative news programmes they like, including those on the Left like The Canary and The Skwawkbox. Which terrifies the established press, as shown by the Groaniad’s attempts to stop the superb Kerry-Anne Mendoza giving this year’s lecture in honour of a pioneering Black journo, and Private Eye’s chortling about a press ruling about the bias in The Skwawkbox.

But I am definitely not worried at all by the fact that the Scum is making massive losses. As far as I’m concerned, the sooner it and similar far-right titles across the board, including the Sunday Times and the Torygraph go, the better.

Mike Scoops Private Eye on McVey’s Departure from Government

December 12, 2018

Last fortnight’s issue of Private Eye, for the 30th November – 13th December, carried a story suggesting that Esther McVey’s resignation from the cabinet may have been for reasons other than a concern over Brexit. Instead, the satirical magazine suggested, Iain Duncan Smith’s collaborator in the murder and starvation of the old, homeless, unemployed and disabled was due to her wishing to avoid having to answer questions about whether her department has tried to cover up the stats on the deaths on disabled people. The piece, in the ‘HP Sauce’ column on page 10 ran:

<strong>Esther McVey’s sudden cabinet resignation over Brexit does have a silver lining for the former work and pensions secretary. It means she avoids having to answer tricky questions about whether her erstwhile department tried to cover up links between its controversial “fitness for work” tests and the deaths of benefit claimants.

Marsha de Cordova, Labour’s shadow minister for disabled people, and Stephen Lloyd, the Lib Dem’s work and pensions spokesman, wants to establish whether inquest rulings linking the so-called work capability assessment to the deaths of at least two mentally ill claimants were passed to the independent expert tasked with annual reviews of the test. They also want to know whether the results of internal investigations into the deaths of other claimants were passed on.

If they were, they certainly did not feature in Dr Paul Litchfield’s reviews in 2013 and 2014 – and he himself is keeping schtum. A recent Freedom of Information request from Disability News Service also failed to elicit an answer, with the Department for Work and Pensions simply saying it did not hold the information – and it clearly wasn’t prepared to find out.

Let’s see if the two crusading MPs fare any better with McVey’s successor at the DWP, the returning Remainer Amber Rudd, who in her early defence of universal credit looks every bit as evasive as McVey.

This is very much in Mike’s particular sphere of interest over at Vox Political. As a carer, Mike is very concerned about the Tories’ attacks on the disabled and the lethal consequences of their sanctions regime and the Fitness for Work tests. Followers of his blog will recall the struggle Mike had to get the DWP under IDS to release the stats on the number of people, who’d died under their reforms of the benefits system.

On Friday, 23rd November 2018, Mike ran this story speculating that the Minister for the Genocide of the Disabled had resigned because she wanted to avoid being questioned about the number of deaths Tory policies have caused:

Remember when Esther McVey quit the government last week, claiming it was because of Brexit, and I suggested she was running to avoid having to answer the criticisms of the Department for Work and Pensions raised by UN inspector Philip Alston?

It turned out that she had already exchanged words with the special rapporteur on poverty – but now it seems I was not wrong after all, as Ms McVey’s departure allowed her to avoid answering questions on a possible link between the hated Work Capability Assessment carried out by private contractors on behalf of the DWP and the deaths of benefit claimants.

This issue is whether the government showed key documents linking the deaths of claimants with the work capability assessment (WCA) to Dr Paul Litchfield, the independent expert hired to review the test in 2013 and 2014.

Dr Litchfield carried out the fourth and fifth reviews of the WCA but has refused to say if he was shown two letters written by coroners and a number of secret DWP “peer reviews”.

In the light of recent revelations, it seems reasonable to ask whether this is because he was asked to sign a ‘gagging order’ – a non-disclosure agreement requiring him not to say anything embarrassing or critical about the Conservative government or its minister.

Dr Litchfield published his two reviews in December 2013 and November 2014, but neither mentioned the documents, which all link the WCA with the deaths of claimants.

Disability News Service raised the issue in July, prompting Opposition spokespeople to send official letters demanding an explanation. Labour shadow minister for disabled people Marsha de Cordova’s was written on July 25, and Liberal Democrat work and pensions spokesman Stephen Lloyd’s followed on August 2.

Neither had received a response by the time Ms McVey walked out, as DNS reported.

I think we can safely conclude that the four-month delay – so far – indicates Ms McVey intended never to respond. The disagreement over Brexit provided a handy excuse to do a runner.

Will Amber Rudd be more forthcoming?

The evidence of her time at the Home Office suggests the opposite.

See: https://voxpoliticalonline.com/2018/11/23/did-mcvey-quit-the-government-to-avoid-questions-on-disability-deaths-cover-up/

Mike’s report of the affair covered the same points as that in the Eye, but adds details about Dr Litchfield’s reports and speculates that he may not have given details of the numbers of deaths because he had been forced to sign a gagging order, as very many of the charities and other organisations working with Tweezer’s gang of cutthroats have been forced to do.

One of the problems facing modern print journalism is that by the time they’ve put a story into the paper, everyone’s already read about it on the Net. This is the reason why newspapers have increasingly become similar to magazines with celebrities interviews, media stories and articles on subjects that are of interest, but not necessarily particularly topical.

I went back to reading Private Eye after a hiatus, when I was sick and tired of the magazine’s constant attacks on Jeremy Corbyn and his supporters. This seems to have calmed down recently, but I’ve no doubt that it’s still bubbling away somewhere underneath. It does carry much excellent information on the shabby deals going on behind the scenes, in politics, local government, business and the press, which isn’t reported in the rest of the media. It’s that which still makes the magazine worth reading.

However, the mainstream media has shown to a rapidly increasing number of people that it is deeply biased and untrustworthy. And it has plenty of competitors from the various left-wing news organisations on the web. Like the Disability News Service, the Canary, the Skwawkbox and very many others. Left-wing bloggers and vloggers are also increasingly turning to them, rather than rely on the viciously biased, mendacious British press. Gordon Dimmack announced on one of his videos a few weeks ago that he wasn’t going to rely on the mainstream media for his stories any longer. This was on a video in which he took apart the lies in a story in the Groaniad about Julian Assange.

The British media, including the Beeb, is feeling threatened. Very threatened. A week or so ago the Radio Times published an article lamenting the polarization in political opinion due to people no longer trusting mainstream news sources, and turning instead to others which conformed to their own views. Thus the political consensus was breaking down. They also ran another article celebrating Question Time and its presenter, Dimbleby. Well, the consensus opinion pushed by the media is largely right-wing, pro-Tory and anti-Corbyn, with the Corporation’s news as massively bias as the Tory papers, from whom some of their journos have come. And Question Time has also angered many people, because of this pro-Tory bias and the way it has packed both panels and audience with Tories and Tory supporters.

It’s entirely right that people are turning away from the lamestream media with its bias and lies to the left-wing blogs, vlogs and other news outlets on the web. They aren’t Tory propaganda outlets, and are increasingly getting the stories before the mainstream papers and broadcasters.

And as this article from Private Eye shows, one of those blogs, which is getting the news to people first, before the mainstream press, is Vox Political.

Secular Talk: After Nazi Pittsburgh Shooting, Israeli Ambassador Blames Left-Wing Anti-Semitism

November 3, 2018

The Israeli state and government really are a bunch of lying, propagandist lowlifes. After the Tree of Life Synagogue in Pittsburgh was targeted by a Nazi shouting ‘All Jews must die’, the Israeli spin machine and its mouthpieces in Britain and America have swung into action to put the blame precisely where it doesn’t belong: on the liberal left.

In this video from Secular Talk, host Kyle Kulinski talks about a segment from American news in which the anchor interviewed the Israeli ambassador, Ron Dermer. The anchor asked him about the help the Israelis were giving the victims of this atrocity. Dermer replied that the Israelis were sending specialists in treating people traumatized by attacks such as this, after they occurred in Israel. The anchor then goes on to talk about whether Donald Trump is partly to blame for all this, in particular because of his refusal to put the blame squarely on the Nazis for the violence last year in Charlottesville. Dermer replies by saying Trump’s comment – which was that there were ‘good people’ on both sides – wasn’t helpful, but denies that the Orange Buffoon has any responsibility for this. He has, after all, Jews in his family.

He then goes to make what Kulinski later in the video describes as the ‘false equivalency’ argument. He starts talking about how anti-Semitism is everywhere, on both sides. Jews have been attacked as capitalists, who control everything. They have also been attacked as Communists. Anti-Semitism is growing. It’s on the left with Jeremy Corbyn in England, and in American colleges.

Kulinkski points out that the attack was carried out by a Nazi shouting ‘All Jews must die!’. He explains that the anti-Semitism Dermer’s attacking in American colleges is the BDS movement, the campaign to boycott goods and business produced in occupied Palestine. Israel views Corbyn and the BDS campaigners as anti-Semites simply because they want Israel to give Palestinians the same Human Rights that they currently reserve exclusively for Israelis. He states categorically that there are no left-wing Nazis attacking Jews and synagogues. He also suggests that Dermer doesn’t really believe what he’s saying about the Left, but it is doing so in the hope that others will. Kulinski then says that he would ignore this story, but he’s seen it very many times elsewhere. It’s just another example of the false equivalence the media makes between the Left and Right when crimes like this happen, even though the responsibility lies very much on the right. The Left isn’t responsible for crimes like this, whatever Joe Crowder, the anchor, believes.

It wasn’t just the Israeli ambassador to American making these slanderous claims either. On Tuesday Mike put up a post reporting a story from the Skwawkbox about a sockpuppet Twitter account in the name of Dean Brown, who was described by the anti-Corbyn site Left Over as a Corbyn supporter, Labour staffer and member of Momentum. ‘Dean Brown’ wrote tweeted in response to a Tweet by Netanyahu expressing his sorrow at the attacks ‘You brought it on yourselves’. ‘Dean Brown’ doesn’t exist. The person behind this sockpuppet attempt to smear the Labour party appears to be the same person behind the Wes Brown Tweet that fooled Yvette Cooper. Wes Brown also claimed to be a Corbyn supporter and a member of his staff. Wes Brown also doesn’t exist. According to Mike today, the identity of the idiot behind this deception has been revealed, despite his attempts to cover his tracks.

Unfortunately, the comedian David Schneider appears to have been taken in by this scam, and angrily sent a tweet attacking anti-Semitism on the left. Schneider was rightly annoyed by a tweet from a person asking if there would be the same outrage if Palestinians were shot. As Mike points out, there’s no evidence that this individual was left-wing or a member of the Labour party. Another target of Schneider’s anger was Jenny Tonge. She’s a Lib Dem and so is not a member of the Left, and definitely not a member of the Labour party.

Various journos also lined up to spread the smears. Rachel Campos-Duffy on Fox News claimed that left-wing anti-Semitism was behind the attack. And the Guardian hack Christina Patterson, reviewing the papers on Sky News said in connection to the shooting that Jeremy Corbyn was encouraging anti-Semitism in the Labour party.

In fact, as Mike shows, the opposite is the case. He presents a variety of Tweets from left-wingers, including the Skwawkbox and Corbyn himself, expressing every sympathy with the victims. Mike says

‘Left Over’ and the accounts mentioned in its tweet, the five UK journalists who linked the Pittsburgh killings with Jeremy Corbyn, Chris Williamson’s dogpilers and – sadly – David Schneider are all responsible for an anti-left, anti-Labour, anti-Corbyn-and-his-supporters smear that is all the more disgusting because of its context.

All should make public apologies immediately. Some should face disciplinary procedures for false reporting.

But we all know that’s not going to happen, don’t we?

Not while anti-Semitism is the one accusation people can make against political figures without any need for proof whatsoever.

Chris Williamson MP was attacked because he linked to a tweet about the head of the Board of Deputies of British Jews, Marie van der Zyle, below, being criticized for using an anti-Semitic trope.

He ends his piece by explaining once again that he himself has been the victim of such smears, and asks his readers to contribute to the crowdfunding campaign to raise money to allow him to fight a libel case against those who smeared him.

There really is no decency behind Dermer, Patterson, Campos-Duffy or any of the other soulless, amoral hacks and shills, who have used this tragedy to smear the Left instead of putting the blame squarely where it belongs. It’s an utter travesty, and shows once again why no-one should trust the mainstream news.

Radio 4 Programme Next Week on Press Censorship and Election Rigging

October 30, 2018

According to the Radio Times for 3rd to 9th November 2018, next Monday’s edition of Radio 4’s ‘Analysis’ is about the increasing destruction of democracy. Entitled ‘How to Kill a Democracy’, for blurb for the programme runs

Matt Qvortrup examines how democracies around the world are being dismantled through the silencing of the press and manipulation of elections.

The programme is being broadcast, appropriately enough, on the 5th November at 8.30 pm.

This has been going on for years. The Groaniad’s John Kampfner wrote a book about it years ago, Democracy For Sale, about how government across the world were trying to make a pact with their peoples by giving them prosperity at the expense of genuine political freedom. The countries discussed included not only Lee Kwan Yew’s Singapore and Putin’s Russia, but also Sarkozy’s France, Berlusconi’s Italy and Britain under that well-known ‘centrist’, Tony Blair.

But the curbs on free speech and publication aren’t just extending to the press. They’re also attacking the internet under the pretext of protecting us all from ‘fake news’. Facebook recently took down 800 pages, mostly of left-wing and oppositional sites, including those critical of the government. The Real News has recently posted up a report showing that this was done under the supervision of a Neocon American politico, who was gloating that this was just the beginning. I’ll post that one up later.

Democracy and free speech and press are under attack right across the globe, including here in the UK. It’ll be interesting to hear what the Beeb has to say about all this, and whether they’ll mention the corporate assault on the Net. This could be a dodgy issue for the Beeb, as more people are turning away from them and other established and establishment news sources for the Net. And groups on the internet, like the circle of new news media journalists Mike, the Canary, the Skwawkbox and Another Angry Voice belong to. As the Beeb can’t mention Corbyn without a sneer or depicting him as a wild, anti-Semitic extremist, I can see the programme shying well away from the subject of internet censorship.

Private Eye: Have We Left-Wing Bloggers Touched a Nerve?

October 3, 2018

I’ve posted a number of articles over the past couple of years criticizing Private Eye for its anti-Corbyn bias amongst other issues. I’ve pointed out that, while I’ve now gone back to reading it, I stopped for a period a little while ago because I was just so sick of its constant attacks on Corbyn as a Trotskyite, member of the Hard Left, anti-Semite and so on. And it seems I wasn’t alone. In this fortnight’s issue for 5 – 18 October 2018, the satirical magazine has taken aim at left-wing bloggers boycotting Private Eye and the Guardian through their ‘Dave Spart’ character.

Spart is a caricature of the militant, barely articulate and ideologically confused far-left activist, and has been a staple of the magazine since at least the 1980s, if not long before. His rants appear as an ‘Alternative Voice’ column. And this issue’s column, on page 30, runs as follows

Long-term Private Eye contributor Dave Spart calls for a boycott of Private Eye

Yet again we see the sickening neoliberal hegemony of the fascist Private Eye as its faux anti-establishment public schoolboys completely persecute and smear the millions and billions of ordinary working and non-working British people who are revolutionizing the way this country … and … er … we call for this boycott of Private Eye … due to its manifestly alt-right anti-Corbynist policies … er … in fact even the word “boycott” with the implicit phallocentricity inherent in the world “boy” and its troubling narrative of penetrative male action is deeply problematic and should be replaced instead by the neutral term “personcott”; hence we will be peroncotting Private Eye and the Guardian and er … er … we have the total support of many hugely popular modern leftist websites and media outlets allied with us, including leftsquelch.org, skwawkybudgie.geocities, and redbloodoftraitorblairistscum.blogspont, and we will not rest until all of us are united in a positive and friendly campaign to destroy the neo-Blairist agendum of the disgraced Soho junta and its so-called (That’s enough Spart. Ed.)

The websites mentioned in Spart’s rant sound like spoof versions of real sites. Leftsquelch could be a version of Left Foot Forward, skwawkiebudgie is a spoof amalgam of the Skwawkox and the Canary, and redbloodoftraitorblairistscum could be just about every leftwing blog that sees Blair and his followers for what they actually are, Thatcherite entryists rather than true supporters of the Labour party and its traditional values.

The piece about boycotting the Guardian clearly comes from the hashtag campaign on Twitter calling for a boycott of the Groan between 7 and 9 pm on the 28th September 2018, a few days ago. This went to no.1 on Twitter after the hacks at the paper went berserk at the thought that the Canary’s editor in chief, Kerry-Anne Mendoza, was going to give the speech at a memorial lecture for a pioneering Black woman journo. Obviously that campaign and its success has also touched a deep nerve with the Eye and its contributors, if not also with the hacks of that ailing rag.

But there’s also much that the Eye’s caricature left out. Private Eye hasn’t just attacked Corbyn and his followers as Trotskyites. It also appears to support the anti-Semite smears against them, as I also blogged about. Last issue, the Eye published a piece attempting to rebut Dorothy Macedo’s claim in her letter to the Eye the previous week, that the anti-Semitism smears were baseless libels. The Eye instead claimed that Momentum believed that there was more anti-Semitism in the party than they had believed. This is the view of Jon Lansman, Momentum’s chief, but it’s not the view of many of its members, of which Macedo herself is one, nor of Jewish Labour party and socialist organizations like Jewish Voice for Labour, Jewdas, and the Jewish Socialist Group. But they’re the wrong kind of Jews, so the establishment and the press, including Private Eye, ignore them or, like the Jewish Chronicle, simply smears them in turn as anti-Semites.

It’s interesting to note that Spart talks about the Eye and the Groan smearing working and non-working people, but doesn’t mention the smears themselves. Which are that Corbyn and his supporters are all Trots and anti-Semites. Clearly the Eye finds it difficult to back up the smear that they’re all Trotskyites with any supporting evidence. The Spart character frequently contradicts himself, and if the Eye felt it was able to provide any evidence to rebut the assertion that it was all a smear, it would have done so, putting it in Spart’s mouth as part of the denial. They might have made him say something along the lines of

Yet again we see the sickening neoliberal hegemony of the fascist Private Eye as its faux anti-establishment public schoolboys completely persecute and smear as Trotskyites the millions and billions of ordinary working and non-working British people who are revolutionizing the way this country through the principles of Leon Trotsky … er … er…. Or something like that. (My additions highlighted in black.)

Nor did they mention the other, rather more pernicious libel directed at Corbyn and his supporters: that they’re all anti-Semites. That libel is clearly so deeply engrained in the British press, that it can’t even be publicly claimed to be so, even in jest.

Now I doubt that Hislop and co. at the Eye are even aware that this blog even exists, much less care about what it says. But from reading the article, it’s clear that other, much larger and popular blogs are saying the same things I am, that they have got the Eye worried. Hence the spoof. And however much it’s disguised as satire, the Eye and the Groaniad are clearly worried by the power of the Net and new media, and particularly by the backlash against the Groan’s sour attitude towards Kerry-Anne Mendoza. Mendoza’s an outsider, coming from on-line, not print journalism. The Canary is popular and widely read. She and it are a challenge to established, and establishment print journalism and its groupthink. And she and the rest of the New Media and their readers, followers and commenters showed how powerful they were through the wave of immense support for the hashtag campaign against the Guardian.

Private Eye is partly based on the magazine revealing news and information that it is not revealed elsewhere in the press, and by providing the ‘news behind the news’ about stories in the press, and politics, business, the unions and so on. But thanks to the internet, there are other, online news sites and organisations doing the same thing, and reading them also reveals the Eye’s own bias.

And so despite the satirical jollity, the Eye and the Guardian are worried. And the Spart piece today shows it.

Chunky Mark on the Tory Supporter Who Punched Female Protester at UWE

February 7, 2018

One of the big stories this weekend, apart from the Sunset Times and Robert Peston libelling Mike as a Holocaust denier, was about the violence at a meeting held by Jacob Rees-Mogg at the University of the West of England in Bristol. The story, as reported by the mainstream news, was that the Antifa assembled there had attacked and hit Rees-Mogg. In fact, as Rees-Mogg himself stated later, he hadn’t been attacked.

But there was violence. And the Skwawkbox revealed that later footage of the incident showed it started with one of Mogg’s own Tory supporters. This thug stood in front of a young woman holding a placard, and struck her in the face. He then continued to stand there menacingly, and I think may have tried to hit her again.

And it also appears that this same man has also on occasion thought it would be jolly good fun to dress up in Nazi uniform.

In this clip from Chunky Mark, the Artist Taxi Driver, he expresses his own anger and disgust at the incident, and the thug’s predilection for Nazi dress. He also criticises the Tories’ hypocrisy over the incident. They’ve made much of the violence by the Antifa in order to discredit the left, as it shows them as intolerant. In the meantime, none of the mainstream media have covered the attack by this character. It was done by the Skwawkbox as a piece of citizen journalism. And Brandon Lewis, David Gauke and other Tories have actually defended the thug, who hit the young woman. Chunky Mark also attacks the way they want to take this round the universities.

He states very clearly and loudly that the Tories have no policies, and are attacking those who do. This is the people, who fight for higher wages, against homelessness, for the NHS and against people dying in corridors. People who believe that another world is possible.

I’m not surprised that the Tories supporter, who punched the protester liked to dress up in Nazi uniform. A number of them were caught doing this several years ago in a series of scandals. And Private Eye reported several times that the late Conservative cabinet minister, Alan Clarke, used to describe himself as a ‘Nazi’. He probably wasn’t, but it shows the fascination the Third Reich and the Nazis have for a certain type of right-wing Conservative.

As for Brandon Lewis wanting to tour this round the universities, and pass legislation so that it’s impossible to criticise it, this refers to the government’s concerns about democracy on campus. The Tories are afraid that some of the groups at university threaten free speech. By which I think they mean the anti-racist, feminist and gay rights groups. I think they’re afraid of the strong position such groups hold on campuses throughout Britain, and want to attack them as part of a campaign to promote approved Tory values. It’s just part of their programme to change educational system to indoctrinate children and young people with Conservative views. Like Michael Gove tried to do when he was head of education a few years ago, and complained about schoolchildren getting the ‘Blackadder’ view of the First World War.

They’ve clearly realised that actually admitting that they want to promote Conservativism amongst students would sound bad, and so they’ve been trying to pass this off as a defence of free speech. But the only speech they’re interested in defending is for themselves. They really want to close down everyone else’s. And so they and their supporters in the press were busy promoting this story about Rees-Mogg and his supporters being attacked, and very carefully ignoring the fact that the violence was started by the Conservatives.

RT on the Media Silence over Corbyn Receiving Peace Prize in Geneva

December 12, 2017

RT put up this video yesterday, reporting that the Friday before, Jeremy Corbyn and Noam Chomsky had been awarded the Sean MacBride Peace Prize by an international committee, the International Peace Bureau in Geneva. The committee had been impressed by the Labour leader’s ‘sustained and powerful work for disarmament and peace’. But they also note that this has not been widely reported in the British press.

Mike also covered the story from the NHS Skwawkbox. They reported that the All Okinawa Council Against Henoko New Base also received the award along with Corbyn and Chomsky. The Bureau was impressed by Corbyn’s work as an ordinary member, then vice-chair and now vice-president of CND, as a past chair of the Stop the War Coalition, as well as his work over 34 years as an MP. They were impressed by his statement that he could not press the button for retaliation in a nuclear attack, and arguing that military spending should be cut and the money spent instead on health, education and welfare.

The award ceremony itself was held on November 24th in Geneva, but Corbyn had to wait until this weekend to collect it.

Mike also noted at the very start of his piece about Corbyn receiving the prise that the British media was silent about it. He wrote:

<strong>Where are the celebrations from the mainstream TV and newspaper media in the UK? The leader of the Labour Party has won a major international peace prize and I can’t find any headlines about it at all, apart from in Skwawkbox!*</strong>

http://voxpoliticalonline.com/2017/12/09/jeremy-corbyn-collects-sean-macbride-peace-prize-2017/

There’s no need to look very hard to find reasons why the Beeb, ITV, Channel 4 and the British press weren’t keen to report this honour for the Labour leader: they cordially hate him as a threat to the Thatcherite corporatist agenda that is ruining the country and forcing millions of Brits into mass poverty. And his fellow recipients are also enough to give any right-winger a touch of the vapours. Noam Chomsky is a veteran critic of American imperialism. I think in his personal political beliefs he’s an Anarchist/ anarcho-syndicalist. Which means he believes the best form of society would be one where there was no state, and everything was run by the workers through trade unions. The All Okinawa Council against Henoko New Base sounds like one of the local organisations set up on the Japanese island of Okinawa to oppose the presence of the American military base. The Japanese are increasingly resentful of American bases on their territory, and see it very much as military occupation, especially after the Fall of Communism and the removal of the Soviet Union as a threat to Japan.

But America now is a warfare state. It has expanded the war on terror to include military strikes and campaigns in seven countries, and its economy is heavily tied in to government spending on the arms industries. And where you have arms manufacturers with a powerful voice in government, you also find wars. And Britain is being dragged into them through the ‘special relationship’. Not that in Blair’s and Cameron’s case the Americans needed to do much dragging. I got the impression that Blair was enthusiastic for the Iraq invasion, and Blissex, one of the very highly informed commenters on this blog, stated that, according to the Americans, it was Cameron and Sarkozy in France, who pushed for the airstrikes to overthrow Gaddafi in Libya.

Throughout his period as head of the Labour party, the British media has been bitterly biased against Corbyn. When the plotters in the Chicken Coup staged their mass resignations the other year, it began with the collusion of one of the plotters to do it on Andrew Neil’s show. Now that Corbyn has made a genuinely positive achievement, which they can’t very well sneer at, or spin so it reflects badly on him, the media have no choice but to remain silent.

Apart from the issue of defence and western militarism, there are other reasons why the corporate media hate Corbyn: he wants to strengthen the welfare state, and embark on a campaign of renationalisation – renationalising the NHS and also the utilities industries and railways. This frightens the multimillionaire businessmen, who control the papers.

And so in the I yesterday, in the column where it quotes the opinions of the other papers, you had a quote from Simon Heffer in the Torygraph ranting about how ‘Stalinist’ Momentum were trying to deselect the ‘thoroughly decent’ moderates in the Labour party. And another quote from Karren Brady of the Apprentice declaring that Corbyn was a ‘Communist’, who supported nationalisation for his own peculiar reasons. She also reminded us that the nationalised industries had been failures, citing British Gas particularly.

Well, Heffer has always been a Tory spokesman, and the Telegraph has been particularly vocal in its hatred of the Labour leader. Not only is Heffer a dyed in the wool Tory, he was also a contributor to a book celebrating Enoch Powell that came out a few years ago, entitled Enoch at 100. Not only was Powell responsible for inflaming racism in Britain with his ‘rivers of blood’ speech, he was also a Monetarist, which became Thatcher’s favourite economic doctrine. Monetarism was regarded at the time by the majority of economists as stupid and ridiculous, and was effectively abandoned by Thatcher herself later in her tenure of No. 10.

And the ‘moderates’ in the Labour party are no such thing, nor are they ‘decent people’. They are liars and intriguers to a man and woman. They did everything they could to unseat Corbyn, and silence or throw out his supporters. But now that the likes of ‘Bomber’ Benn – so-called because of his enthusiasm for airstrikes on Syria – have failed, the Torygraph has to lament how they’re being ‘persecuted’ by Corbyn’s supporters.

As for Brady’s comments about the nationalised industries, yes, I do remember how there were problems with them. British Gas was notorious, and became notoriously worse after privatisation. But private ownership has very definitely not brought more investment nor improved the performance of the utilities companies. Quite the reverse – the rail network is actually performing worse now than it was in the last years of British Rail. It now consumes a higher government subsidy and charges more for worse services, all to keep its board on their expensive salaries and bonuses and bloated dividends to its shareholders.

But Brady really doesn’t want you to know that. She’s a businesswoman, who clearly stands four-square for the companies seeking to make vast profits from the former state sector. So she very definitely isn’t going to admit that there’s a problem with them.

Brady herself also likes to project herself as some kind of feminist heroine, thrusting through the corporate glass ceiling and inspiring other women and girls to take up the fight to make it in business. As Private Eye mischievously pointed out, this would be more convincing if she hadn’t begun her business career working in the offices of one of the porn companies.

The business elite are frightened of Corbyn, because he’s set to renationalise industry and empower British working people. And so if they can’t vilify him, as they couldn’t with the award of the Sean McBride Peace Prize, they have to keep silent.