Posts Tagged ‘the Scotsman’

Tory Press Scaremongering about Sinn Fein Taking Seats in Westminster

June 14, 2017

In addition to the DUP’s links to Loyalist paramilitaries in Ulster, it seems the Tory press over this side of the Irish Sea have been trying to scare people with the spectre of Sinn Fein MPs taking their seats in the British parliament in Westminster. The Scum, Express and the Scotsman have been running stories about this.

This was too much for the French Philosophical Feline, who has produced a whole post showing how this very definitely won’t happen. He points out that Sinn Fein haven’t taken their seats in the British parliament ever since they became the third largest British party under Eamonn De Valera in the Coupon Election of 1918. If I remember correctly from when we did the ‘Irish Question’ as part of 19th century history at school, the Irish Nationalists’ policy of refusing to take their seats in Westminster goes back that far.

The Cat quotes a long section from an article by Sinn Fein’s Danny Morrison, stating the reasons the party won’t ever take up their seats in the British parliament. It’s partly because they’re Republicans, and so won’t swear an oath to the monarchy. It’s also partly because they can’t see themselves, as a minority party in parliament, ever passing any useful legislation.

But it’s mostly because they don’t recognise the validity of British government in Northern Ireland. They see Britain as a foreign, occupying power and so refuse to collaborate with it. Morrison also makes the point that it would be hypocritical of them to deny the authority of the British government over Northern Ireland, while actively claiming to have a right to interfere in British politics.

The Cat concludes

The British press has a terrible reputation for propagandizing and stirring up trouble, and anything it says with regards to Ireland and Irish sovereignty should be taken with a ton of salt – especially if its in The S*n, a paper that lied about Hillsborough and hacked people’s phones.

See: https://buddyhell.wordpress.com/2017/06/13/dont-get-too-excited-sinn-fein-are-not-taking-their-seats-at-westminster/

Advertisements

Lobster on the Real Reason Britain Didn’t Deport Nazi War Criminal to the Soviet Union in ’70s

March 14, 2017

I found this little snippet in Lobster 41 for Summer, 2001, on reason Britain refused to deport Anton Gecas, a Nazi collaborator and war criminal, to the Soviet Union in the 1970s: he was a British intelligence and Special Branch spy during the 1974 miners’ strike. Here’s the article.

Gecas and Special Branch

A wonderful example of the reach and power of intelligence connections was provided in January. Why did the British state refuse to extradite Anton Gecas, the WW2 Lithuanian war criminal, to the Soviet Union in 1976? Turns out not only had Gecas worked for SIS at the end of WW2, he’d worked for Special Branch in the 1970s, snitching on the miners during the miners’ strike of 1974!

A report in the Edinburgh daily paper, the Scotsman (15 January):

‘Although Gecas was named by the Nazi-hunting organisation the Simon Wiesenthal Centre as the most wanted Nazi war criminal alive, a two-year investigation by the Special War Crimes Unit concluded that there was insufficient evidence. The decision, announced by the Crown Office in February 1994 caused many people to suspect that Gecas was enjoying protection. According to a source close to the inquiry, investigators were perturbed to discover that witnesses who had freely given evidence against Gecas in the defamation trial [brought by Gecas in 1992] were reluctant to testify in a criminal court or claimed they had forgotten much of the detail of the alleged atrocities. The source said: “I have absolutely no doubt that someone or something got to them before we did” (emphasis added).

‘Red’ Ken Livingstone devotes a couple of chapters in his 1987 book, Livingstone’s London, to describing and condemning the recruitment of Nazi war criminals by British and US intelligence as part of their campaign against Communism. He discusses how many of them were given jobs in the mining industry, where naturally there was friction, not least because the Nazis’ SS and other Third Reich tattoos were clearly visible in the pithead showers.

The Leninist newt-fancier was loudly denounced by the Blairites last year as an anti-Semite, because he dared to state the historical fact that the Israelis and Nazis initially collaborated in Jewish emigration to Palestine, then under the British mandate. As his book shows, the man Private Eye calls ‘Leninspart’ is very far from an anti-Semite. He was right about Zionist collaboration with the Nazis, as amply demonstrated by John Newsinger in Lobster. And he’s right about the British and American spooks’ recruitment of Nazis. They were here, in England, and spying on decent Socialists and trade unionists.

38 Degrees’ Petition against the Beeb’s Bias against Jeremy Corbyn

July 2, 2016

Mike over at Vox Political has put up an article reporting that the internet petitioning organisation, 38 Degrees, has launched a petition to the broadcasting regulator, Ofcom, protesting against the Corporation’s grotesque bias against the leader of the Labour party. The petition begins

The BBC needs to be held to account for the spiteful and manipulative coverage of Jeremy Corbyn following the EU referendum and during the leadership coup, which is grossly in breach of Section 5 of the Broadcasting Code – Section 5 covering “Due Impartiality and Due Accuracy and Undue Prominence of Views and Opinions”

It further states

The BBC’s news coverage of Jeremy Corbyn has always been overtly biased against him and his leadership of the Labour Party, but following the EU referendum and the subsequent leadership challenge BBC news coverage of Jeremy has degenerated into journalism which is nothing short of bullying, smear, lies and distortion…

The most shocking attacks on Jeremy, however, have arisen as a result of the challenge to his leadership. By giving it a significantly imbalanced proportion of airtime, the BBC is broadcasting a significant imbalance of viewpoints.
By allowing former members of Jeremy’s cabinet to resign LIVE on air BBC news reporting has become nothing more than car-crash journalism and should be saved for reality TV and gossip magazines.

In supporting the leadership challenge by giving it ‘”undue prominence of views and opinions” the BBC is effectively helping to undermine democratic process .
By giving undue attention and airtime to this leadership challenge they are sending a message to the people – that ‘democratic process’ is there to be ignored when it suits the agenda of the establishment.

Mike in his piece over at Vox Political reports that the resignation of Stephen Doughty was planned with the aid of Laura Kuenssberg and Andrew Neil. Kuenssberg is already notorious for her bias, while Brillo Pad has form as the editor, in a previous life, of the Economist and the Sunday Times, and was also the editor the weirdo Barclay Twins installed to run the Scotsman.

Mike’s article, with a link to the petition, can be read at: http://voxpoliticalonline.com/2016/07/02/petition-launched-to-end-bbc-smear-reports-about-jeremy-corbyn/

If you want to sign it, the petition’s at: https://you.38degrees.org.uk/petitions/hold-the-bbc-to-account-for-it-s-smear-campaign-on-jeremy-corbyn

I’ve done so, as I’m sick and tired of the Beeb’s bias, along with the rest of the media. I am also angered by their smug complacency that the viewing public are mugs, who are too thick to notice just how biased they are.

The Miners’ Strike and Andrew Neil’s Connections to the Tories

June 4, 2016

Many of the leading Fleet Street journos and BBC presenters have connections to the Tory party. This has been shown very clearly recently in the public outrage over Laura Kuenssberg’s egregious bias towards the Tory party, but other leading BBC hacks are equally culpable. Nick Robinson was head of his branch of the Federation of Conservative Students at Manchester University, and Evan Davies has also written books in favour of privatisation. Another Conservative on the Beeb’s news and current affairs department is Andrew Neil, former editor of the Sunday Times and the Scotsman, and present of the Daily Politics. Mark Hollingworth discusses Neil’s close links to the Tory party in the chapter on the Miner’s Strike in his 1986 book, The Press and Poltical Dissent: A Question of Censorship, in which he notes the personal friendship and collaboration between Neil and Peter Walker, the energy secretary. During the dispute, Neil ran Conservative propaganda in the Sunday Times. However, the relationship between the two goes back further than the strike. Hollingworth writes

The close links between Sunday Times editor Andrew Neil and Walker had a strong bearing on that paper’s coverage of the strike. The two have been close friends since the autumn of 1971 when Neil worker for Walker as his political assistant on the environment desk in the Tory Party research department during the Heath government. They parted ways in November 1972 when Walker was moved to the Trade and Industry Ministry, and the following year Neil joined the rightwing Economist magazine. But they kept in touch. They both share a passion for all things American and Walker would often stay at Neil’s flat in New York between 19779 and 1982 when Neil was the Economist’s US correspondent.

Neil and Walker have similar political views. Liberal on social issues, on economic policy they are both keen advocates of the market economy and the deregulation of business. Although Neil is a firm supporter of privatisation, he says he is ‘left of centre’ on the overall management of the economy. Perhaps this is why he addressed a Tory Reform Group fringe meeting at the 1985 Conservative Party conference. Neil spoke alongside Tory MP Julian Critchley on the theme: ‘Is It Policy or Presentation?’ Walker is, of course, president of the Tory Reform Group.

But when the 1984-5 miner’s strike began Neil and Walker were of one view – the NUM must be beaten. Throughout the dispute, according to former Sunday Times political correspondent Robert Taylor, Walker Telephoned Neil every Saturday morning with his current thoughts and fed him information about the government’s strategy. Another former Sunday Times journalist said that ‘these conversations certainly influenced the way the paper covered the strike.’ Neil declined to comment about his personal links with the Energy Secretary. ‘Any talks with Walker were off the record,’ he said.

And this is one of the right-wing journalists and Tory activists, who are now trying to tell us how impartial the BBC is. It’s a lie, just like most of the crap Neil published about the miner’s.