Posts Tagged ‘‘The Mirror’’

No, We Are (Probably) Not Going to See a Black Death Pandemic

July 6, 2020

Mike this morning has put up a piece on his blog reporting that the Chinese city of Bayannur in the Chinese region of Inner Mongolia, has sounded the alarm after a hospital reported a case of Bubonic Plague. This was the disease, spread by fleas on rodents, which was responsible for the Black Death in 14th century Europe. The disease is believed to have killed a half to two-thirds of the European population and China experienced an even higher number of deaths.

Coming after the Coronavirus pandemic, this all sounds really scary, right? Well, I don’t think there’s any need to panic. Bubonic Plague has still been around in parts of the Developing World, like India for years. There’s no question that it should be wiped out, but it’s now much, much less lethal than its medieval and early modern predecessor. So much so that some historians and microbiologists have wondered if it really is the same disease.

For example, way back in the 1990’s New Scientist carried a piece about an outbreak in India. It was extremely localized. While the people living in one house or set of houses fell ill with the disease, the folks a few doors down were left unscathed. The small scale of Bubonic plague outbreaks, which only mercifully affect a very few, have led some scientists to question whether the Black Death was actually another, far more contagious disease. Back when I was at secondary school, the Beeb’s history series, Timewatch, aired a programme which suggested that the Black Death may instead have been anthrax. I think the symptoms are similar, but anthrax can also be contracted from dead bodies, which Bubonic Plague cannot. This would explain why Medieval people believed even handling the bodies of the dead was dangerous.

There is another, related form of Bubonic Plague, Pneumonic Plague, which is rather more serious as its an airborne disease and so more contagious. But fortunately even the outbreaks of this disease have been far more restricted than the outbreaks of the plague in the Middle Ages and 16th/17th centuries.

Rather more worrying is the news, which was also reported by the Mirror as well as a number of other papers, that a new strain of Swine Flu has developed, which is resistant to current vaccines. I’d consider that a more serious risk, but I don’t think we’re quite in danger of seeing that become a world-wide pandemic just yet.

Obviously, these diseases need to be monitored and are of serious concern to organizations like the World Health Organization, but the chances of either of these becoming another global pandemic like the Coronavirus is probably remote. As for avoiding people who have visited the Far East, I can remember Dr Kevin Fong’s remarks at the Cheltenham Festival of Science during the Bird Flu epidemic. Fong was speaking about space medicine, of which he’s an expert. He was also suffering from a cold and had just come back from Beijing. As he appeared on stage blowing his nose into a handkerchief, he reassured the crowd by saying, ‘Don’t worry – it’s just a cold.’ He explained how he’d just come back from the Chinese capital, and said that it was amazing how much room you could get now on the London Underground as an Asian man. Which was his jokey way of allaying any suspicions.

It might still be best to avoid people, who have travelled to China and neighbouring countries, but that would only be because of the Coronavirus. I’m very sure we aren’t going to see a return of the Plague next.

See: https://voxpoliticalonline.com/2020/07/06/if-you-thought-2020-couldnt-get-worse-brace-yourself-for-the-black-death/

Despite the Lockdown, Tories Still Enforcing Benefit Sanctions

April 23, 2020

Mike put this story up only a few a hours ago, and its disgusting. According to the DWP, their promise that there would not be any sanctions for three months during the Coronavirus emergency only meant that there wouldn’t be any new sanctions. If you’re already sanctioned, tough – those sanctions are still very much in place.

A young man in his early 20s, Ben, found this out the hard way according to the Mirror. He had been sanctioned earlier this year because he had not found work. He believed, however, the freeze would be lifted during the crisis, like the payment holiday for homeowners and the payments made to support employees furloughed. But this didn’t happen. After waiting a week to go shopping, he received a statement from the DWP’s online portal last Thursday that his family were entitled to a big, fat, round zero. He was directed to take out a hardship loan instead, which he would have to pay back if and when he was given benefit. Mike’s of the opinion that it’s the Tories’ plan to force him, and those like him, further into debt and hardship.

The DWP then issued its clarification to the Mirror, which stated that sanctions imposed before the freeze still continue to apply. As Mike points out, this means that people, who were led to believe that they would be helped in during the crisis, are left to fend for themselves with no money. And it’s especially harsh on the disabled, who may find it difficult coping with sanctions normally.

Fortunately, it has worked out well for Ben, as after the Mirror took up his case, the DWP reinstated his payments and gave him £1,600.

Benefit sanctions have NOT been suspended – as Universal Credit claimant found out the hard way

The Tories began replacing benefits with loans a long time ago. I think it began under John Major, when they set up the Social Fund in the DHSS as it then was. The previous system, I believe, included a series of grants that could be made to the unemployed to purchase necessities that they couldn’t afford. This was replaced by a system of loans. Some of those loans were to give claimants money to tide them over a certain period, for example if they had absolutely no money and still had to wait several days or a week for their benefit cheque. Others were for the desperately poor, who could not afford to buy certain necessities, like cookers. The system meant that those, who were already desperately poor, would be left with even less money if they were forced to take out these loans due to the repayments, which would be deducted from their benefits. Not everyone approved of the Social Fund system, and some Benefits Agency staff privately said that the previous grants system was better.

Since then, the Tories have expanded this scheme into a replacement for welfare, a policy the authors of The Violence of Austerity call ‘debtfare’. There’s an entire chapter on it, and how it is leaving people vulnerable to starvation and homelessness, as well as mental health problems from the stress of worrying about this danger and debt obligations.

But I think that’s the point. You degrade, humiliate and impoverish the poor, following Thatcher’s ‘Victorian value’ of less eligibility, so that they will do anything not to have to take up state aid. It also benefits the employers by giving them a cowed, fearful workforce, which will put up with poor wages, terrible conditions, few employment rights and insecure contracts, simply to avoid the humiliation and starvation inflicted by the DWP.

This crisis and the necessary lockdown have pushed many more Brits into poverty. We’ve already seen mass sackings, when some employers decided that rather than apply for the government’s payment of 80 per cent of their employees wages during the lockdown, they’d rather sack them instead. This would have surprised no-one, who actually knew how rapacious some business people can be. It did, however, shock the Beeb’s political editor, Laura Kuenssberg. This either shows how massively naive she is in some ways, with a very idealised notion of capitalism completely at odds with what it’s like for many people. Or it shows just how insulated she is as part of an extremely affluent, metropolitan media set. Way back when Cameron was inhabiting 10 Downing Street, it was revealed just how many leading members of the lamestream media lived in his home village of Chipping Norton in the Cotswolds. And while 80 per cent of people’s wages may sound generous, it means that those, who are paid far less than the living wage and who therefore find it a struggle to cope normally, are forced even further into poverty.

The many people made unemployed and forced to rely on jobseeker’s allowance will not have magically found work by the time the lockdown is lifted. They will still be faced by the sanctions system, so there will be even more people reliant on charity and food banks, and more people forced onto the streets. Perhaps Laura Kuenssberg will be astonished by that as well. The Tories won’t, as it’s what they’re aiming for. But they will hide it from the rest of us so people keep voting for them, deluded into believing that the ranks of the unemployed has magically come down through the invocation ‘market forces’ and ‘personal responsibility’.

The sanctions system is an abomination. It should be ended now, not merely given a rest during this crisis.

 

Virus Death Toll Mounting, But Scum Still Demanding Lockdown Lifted – Because Murdoch Needs His Profits £££

April 7, 2020

The Scum provided further evidence yesterday of Rupert Murdoch’s utterly loathsome attitude to the Coronavirus crisis. The death toll in Britain was continuing to rise, we had lost young people as well as the disabled and elderly to the disease. I’m sure many of you will have been particularly upset by the fact that one of the new victims was a child of five, who had an underlying condition. We have also lost some of our dedicated healthcare professionals – doctors, surgeons and nurses – who carried on doing their duty despite an appalling lack of proper protective equipment. And yesterday Boris Johnson himself was hurried to hospital. This was supposed to be nothing special. It’s just that Boris’ cough had carried on longer than usual. He was just going to have a check-up. Zelo Street, as perceptive as always, smelled more Tory lies, and said that looking at the situation rather than listening to the flannel, Johnson was in a far more serious condition than the Tories were telling us. He was. It’s now been reported that Johnson had to be given oxygen, and is now in intensive care. There have been more reassurances from the Tories that Boris isn’t in that serious a condition, but the Mirror, and Zelo Street, disagree. It looks like he’s got pneumonia. And Matt Hancock, the odious Health Secretary, has said that he has also lost two people to the disease.

It’s serious, and Johnson’s current condition in intensive care should show this to anyone. It demonstrates how anybody can get the disease, no matter how rich and powerful they are. It also shows how you also have to take it seriously. Johnson, like everyone else, was told not to shake hands as this could allow him to catch the disease. He ignored the advice, and carried on shaking mitts, blithely telling the world that this wasn’t a problem, as all you needed to do was wash your hands afterwards. That didn’t help. Johnson has been hospitalised through his own failure to take the virus seriously, just as the same attitude stopped him from introducing the lockdown weeks earlier and making preparations for the disease, which would have saved hundreds of unnecessary deaths.

But that didn’t prevent Scum hack Trevor Kavanagh yesterday publishing another piece demanding that the lockdown should be lifted. Because the disease isn’t that serious, according to some other modelling by a different group of scientists, and the damage it’s doing to the economy. Similar arguments have been used before against measures to combat climate change and global warming and other hazards. These have been refuted in turn. One of the best arguments was put forward a few years ago in an article in New Scientist. This was the principle that even if something wasn’t as dangerous or harmful as suggested, it was still better to err on the side of caution. Hence harmful substances or processes still shouldn’t be used, and measures should still be taken to stop global warming. But obviously Kavanagh disagrees.

Or rather his master, Rupert Murdoch. When Kavanagh first published this nonsense, Zelo Street suggested that his motives probably weren’t as pure and altruistic as he made out. He wasn’t worried about the bankruptcies, mass unemployment and poverty that have resulted from the lockdown, or the way the country will still be paying for it in the years to come. No, he was rather more worried about the effect the lockdown was having on the fortunes of the Fourth Estate, and particularly the titles of his employer, Murdoch. Print editions of newspapers are down by five million. All of the press is taking a hit, including Murdoch’s. And so Zelo Street concluded that Kavanagh was demanding an end to the lockdown for the simple reason that Murdoch wanted his empire of lies, smears and filth back on track and making money. Or rather, less of a massive loss than it’s made in previous years.

There are other warning signs about Murdoch’s self-interest in this. A few days ago Zelo Street also reported that Fox News and Murdoch were being sued by a group in Washington State. They contended that the network had broken the Consumer Protection Act by denying the virus presented a threat. At the same time, according to other hacks, Murdoch himself and his family had been taking personal steps to protect themselves. Joanna, one of the great commenters on this blog, has pointed out that WASHLITE’s suit has been thrown out of court on the grounds that it violated the First Amendment. That is the right to free speech and publication. That still doesn’t stop the plaintiffs from being morally correct.

If Murdoch really took precautions against the virus, while telling everyone that a lockdown was unnecessary, then it means that he really isn’t worried about the public’s health. It strengthens the argument that Murdoch is really only interested in having the lockdown raised for his own selfish interests, no matter how many people die, including his readers and the country’s own political leaders.

Murdoch doesn’t care about the British public, or the people of any of the other countries in which he has his grotty tentacles. He doesn’t care about their leaders, even if he supports their right-wing programme of destroying the welfare state, privatising healthcare and education, and destroying workers’ rights. He just cares about profit.

By printing Kavanagh’s nonsense at the same time Johnson was taken into hospital, Murdoch has shown that he is absolutely no friend of the Tories. They should treat his rags in that light, and stop reading them.

See: https://zelo-street.blogspot.com/2020/04/sun-pundit-volunteers-for-euthanasia.html

https://zelo-street.blogspot.com/2020/04/boris-illness-and-giveaways.html

https://zelo-street.blogspot.com/2020/04/boris-johnson-is-unwell.html

https://zelo-street.blogspot.com/2020/04/murdoch-facing-covid-19-lawsuit.html

https://zelo-street.blogspot.com/2020/03/sun-pundit-lies-about-covid-19-deaths.html

Melanie Philips Pushing the Anti-Semitism Smears Again

March 7, 2020

Okay, it’s the beginning of March, Boris Johnson’s government has settled into its new round of incompetence and personal vindictiveness, and the Tories have been caught in another islamophobia scandal. According to the Mirror, 20 Tory members were expelled for their horrendous views on Islam. BBC Politics Live in its wisdom decided to discuss the issue of race. Unfortunately, one of the guests they chose to talk about it was Daily Heil hack Melanie Phillips. The author of Londonistan, which claims that London is now seething with Islamist terrorists and that Muslims are intent on destroying western society, her views on race are closer to Tommy Robinson than Dr. Martin Luther King. And like the rest of the Israel lobby, she confuses anti-Semitism with anti-Zionism. According to Zelo Street, she began by expressing her views on the leading contender for the Labour leadership. Keir Starmer, she opined, was a ‘very decent guy’, and she was sure he was going to put in eye-catchingly good measures to get rid of people, who have not been got rid of.  As for Rebecca Long-Bailey’s response to questioning the day before, she declared that Long-Bailey was trying to avoid the fact that she had gone along with something she should never have gone along with, along with many other members of the Labour Party. Which was, she then explained, that Starmer wasn’t going to get on top of this problem. And that problem went beyond the Labour Party and permeated progressive politics. And it was all about hostility to Israel. She said

It’s wrapped up in attitudes to Israel. It’s wrapped up with beliefs that what’s being talked about isn’t really anti-Semitism, it’s not really prejudice, it’s simply an attempt to stop criticism of Israel. In other words, even among people of goodwill, there is a very widespread failure to understand quite what this thing is that has come out of the woodwork, and until and unless people are prepared to acknowledge precisely what it is, and acknowledge the enormity of it, and the depth of it, no-one’s going to get on top of it”.

As Zelo Street points out, not only is Phillips highly presumptuous in arrogating to herself the authority to define what anti-Semitism is, she expands it so that it includes legitimate criticism of Israel. Even the IHRA definition of anti-Semitism, which includes amongst its examples criticisms of Israel, also allows legitimate criticism.

And Zelo Street also pointed out that Philip’s opinions were at variance with the facts. After all the evidence of anti-Semitism was passed to the cops, the rozzers only charged one person. Five were arrested, but four of them – three men and a woman – were released and told they would face no further action. That’s out of a party with nearly half a million members.

The Street concludes

‘If what Melanie Phillips was talking about “goes very deep”, how come only one person was charged with an offence? After all that evidence was handed over to the Police? After all the hype, if there was such a serious problem, wouldn’t one expect the numbers to be rather more significant than that? It’s almost as if someone was exaggerating.

Not that one could ever accuse Melanie Phillips of such behaviour. Perish the thought!’

See: https://zelo-street.blogspot.com/2020/03/melanie-phillips-racism-hypocrisy.html

In fact nearly all the allegations of galloping anti-Semitism in the Labour Party are fact-free. The people accused and expelled, like Tony Greenstein, Jackie Walker, Marc Wadsworth, Martin Odoni, Mike Sivier, Cyril Chilson and many others, were smeared because they were supporters of Corbyn and/or critics of Israel. They are all genuine anti-racists, but the whole point of the anti-Semitism witch hunt is to close down criticism of Israel and its barbarous treatment of the Palestinians, regardless as to truth or legitimacy. Eleven years ago Peter Oborne, a former Telegraph journalist of immense integrity, who just before the election announced his support for Corbyn, present a Dispatches documentary on Channel 4 on the Israel lobby. He talked to former Groaniad editor Alan Rusbridger, who told him that whenever the newspaper published a piece on Israeli atrocities, the head of the Board of Deputies of British Jews would turn up with his pet lawyer, moaning that coverage of such events would result in a rise in anti-Semitism. He also discussed how the Board had accused the Beeb of anti-Semitism because it dared to cover the massacre of Palestinians by the Lebanese Christian Phalange in the Sabra and Shatila refugee camps during that country’s civil war. The Phalange were allied to Israel, and therefore the coverage was anti-Semitic. And so were the very respected Beeb foreign correspondents, Jeremy Bowen and Orla Guerin, who reported it. When the Beeb tried to defend them, the defenders, in true witch hunt fashion, were also accused of anti-Semitism. And that included David Attenborough, the very well respected wildlife presenter and former head of BBC 2 many decades ago. The documentary interviewed the Oxford academic Avi Shlaim, an expert on Middle East affairs, who revealed that the Board’s complaints had been examine by the broadcasting regulators, and rejected except on a minor point. The Beeb’s reportage had been correct.

But this is immaterial to the Board and the rest of the Israel lobby. What matters is defending Israel, whatever it does. Even when that includes shooting nurses and unarmed protesters dead and torturing children. And the IHRA definition of anti-Semitism is an important weapon in its defence. Because it states that some criticism of Israel may be anti-Semitic. This is expanded to mean all, or as many as the Israel lobby can get away with. It’s why Kenneth Stern, the Zionist American academic, who was one of those who formulated the definition, has criticised it for having a chilling effect on free speech about Israel.

The Tories and the Israel lobby are terrified of legitimate criticism of Israel. So terrified in fact, that they ignore the fact that anti-Semitism is far more prevalent in right-wing parties, and that almost all of it in this country comes from the far right. And so Melanie Phillips and her ideological ilk have precious little to say about members of the Met police having connections to real Nazi organisations, or Tommy Robinson greeting his supporters with ‘Shalom’ and appealing for more money to overthrow the White race – a clear reference to the real anti-Semitic conspiracy theories.

No, they’re far more worried about a united, resurgent Labour Party. A party that would allow legitimate criticism of Israel. And that says much about their racism and hypocrisy.

 

 

Journos Walk Out As Boris Tries to Control Press

February 5, 2020

The Tory attempts to impose rigid, authoritarian control over the press continues. One of the big stories yesterday was the news that the assembled hacks and hackettes of the media had walked out of a press briefing organised by No. 10. There was going to be a ‘technical briefing’ on Brexit by David Frost, our comedy Prime Minister’s adviser on Europe. However, only selected members of the fourth estate were invited. A list was read out of those favoured journos were going to be allowed to go to No. 10, splitting the media into two groups as those who were and were not invited were told to stand on different sides of the room. The media outlets that were definitely not invited included the I, Daily Mirror, Independent, Evening Standard, HuffPost UK and PoliticsHome. Those papers not on BoJob’s list also tried to get into the briefing. This assault on press freedom was too much even for those invited, and other journos walked out of the meeting in protest. They included Laura Kuenssberg for the Beeb, ITV.s political editor Robert Peston and the senior political correspondents from the Heil, Torygraph, Scum, Financial Times and the Groaniad. A row broke out, with Lee Cain, BoJob’s director of communications, declaring “We are welcome to brief whoever we want, whenever we want’.

The Mirror’s political editor, Pippa Crerar, described the shenanigans as ‘sinister and sad’. The SNP’s culture spokesman, John Nicholson, commented that Johnson already hid from interviewers he found too tough, a tactic he learned from Trump. The Shadow Culture Secretary, Tracy Brabin, said that it was concerning that Johnson was using Trump tactics to hid from scrutiny. Dame Eleanor Laing, the deputy Speaker of the House of Commons, also condemned BoJob’s actions, and said, ‘Accredited lobby journalists are indeed part of our parliamentary community and so, of course, must be, should be, and normally are treated with respect’. And the NUJ general secretary Michelle Stanistreet said: ‘As ministers are now boycotting certain programmes and journalists, this represents another very dangerous step.’

The I covered this in yesterday’s edition, for 4th February 2020. Their description of the events on page 10 was accompanied by an analysis by Richard Vaughan, ‘No 10 has started to chip away at freedom of press’, describing how this was just the latest step in Boris’ attempts to restrict press freedom and hostile reportage. The article ran

Since entering No 10 last year, Boris Johnson’s senior advisers have wanted to exert greater power when it comes to the media. Up until the election, Dominic Cummings, the Prime Minister’s de facto chief of staff, and his direct of communications Lee Cain, were too distracted to do much about it.

But having secured an 80-seat majority, the pair have all but declared war on the parliamentary “lobby” journalists in a bid to exercise their new-found strength.

First was change to the lobby briefing system – the twice-daily meetings where journalists can fire questions at the Prime Minister’s official spokesman.

Cain insisted that all meetings would be held in Downing Street rather than the Commons. This raised concerns that it would give No 10 the power to refuse entry for any journalists who had fallen out of favour.

And so it has proved. Last week, a select group of journalists were invited to a briefing by security and intelligence officials on allowing Huawei to run part of the UK’s 5G network. Representatives from I, the Daily Mirror, HuffPost, the Independent, the Press Association, Reuters and several websites were barred.

Yesterday, No 10 repeated the move, attempting to freeze out several journalists from a Downing Street briefing with the Government’s lead Brexit negotiator David Frost, only this time it prompted a walkout.

It follows similar decisions by Mr Johnson’s team to boycott BBC Radio4’s Today and ITV’s Good Morning Britain as well as avoiding Andrew Neil during the election.

It is a power play by Cummings and Cain, who prioritise “message discipline” above all else and who view the favoured outlets as being essential to getting their message out. The move has been described as Trumpian by opposition MPs, due to its similarity to the way the US President excludes certain reporters he does not like.

It would be very easy to dismiss this as sour grapes at not being one of the chosen few titles, but it is a worrying sign of things to come. Shutting out certain publications damages the bedrock of a free media which exists to help hold the Government to account.

In fact, as the media coverage of the Labour Party and Jeremy Corbyn has shown, it’s been a very long time since the Tory media held the government to account. They were also very heavily favoured by the Beeb. John Major, when he was in power in No. 10, used to ask his cabinet how their friends in the media could help them spin certain issues and stories. And former cabinet ministers of Tony Blair’s have described how he was always concerned to have the press on his side, and that Rupert Murdoch was always an invisible presence at meetings due to his switch to supporting Blair.

Now with this attempt by Boris to exclude the media outlets he dislikes and Johnson debating whether or not to abolish the licence fee and privatise the Beeb, the media just might be waking up to what a threat Johnson poses to freedom of speech and of the press.

And this is a very dangerous step. Trump, who started this tactic, also pondered whether or not he could have certain newspapers closed down. He can’t, at least not at the moment. But that’s another step in the sequence of imposing a rigid state censorship over the media comparable to that of Hitler’s Germany and Mussolini’s Italy.

The media were fine about supporting Boris when it was voluntary. He was standing up for capitalist freedom against that evil Commie Corbyn. Well, Corbyn wasn’t a Commie, and they’re just now starting to find out that under Boris, supporting him is going to be  compulsory.

Private Eye: Despite Denials, Dawn Butler Did Conspire Against Corbyn

February 5, 2020

This fortnight’s Private Eye for 7th – 20th February 2020 has a piece about Dawn Butler, the Shadow Equalities Minister, who is one of the candidates for the Labour Party deputy leadership. Butler has been claiming very loudly that she never took part in any coup to unseat Jeremy Corbyn, in a bid to gain support from the party’s left. Or rather, to old Labour types like myself, the real Labour centre and mainstream. However, Private Eye has contradicted this and said that it simply isn’t true. The article on page 9 runs

Labour politicians who thought they had seen it all have been left gasping in goggle-eyed astonishment at the shameless brass neck of “Red” Dawn Butler. She is prepared to say or do anything in her quest for party’s deputy leadership.

Butler has decided the route to victory lies in feeding the belief of left-wing members that Corbyn would have gotten away with it, if it weren’t for those meddling MPs. “We have some real selfish MPs,” she said as she outlined her plan colleagues’ treachery at the deputy leadership hustings at the end of January. After “Jeremy” was elected as leader, they thought it was OK to “join a coup” and deselect him. They “lost us” the 2017 election.

Butler’s own loyalty stood in stark contrast to their backstabbing. “I supported Jeremy the first time and I supported him the second time but I was more angry the second time because it should never have happened.”

The Eye apologises for baffling readers with the arcane jargon of academia, but Butler was talking what political scientists call “total bollocks”. As a matter of record, leading the MPs who resigned from Corbyn’s shadow cabinet was the “False” Dawn herself. Her colleagues have also noted the effectiveness of Butler’s fight against what she described in the Mirror on 24 January as the “disgrace” of poverty in “one of the wealthiest countries in the world.”

She almost certainly has no intention of allowing poverty to disgrace her. The expenses scandal revealed that, even though she was a London MP and did not appear to need a publicly funded second home, she still had one house in Wembley and another in Stratford, and claimed for a jacuzzi-style bath to be fitted. “Labour must put aspiration at the heart of the class struggle,” Butler told the Mirror. This contest is revealing that nothing is closer to Butler’s heart than her aspirations for herself.

Now I assume this is all correct, but it should be noted that over the past five years or so that Corbyn has been head of the party, Private Eye has been consistently attacking him. He’s head of the Labour Party, so it’s natural that the magazine would attack him simply as a matter of course, same as it would the other political leaders. However, part of the Eye’s campaign against him was pushing the anti-Semitism smears against both himself and his supporters. The Eye was founded by former public schoolboys, and is still very much establishment. Possibly far more so now than when it started out, as it did initially support the Labour party. Or at least right up until the time the Tories fell and they entered government. The Eye showed that it feared and hated Corbyn as someone who took socialism and working class aspirations and needs seriously, as well as his internationalism and very open support for the Palestinians. This means that it will definitely have a bias against Butler, at least now that she is positioning herself as from the Party’s Left. Butler also has a point that part of the reason Corbyn never succeeded in taking Number 10 was because he was always being undermined by plotting and intrigue from the Blairite right, even if she was a part of it at the time.

I’ve posted up a piece already, split into two parts, criticising her plans for Black and Asian only shortlists and her determination to fight misogyny. Praiseworthy as these ideals are, in the current political climate there are real questions and drawbacks to both. If they aren’t carefully handled, they could increase and create new forms of racism and sexism, rather than combat them.

I therefore leave it up to the reader to decide for him- or herself whether Private Eye is right about her, and whether they are publishing this as a genuine exposure of her mendacity, duplicity and greed. Or whether they’re simply doing it because they want to discredit her as someone now claiming to represent the Labour left.

 

Why Is Branson’s Healthcare Company Massively Profitable, But Pays No Corporation Tax

January 28, 2020

Mike yesterday put up a piece reporting that Virgin Healthcare has won £2 billion worth of NHS and local authority contracts, but hasn’t paid any corporation tax. The company has claimed that it has racked up losses since it was founded in 2010. Mike said that it didn’t make sense for him for a company to win such contracts with the promise that it would fulfill them in budget and making a tidy profit for itself. He thought someone was being shortchanged, and if he was in a hospital run by Branson’s wretched firm, he’d work out who they were shortchanging in a very short order.

See:  https://voxpoliticalonline.com/2020/01/27/virgin-healthcare-has-won-2-billion-in-nhs-contracts-and-paid-no-tax-why/

The snippet from the Mirror article Mike’s report refers to quotes health campaigner Dr. John Lister, who called the company ‘parasitic’ for this. And his right. Branson is a parasite, who’s had his scolex in the guts of the British state and NHS for a very long time. He was chums with John Major’s government, and when that fell switched sides to supporting Blair. Among other services, Virgin Healthcare runs some of the polyclinics or health centres Blair set up.

Mike wondered if Branson’s firm was able to dodge paying tax through creative accounting. And he’s right about this, as well. The Canary’s Emily Apple also wrote a piece about this story. She also quoted the Mirror’s article, which reported that Branson’s firm had a turnover of £248.8 million last year, making a cool profit of £503,000. But this was wiped out by losses elsewhere in the group, so that Beardie’s firm didn’t have to pay cough up £96,000 in corporation tax. Oh yes, and you won’t be surprised to learn that its registered in the Virgin Islands, where Branson has his home. A notorious tax haven.

Dr Lister (any relation to the man who discovered antiseptic?) called Virgin Healthcare parasitic because, fragmenting services and poaching NHS-trained staff and undermining nearby NHS trusts, and not paying corporation tax, it only took from the state and added nothing of value.

Branson’s firm was criticised by former leader of the Green Party, Natalie Bennett, and Labour leadership candidate Keir Starmer. Prem Sikka tweeted that this wasn’t the only company Beardie owned that was trying to get more state money. So was the airline Flybe, which Beardie has a 30 per cent stake in. However, it can’t offer collateral as billionaire investors already hold charges over many of its assets. He summed this up as the wealthy elite continuing to pick everyone else’s pockets.

Devutopia also remarked that Branson’s firm wasn’t the only one profiting from the NHS. Linking to a story published last year by the Mirror, that noted 10 connections between them and the NHS, he stated that the Tories had also been using the health service as their cash cow. He wondered when the Beeb and Sky were going to notice this.

Apple concluded:

Between these deals and whatever deals Johnson ends up concocting with Donald Trump, our NHS needs us more than ever. It’s already being sold off piece by piece with parasites like Branson feeding on every bit he can get his sticky fingers into. We need to wake up. This is happening now. And if we don’t act now, it’ll be too late, and what’s left of our NHS will be auctioned off to the highest bidder.

See: https://www.thecanary.co/trending/2020/01/27/richard-branson-didnt-need-a-trade-deal-to-royally-screw-over-the-nhs/

Absolutely. The NHS needs protecting from parasites like Branson and the Tories. We need to wake up, and take action – NOW!

Lib Dem Politico Bullied into Coming Out as Gay by Mail on Sunday

January 7, 2020

This is absolutely disgusting. I really do wonder how the alleged ladies and gentlemen of the scumbag British press sleep at night. Zelo Street this afternoon reported that Layla Moran, the MP for Oxford West and Abingdon, came out last week. She revealed that she was pansexual, and was in a loving, supportive relationship with another woman. Moran’s a contender for the Lib Dem leadership, and her announcement that she was gay was on ITV news. Moran says that their relationship started six months ago. So naturally, Zelo Street raises the obvious question: why is she telling us all this now?

It’s because, according to Hacked Off, the group representing the victims of press phone hacking, Moran was put under pressure by hacks from the Mail on Sunday.  The organisation said

 “Ms Moran has described how several reporters have been asking questions, door-knocking neighbours and even offering payment to a former partner seeking information about her personal life over the last few months. Ms Moran writes that the Mail on Sunday threatened to publish details relating to her sexuality last Saturday, and that she herself only decided to reveal her sexuality publicly last week because she feared the newspaper would go on to publish”.

She did so on social media, which really annoyed the MoS, who were reduced to running a piece about Mumsnet showing bitterly critical posts of her by its users. One of these accused her of ‘weaponising’ her relationship with the Lib Dems former head of media, Rosy Cobb.

The Street then quotes Nathan Sparkes of Hacked Off on the squalid cruelty the MoS has shown:

Newspapers have no business revealing an individual’s sexuality against their will, far less a politician who has devoted much of her career to date to furthering the cause of LGBT+ rights and equality … The decision of the Mail on Sunday … to publish an article attacking Ms Moran based on a handful of abusive tweets on a social media site speaks to the vindictiveness and cruelty of parts of our unregulated press”.

The Street concludes ‘Our free and fearless press’ attitude to sexuality stinks. And that has to change.’

See: https://zelo-street.blogspot.com/2020/01/layla-moran-bullied-into-coming-out.html

I think I saw something in the I written by Moran about her experience of ‘coming out’. It had the title ‘In the 21st Century Coming Out Shouldn’t Be An Issue’, or something along those lines. I didn’t read it because quite frankly I wasn’t interested. So many public figures have come out over the past decades – pop stars, sportsmen and women, actors, politicos – that you get used to it, even bored. With many public figures, whether gay or straight, who they’re romantically involved with is the least interesting aspect of their lives. What’s more interesting is their talent, or issues such as whether they have an unusual personal background, skill or medical condition. Such as, for example, whether they can speak an exotic language, have mastered an arcane science or intellectual discipline like quantum physics, or are able to fly an aircraft. Or have overcome personal misfortune or a medical condition like autism or depression. For a politician, what really matters is how hard they work for and represent their constituents, and their policy positions. Like where they stand on Brexit, the destruction of the welfare state, rising inequality, racism, the privatisation of the NHS and so forth. Provided that they’re not breaking the law and their partners are consenting adults, who they share their private lives with is their own business.

I grew up in the 1980s, when the gay rights organisations were aggressively outing politicians, who kept their sexuality hidden. I thought that this was pretty shabby, until a gay friend of mine told me that the politicos they targeted were hypocrites, who publicly opposed homosexuality and its toleration. There was a serious point to their actions. But there doesn’t seem to be anything like that here, just a simple desire to boost sales figures through scandal.

And unfortunately, the press has got plenty of previous in trying to bully people into revealing their sexuality in this way. Way back in the 1990s the ‘Street of Shame’ column in Private Eye carried a story about an attempt by one of the tabloids – something like the Scum or the News of the Screws – to blackmail one of the pop stars of the day into coming out in its pages. Wisely, he decided to thwart them by going to one of the other papers instead to make the revelation.

And stalking celebrities in order to find out if they’re gay or not is pretty squalid anyway. A few years ago there was a programme on how the Mirror got that story about George Michael going into a gay toilet in Beverley Hills or wherever. That was when it was edited by Piers Morgan, now adorning ITV’s breakfast news. The photographer was there for a week staking the place out waiting for a celebrity, any celebrity, to come and use it. The photographs he took from a car parked over the road were worth tens of thousands. Which itself shows the squalid morals of the newspaper business. I’ve no doubt his family and children were well fed, clad and educated by the profits of his job, but it’s not exactly something your children can boast about in school. After hearing from all the other children how their parents are builders, engineers, scientists, business people,  artists or whatever, what child really wants to answer the question ‘What does your mum/dad do?’ with the reply, ‘He/she hangs around gay toilets hoping to catch rock stars getting arrested by the rozzers’?

As for Mumsnet, they’ve been described as ‘4chan with prosecco’. From what I gather of 4chan, it’s an internet platform seething with racism, sexism and vicious trolls, so that’s hardly an endorsement.

The Mail on Sunday’s treatment of Moran, and the British press’ treatment of innocent people just trying to live their lives in peace is deeply shameful, and shows why it really does need to be subject to a press watchdog with teeth.

The Beeb’s Biased Reporting of NHS Privatisation

January 2, 2020

The Corporation’s General Right-wing Bias

The BBC is infamous for its flagrant right-wing bias. Writers and experts like Barry and Savile Kushner in their Who Needs the Cuts, academics at the media research centres of Glasgow, Edinburgh and Cardiff Universities, and ordinary left-wing bloggers like Mike and Zelo Street have pointed out time and again that the corporation massively prefers to have as commenters and guests on its show Conservative MPs and spokespeople for the financial sector on its news and political comment programmes, rather than Labour MPs and activists and trade unionists. The Corporation relentless pushed the anti-Semitism smears against Jeremy Corbyn and the Labour party. But it has also promoted the privatisation of the NHS too through its biased reporting.

Biased Towards NHS Privatisation

Jacky Davis and Raymond Tallis’ book on the privatisation of the NHS, NHS – SOS, has a chapter by Oliver Huitson, ‘Hidden in Plain Sight’, discussing the biased reporting of the NHS’s privatisation by the media in general. Here, however, I will just confine myself to describing the Corporation’s role. The Beeb was frequently silent and did not report vital pieces of information about successive privatisations, such as the involvement of private healthcare companies in demanding them and conflicts of interest. On occasion, this bias was actually worse than right-wing rags like the Daily Mail. Although these ardently supported the NHS’ privatisation, they frequently reported these cases while the Beeb did not. When the moves towards privatisation were reported, they were often given a positive spin. For example, the establishment of the Community Care Groups, groups of doctors who are supposed to commission medical services from the private sector as well as from within the NHS, and which are legally allowed to raise money from the private sector, were positively described by the Corporation as ‘giving doctors more control’.

Lack of Coverage of Private Healthcare Companies Role in Privatisation

David Cameron and Andrew Lansley did not include Lansley’s Health and Social Care Bill in the Tories’ 2010 manifesto, because they didn’t believe they’d win the election if they did. But in all the two years of debate about the bill, the Beeb only twice reported doubts about the bill’s democratic mandate. (p.152). In October 2010, Mark Britnell was invited to join Cameron’s ‘kitchen cabinet’. Britnell had worked with the Labour government and was a former head of commissioning for the NHS. But he was also former head of health for the accountancy firm, KPMG, which profits greatly from government privatisation and outsourcing. He declared that the NHS would be shown ‘no mercy’ and would become a ‘state insurance provider, not a state deliverer’. But the BBC decided not to report all this until four days after others had broken the story. And when they did, it was only to explain a comment by Nick Clegg about how people are confused when they hear politicians stating how much they love the NHS while at the same time demanding its privatisation. (pp.153-4).

On 21 November 2011 Channel 4 News reported that they had obtained a document which showed clearly that GP commissioning was intended to create a market for private corporations to come in and take over NHS services. But This was only reported by the Groaniad and the Torygraph. The rest of the media, including the Beeb, ignored it. (pp. 156-7).

Lansley was also revealed to have received donations from Andrew Nash, chairman of Care UK, another private healthcare firm hoping to profit from NHS privatisation. But this also was not reported by the Corporation. (pp. 157-8).

In January 2011 the Mirror reported that the Tories had been given over £750,000 from donors with major connections to private healthcare  interests since David Cameron had become their chief in 2005. But this was also not mentioned by the Beeb. (pp. 158).

The Mirror also found that 40 members of the House of Lords had interests in NHS privatisation, while the Social Investigations blog suggested that it might be as high as 142. The BBC, along with several papers, did not mention this. (pp. 158-9).

Sonia Poulton, a writer for the Heil, stated on her blog that 31 Lords and 18 MPs have very lucrative interests in the health industry. But this was also ignored by the Beeb, along with the rest of the media with the exception of the Guardian. (p. 159).

The Tory MP, Nick de Bois, was a fervent support of the Tories’ NHS privatisation. He is a majority shareholder in Rapier Design Group, which purchased Hampton Medical Conferences, a number of whose clients were ‘partners’ in the National Association of Primary Care, another group lobbying the Tories for NHS privatisation. This was also not reported by the Beeb. (pp. 159-60).

The Beeb also chose not to report how Lord Carter of Coles, the chair of the Co-operation and Competition Panel charged with ensuring fair access to the NHS for private healthcare companies, was also receiving £799,000 per year as chairman of McKesson Information Solutions, part of the massive American McKesson healthcare company. (p. 160).

There were other links between politicos, think tanks, lobby groups and private healthcare companies. The health regulator, Monitor, is dominated by staff from McKinsey and KPMG. But this also isn’t mentioned by the press. (pp. 160-1).

Beeb Falsely Presents Pro-Privatisation Think Tanks as ‘Independent

The BBC, along with much of the rest of the media, have also been responsible for misrepresenting spokespeople for pro-privatisation lobby groups as disinterested experts, and the organisations for which they speak as just independent think tanks. This was how the Beeb described 2020health.org, whose chief executive, Julia Manning, was twice invited onto the air to discuss the NHS, and an entire article was given over to one of her wretched organisation’s reports. However, SpinWatch reported that its chairman, former Tory minister Tom Sackville, was also CEO of the International Federation of Health Plans, representing of 100 private health insurance companies. Its advisory council includes representatives of AstraZeneca, NM Rothschild, the National Pharmaceutical Association, Nuffield private hospital group, and the Independent Healthcare Advisory Services. (p. 162).

Another lobby group whose deputy director, Nick Seddon, and other employees were invited onto the Beeb to discuss the proposals was Reform. Seddon was head of communications at Circle, the first private healthcare company to take over an NHS hospital. Seddon’s replacement at Circle was Christina Lineen, a former aide to Andrew Lansley. None of this was reported by the Beeb. Their corporate partners included companies like Citigroup, KPMG, GlaxoSmithKline and Serco. Huitson states ‘Through Seddon’s and other Reform Staffs’ appearances, the BBC may have facilitated private sector lobbying on a publicly funded platform without making relevant interests known’. (163).

Beeb Did Not Cover Protests and Opposition to Bill

Pages 164-5 also discusses the Beeb’s refusal, with few exceptions, to interview critics of Lansley’s Health and Social Care Bill, the rightwing bias of panels discussing it and how the Beeb did not cover protests against it or its discussion in parliament. Huitson writes

At the BBC opportunities were frequently missed to provide expert opposition to the bill on a consistent basis. the RCGP’s Clare Gerada was largely the exception to this rule. Many of the most well-known and authoritative critics of the bill – the likes of professors Allyson Pollock or Colin Leys, doctors Jacky Davis and Wendy Savage from Keep Our NHS Public – never appeared on the BBC to discuss the plans. Davis recalls being invited to appear on the BBC a number of times but the item was cancelled on every occasion. ‘Balance’ is supposedly one of the BBC’s primary objectives yet appearing on the Today programme of 1 February 2012 to discuss the bill, for instance, were Shirley Williams (who voted in favour of the bill, however reluctantly), Nick Seddon of ‘independent’ Reform (pro-Bill), Steve Field (pro-Bill) and Chris Ham (pro-Bill). It’s difficult to see how that is not a breach of BBC guidelines and a disservice to the public. One of the fundamental duties of an open media is to ensure that coverage is not skewed towards those with the deepest pockets. And on that issue the media often performed poorly.

Further criticism of the BBC stems from its curious lack of NHS coverage during the climactic final month before the bill was passed in the House of Lords on 19 March. One such complaint came from blogger and Oxford Professor of Developmental Neuropsychology Dorothy Bishop, who wrote to the BBC to ask why it had failed to cover a number of NHS stories in March, including an anti-bill petition that had been brought to the House by Lord Owen, carrying 486,000 signatures of support. In reply, the BBC confirmed that the bill had been mentioned on the Today programme in March prior to the bill’s passing, though just once. Bishop replied:’So, if I have understood this right, during March, the Today programme covered the story once, in an early two-minute slot, before the bill was passed. Other items that morning included four minutes on a French theme park based on Napoleon, six minutes on international bagpipe day and eight minutes on Jubilee celebrations.’

Other BBC omissions include Andrew Lansley being heckled by angry medical staff at a hospital in Hampstead, as reported by both the Mail and Sky News. On 17 March a peaceful anti-bill march took place in central London. Those out protesting for their national health service found themselves kettled by riot police despite being one of the most harmless-looking crowds you’re ever likely to see. The protest and the shameful police response were completely ignored by the media, except for a brief mention on a Guardian blog. On social media numerous examples have been reported of protests and actions opposing the bill that were entirely absent from national coverage.

Then, on 19 March, the day of the final vote on the bill, the BBC ran not a single article on the event, despite this being one of the most bitterly opposed pieces of legislation in recent history – it was as if the vote was not taking place. The next day, with the bill passed, they ran a full seven articles on the story. Three days after the bill passed, Radio 4 broadcast The Report: ‘Simon Cox asks: why is NHS reform mired in controversy?’ Why this was not broadcast before the Lords’ vote is a mystery. 

When the Bill was passed, the bill scrolling across the BBC News’ screen ran ‘Bill which gives power to GPs passes’. (166). Huitson remarks that when the Beeb and the other news networks reported that the Bill gave power to GPs and allowed a greater role for the private sector, it was little more than regurgitating government press releases. (p. 168).

Beeb Bias Problem Due to Corporation’s Importance and Domination of Broadcast News

Huitson also comments on the specific failure of the Beeb to provide adequate coverage of NHS privatisation in its role as one of the great British public institutions, the dominant role it has in British news reporting. On pages 169-70 he writes

Campaigners may not expect more from the Sun but they certainly do from the BBC, given its status as an impartial public service broadcaster whose news gathering is supported directly by licence fee payers. The BBC accounts for 70 per cent of news consumption on television. Further, the BBC accounts for 40 per cent of online news read by the public, three times that of its closes competitor, the Mail. Quite simply, the BBC dominates UK news. The weight given to the BBC here is not purely down to its dominance, however, but also because, along with the NHS, the BBC remains one of our great public institutions, an entity that is supposedly above commercial pressures. Many of the stories ignored by the BBC were covered by the for-profit, right-wing press, as well as the Guardian and Channel 4, so the concern is not that the organisation failed to ‘campaign’ for the NHS, but that it failed to report facts that other outlets found newsworthy.

The BBC’#s archive of TV and radio coverage is neither available for the public to research nor technically practical to research, but there are a number of reasons for confidence that their online content is highly indicative of their broader output. First, BBC online is a fully integrated part of the main newsroom rather than a separate operation. Consequently, TV and radio coverage that can be examined is largely indistinguishable from the related online content, as demonstrated in the examples given above. During the debate of Lansley’s bill, the BBC TV and radio were both subject to multiple complaints, the figures for which the BBC has declined to release.

Beeb’s Reporting of NHS Privatisation as Biased as Coverage of Miners’ Strike

He also compares the Beeb’s coverage of the bill, along with that of the rest of the media, to its similarly biased reporting of the miners’ strike.

The overall media coverage of the health bill brings to mind a quote from BBC radio correspondent Nicholas Jones, on the BBC’s coverage of the miners’ strike: ‘stories that gave prominence to the position of the National Union of Miners could simply be omitted, shortened or submerged into another report.’ (pp. 172-3).

Conclusion

The Beeb does produce some excellent programmes. I really enjoyed last night’s Dr. Who, for example. But the right-wing bias of its news reporting is now so extreme that in many cases it is fair to say that it is now a propaganda outlet for the Tory party and big business. It’s utterly indefensible, and in my view it will only be reformed if and when the newsroom and its managers are sacked in its entirety. In the meantime, Boris and the rest of the Tories are clamouring for its privatisation. Godfrey Bloom, one of the more prominent Kippers, has also put up a post or two in the past couple of days demanding precisely that.

If the Beeb was genuinely impartial, it would have defenders on the Left. But it is rapidly losing them thanks to its bias. And to the Tories, that’s also going to be a plus.

Thanks to the Beeb’s own Tory bias, it’s going to find it very hard to combat their privatisation.

And in the meantime they will have helped destroy the most valued of British institutions, the NHS, and free, universal healthcare to Britain’s citizens.

Media Silent as Toxic Tommy Robinson Gives His Vote to the Tories

November 23, 2019

There are some individuals, who are so noxious, that their endorsement is instant death to organisations and causes. UKIP found that out when fuehrer Gerard Batten recruited Carl ‘Sargon of Akkad’ Benjamin, Mark ‘Count Dankula’ Meechan and Paul Joseph Watson. Oh yes, and Tommy Robinson, formerly of the EDL, formerly of PEGIDA, and frequently in the Nick, as a special adviser on Islam. The result was that, faced with competition from their rivals, the Brexit party, or Farage Political Vehicle Mark II and these horrors from the far right, UKIP’s members voted with their feet and walked out. UKIP collapsed, elected a Dick Braine as leader, and has since imploded in an ugly mass of accusations and litigation. This hasn’t dissuaded Robinson from endorsing other political parties, however. And the latest party he’s decided to give his public support is Boris Johnson and the Tories.

The Huffington Post, Mirror and Independent reported that Robinson had given his vote to Johnson, saying “Everyone should vote for Boris Johnson.If we want Brexit, if we believe in democracy, we have to have Brexit. So yeah. Go Boris”. The Huffington Post also stated that BoJob had been called on to reject the thug’s endorsement. Jo Swinson made an adverse comment about Boris’ new supporter, and Corbyn drily remarked “The Trump – Johnson – Farage alliance has a new member”. He didn’t need to make any further comment on Robinson giving his noxious support to two of this noxious trio.

But the Tory press have been mysteriously silent about it all, in sharp contrast to the glee with which they splashed all over their front pages the fake claims that David Duke, the former head of the Klan, had endorsed Corbyn and that the Labour leader had the support of Nick Griffin of the BNP. The Labour leader didn’t. But the Tories do have the support of Robinson. And while they’re silent about it, BoJob hasn’t repudiated it either.

Zelo Street observes that there’s a synergy about it. Robinson likes to turn up outside his critics’ and opponents’ homes in the middle of the night mob-handed, looking for a ‘polite conversation’ and has been jailed for assault. And BoJob was phoned up years ago by his friend Darius Guppy, who wanted the address of a journalist so he could have the man beaten up. BoJob kindly complied. This incident was discussed a few years ago on Have I Got News For You. This was when it was still satirically sharp and rather funnier.

Zelo Street remarks

‘It’s no surprise that Bozo is not disowning Stephen Lennon’s endorsement. Nor is it any surprise that his pals in the press are keeping schtum about it. A Bozo Government would not be averse to a little gratuitous thuggery and bullying.

Stephen Lennon and Boris Johnson – two peas in a pod. I’ll just leave that one there.’

https://zelo-street.blogspot.com/2019/11/tommy-robinson-says-vote-tory.html

But it also seems that Robinson has problems of his own. He’s facing bankruptcy from libel actions from two of the people he’s smeared.

Robinson is being sued for libel on behalf of Jamal, a Syrian refugee, who was beaten up at school. Robinson decided to go round and interview his attacker, during which the statements at the heart of the case were made. Statements which Robinson is having difficulty defending. The case has reached the High Court, and Robinson claims he is facing a possible bill of £650,000. Robinson has bleated that this is “financial terrorism”. Just as he has claimed that his arrest and conviction for contempt of court have similarly been the government trying to shut him up. The reality was that the judges, who had him arrested and tried were trying to give the defendants a fair trial. And this was placed in severe jeopardy by Robinson’s antics outside the court.

And the historian and teacher Mike Stuchbery is also raising money to sue Robinson. Stuchbery had blogged about Robinson’s activities, so Robinson dealt with him the way he frequently did with his critics. He turned up on his doorstep in the middle of the night with his stormtroopers, started banging on Robinson’s doors and windows and made what Zelo Street has described as, ah, ‘creative accusations’. He also doxxed him twice. Stuchbery has since moved to Germany, saying of the incident that Robinson’s

actions have cost me a lot, in terms of health and professional opportunities. It will take years to get back where I was before he directed his followers at me, with patently untrue allegations”.

A crowdfunding page has been set up to help Stuchbery raise enough money through donations to sue Robinson. And Roanna Carleton Taylor, who helped set up the crowdfunder, has appealed for more of Robinson’s victims will come forward so that legal actions can be brought against Robinson on their behalf.

We intend to document, pursue and fund legal action to make Lennon and his gang members pay for each and every illegal action they commit … To this end we ask anyone who believes they have a legitimate case to sue Lennon to come forward”.

Zelo Street states that Robinson doorstepped several people before picking on Stuchbery, one of whom was Tim Fenton himself. He predicts that after Stuchbery finishes with Robinson, there will be no shortage of others going to court to sue the thug for what he did to them. And that’s not a threat, it’s a promise.

The prospect does not look good for Robinson, who claims that from the last two days of donations, his fundraising is ‘dead’. If he loses, he just might have to move out of that very expensive house that’s in his wife’s name, because of his conviction for mortgage fraud, and go live in a smaller property. Like Hatey Katie Hopkins had to move out of her £500,000 house because of a libel case she lost.

Zelo Street suggests that the age of Robinson’s intimidation and bullying may soon be over. Let’s hope so. And let’s hope his hero Johnson goes down with him.

If you want to contributed to Mike Stuchbery’s campaign, go to this article at Zelo Street and follow the link:

https://zelo-street.blogspot.com/2019/11/tommy-robinson-faces-defamation.html