Posts Tagged ‘Smears’

Tories Fund ‘Fake News’ Think Tank to Smear Corbyn

December 10, 2018

Mike this morning also put up a very importance piece about how Tweezer’s party has also been seeking to undermine British democracy by providing 2.25 million pounds to a think tank, the Institute of Statecraft, to spread smears against Jeremy Corbyn, the Labour party, and individual Labour politicos.

The Institute is based in an old mill in Fife, and runs a programme, the Integrity Initiative, to counter Russian propaganda. This is supposed to be done through a collection of friendly journos and ‘influencers’ throughout Europe, who will go online and attack Russian propaganda on the Net. Instead, it appears that the think tank has been using the money given it by the Foreign Office to smear Corbyn as an instrument of Moscow on Twitter. One Tweet included an extract from a newspaper article denouncing Corbyn as a ‘useful idiot’, a phrase Lenin used to describe sympathetic individuals in the West, who could be manipulated by the Bolsheviks. The Tweet then said

His open visceral anti-Westernism helped the Kremlin cause, as surely as if he had been secretly peddling Westminster tittle-tattle for money.

Another Tweet ran

It’s time for the Corbyn left to confront its Putin problem.’ A further message refers to an ‘alleged British Corbyn supporter’ who ‘wants to vote for Putin.

Emily Thornberry, Labour’s Shadow Foreign Secretary, stated it was outrageous and said that one of the cardinal rules of British politics was that government funds should not be used for party purposes. She made the point that the smears weren’t outside the government’s control, as it said in its funding agreement with the company that the money would be used in party to expand the Integrity Initiative as well as Twitter and social media accounts. She concluded

So the Government must now answer the following questions: Why did the Foreign Office allow public money to be spent on attempting to discredit Her Majesty’s Opposition? Did they know this was happening? If not, why not? And if they did, how on earth can they justify it?

According to RT, the revelations follow the leak of classified documents to the Sunday Mail.

Chris Williamson commented

What the hell is going on? I tabled a parliamentary question recently and discovered the Foreign Office has given 2 million of public money to a shady organization that’s indulging in black propaganda against Jeremy Corbyn and the Labour party.

Another Labour MP, Jon Trickett, said

If it is true that there is a deep state, taxpayer funded operation against our party it is totally unacceptable and explanation and an enquiry must be conducted immediately.

RT reported that the Foreign Office has now launched an investigation stating that any involvement in domestic politics would be condemned. Alan Duncan, the minister of state for Europe and the Americas, said

I don’t know the facts, but if there is any kind of organization for which we are paying, which is involved in domestic politics in that way, I would totally condemn it.

Here’s RT’s report on the scandal.

Mike in his article about the think tank and its smears also quotes Duncan, who said that

The Institute for Statecraft is an independent, Scottish, charitable body whose work seeks to improve governance and enhance national security. They launched the Integrity Initiative in 2015 to defend democracy against disinformation.

In financial year 2017/18, the FCO funded the Institute for Statecraft’s Integrity Initiative £296,500. This financial year, the FCO is funding a further £1,961,000. Both have been funded through grant agreements.

Mike comments that the statement that Institute for Statecraft was defending democracy was simply untrue, as they should not be posting disinformation on social media. And nobody else should be doing so either.

He also reminded us that less than a year ago, Gollum, I mean, Tweezer, had announced that she was launching a rapid reaction force based in the cabinet office to rebut fake news. Mike had said then that

This is not an attempt to ensure a ‘fact-based public debate’. It is a bid to hijack the news and turn it into Tory propaganda.

He adds in his article that he was right. It’s just that the government has outsourced its propaganda.

Mike’s article also gives the responses of a number of Labour supporters and MPs condemning the Institute’s smears. One of them, Aaron Bastani, states that if the Institute has a list of journos and influencers smearing the leader of the opposition, then it has to be made public immediately. And Dan Carden MP remarked on how, with the exception of the Scottish Daily Record and the Sunday Mail, this was being ignored by the mainstream media. He stated that these were strange times, but we still expected democracy to be defended.

Mike replies

Yes, we should expect democracy to be defended.

Just not by right-wingers like those running the BBC and most of the print news media – or by our democratically-elected government.

Yet this is the government that wants to push us all through Brexit, in the name of democracy.

It doesn’t stack up. We need an election to get the Tories out of office, and then a police investigation to find out who authorised the Foreign Office to fund this offence.

See: https://voxpoliticalonline.com/2018/12/10/to-blazes-with-brexit-its-being-handled-by-a-government-that-used-public-money-to-undermine-the-opposition/

I wondered if the reason the lamestream media have so far ignored the story is because so many of those newspapers and organisations might have been involved in it. Several journos have been named as the conduits for government propaganda in the press. One of these was Andrew Neil, when he was the editor of the Sunday Times.

Actually, the Tories and the British secret state have a long history of smearing the Labour party and its leaders as agents of the Russians. Back in the 1920s there was the notorious Zinoviev Letter, forged by MI5, which purported to come from the head of the Comintern in the Soviet Union, Zinoviev, instructing the Labour party to get ready to stage a revolution and turn the country into a Communist satellite state.

Then in the 1970s the CIA and MI5 smeared Harold Wilson as a Russian spy. This has been extensively discussed by the conspiracy/parapolitics magazine, Lobster. One of those, who believed this tripe was Maggie Thatcher.

Robin Ramsay, in his recent additions to the ‘News from the Bridge’ section of Lobster, has also posted up a piece ‘IRD Reborn’, commenting on a report by Iain Cobain in the Groaniad that the British government has the army’s 77th Brigade conducting ‘information operations’. There’s also the Research, Information and Communications Unit (RICU) in the Home Office. According to Cobaine, the department, founded in 2007

says privately that it aims to “effect attitudinal and behavioural change” through methods including the dissemination of messages on social media, leafleting homes and feeding stories to newspapers, was modelled on a secretive anti-communist body called the Information Research Department (IRD), set up in Britain in 1948.’

Apparently, RICU was set up by Gordon Brown, who read Frances Stonor Saunders’ Who Paid the Piper: The CIA and the Cultural Cold War, and instead of taking the book and its revelations as a condemnation, actually thought it would be a good idea.

Ramsay comments

I think it may be safe to say that Brown knew nothing about the IRD’s activities, especially their role in the British state’s disinformation operations – a.k.a. the ‘Lisburn lie machine’ – in Northern Ireland in the 1970s. This pioneered the business of putting out so much disinformation – fake news – that no-one knows what to believe.

The rest of that section discusses whether or not anyone really believes the kind of fake news spouted by people like Alex Jones and InfoWars. Ramsay concludes that it’s probably very few.

The current issue of Lobster, 76, is at: https://www.lobster-magazine.co.uk/issue76.php
To see the piece, download the ‘View from the Bridge’ by clicking on it, and then scroll down the piece until you get to the right section. There’s also an awful lot of other very important pieces in that section, including government data-gathering on private citizens and implantable bio chips to keep track of us.

Advertisements

George Galloway: Torygraph Publishes Piece Speculating on Coup to Overthrow Corbyn

May 12, 2018

This is an excerpt from George Galloway’s Talk Radio Show, which I found on YouTube. He begins with talking about a conversation he had with James Whale, a fellow presenter, about the dangerous situation in the Middle East, where Israel is now facing an Arab, Russian and Iranian enemy. He pours scorn, however, on the juvenile scribblers, as Galloway sees it, who claimed that the missiles shot at the Golan Heights had entered Israel. Galloway states that the Golan Heights were illegally seized by Israel from Syria, and so are not part of Israel, no matter what the hacks say.

He then goes on to talk about Theresa May’s volte face, which has meant that victims of the Grenfell Tower fire will now be allowed onto the board investigating it. After that, he moves on to talking about how the Brexit negotiations are an appalling mess, and the whole affair something which all of us will have difficulty getting out of.

But the main subject of his ire is a piece published by Paul Carter in the Torygraph the day before, which may be 10th May 2018. The Torygraph had speculated on the possibility of a military coup against Corbyn. Galloway describes the article as chilling, and states that its author, Paul Carter, has no footprint in social media. The article claims that this coup would occur if the labour leader was elected to power and proceeded to enact to enact three particular policies. These were conducting a referendum to abolish the monarchy, taking us out of NATO, and taking us out of the western foreign policy consensus. Galloway himself wishes Corbyn would do all these, but the Labour leader will certainly not do any of them. The proximate cause of the Torygraph article is that it is 50 years since Mountbatten and the editor of the Mirror met to plan a coup against the Labour prime minister, Harold Wilson. Galloway states that Wilson was a political giant, who dominated the sixties and much of the seventies. He was right-wing Labour, a social democrat. But he had his house burgled and his mail intercepted because it was suspected that he was a Russian secret agent. If the coup had gone ahead, the country would probably be led by Mountbatten from the Despatch Box, probably from the House of Lords, unless he resigned and fought a bye-election. Not that such constitutional niceties would bother people, who had just overthrown their democratically elected leader.

He also makes the point that there were plans to intern 4,000 other leftists, including journalists, on the Shetland Islands. Galloway himself was too young at the time, but if they did launch a coup against Corbyn, this would be the last you’d hear of him for a long time, unless he managed to get onto Radio Free Shetland. He notes one expert, who has said that it would be much harder to launch a coup now that people have mobile phones and social media. It was easier fifty years ago when it was the editors of the newspapers to overthrow the government. But Corbyn would be wise to keep his mobile phone handy. If they did launch a coup, then millions would pour onto the streets to defended their elected leader? Or would they? Galloway leaves this as a matter of discussion for later in the programme. He says that eventually the plans for the coup were abandoned, because the conspirators thought better, including the government’s scientific advisor, Solly Zuckerman. But Galloway thinks this is false, and that they simply got cold feet.

Galloway then closes the segment with a piece about how popular the woman presenting the weather reports is becoming.

This is worrying, as it looks like a combination of smear piece and speculation by the Torygraph. Corbyn hasn’t any intention of trying to abolish the monarchy, taking us out of NATO or acting against the current foreign policy consensus, so it’s a smear to suggest that he might. The absence of any social media footprint for Paul Carter suggests that this is a pseudonym. And this in turn invites speculation that it’s someone from MI5 or another branch of the security services.

This wouldn’t be the first time MI5’s been acting against the government, if this is the case. The agency was convinced Wilson really was a KGB spy, and Stephen Dorril and Robin Ramsay, the editor of Lobster, have suggested that it was behind the smears circulating then about the Labour leader.

As for the coup they’re discussing, the plotting occurred later than the article claims. Mountbatten and the editor of the Mirror were making their plans in the mid-70s. And the Times was also looking forward to Wilson being toppled, though replaced by a civilian government of trusted members of the Labour party, like Shirley Williams, as well the Tories. These plots are discussed in Francis Wheen’s book, Strange Days Indeed: Paranoia in the 1970s, and by Ken Livinstone in his book Livingstone’s Labour. The date’s out, but otherwise everything that Galloway’s said about the proposed coup is correct. One of the reasons it failed is because one of the plotters approached Sandhurst, to ask if the old colonels there would help. They said they wouldn’t, and sent him away. Hurrah for Sandhurst!

Galloway says at the beginning of his discussion of the article that no-one else was talking about it. Which suggests that this is purely speculation and wishful thinking by the Weirdo Barclay Brothers and the paper’s managing director, Murdoch McLellan, and whoever is now the editor of this wretched rag. The paper’s been running articles attacking Corbyn, claiming that he’s an anti-Semite and so on, along with the Daily Mail. But this shows more than a hint of real desperation. For all the Tory and media talk about ‘peak Corbyn’, it seems they really afraid he’ll win the election. In which case, they want the troops to overthrow him. Not because they’re afraid he’ll do all the things they claim he will, but because his very mild socialist programme will cause the end of the Thatcherite consensus. The corporate rich could no longer look forward to a privatised NHS and railways, and parts of the electricity grid would also be renationalised, would which would also upset corporate profits. Not to mention that they could no longer rely on having a cowed, cheap workforce of the desperate on poverty wages, on zero hours contracts and kept in line by the threat of benefit sanctions and starvation.

This is all too much for the Torygraph and its scribblers. So they’ve started fantasising about the possibility of a coup. Just like the British stock exchange cheered the Fascists when they revolted against the Republican government at the beginning of the Spanish Civil War.

The Torygraph has just about gone full Fascist with this article. And its publication is more than a bit hypocritical for the Tories. Not after they went berserk and accused Hilary Mantel of encouraging terrorism when she published her short story, The Assassination of Margaret Thatcher. But this shows just how far Corbyn has rattled the Tories, and shown how some of them, at least as for the Torygraph itself, have started hankering after a coup to stop him.

Lobster: Sunday Times Ran MI5 Smear Stories against Maurice Oldfield

March 10, 2018

It seems that the Sunset Times has a long history of smearing people for the powers that be, and that the libel about Mike being an anti-Semite and Holocaust Denier is just the latest of these vile smears.

I found this interesting little snippet in Lobster’s review of Martin Dillon’s The Enemy Within: The IRA’s War against the British (London: Doubleday 1994), in issue 30, page 41. It reads

Stories about Maurice Oldfield ’emanated from the ongoing conflict between MI5 and MI6… MI5 used RUC Special Branch to circulate stories about Oldfield going to the town of Comber to pick up young men (and) that the ageing spy chief was involved in the Kincora boys’ home in East Belfast. (p. 192). (This story, I seem to remember, was first run through the Sunday Times).

The Kincora Boys’ Home was the centre of a major scandal in the late 1970s, when it was revealed that the children in the care home were being sent out to be abused by high-ranking members of the Loyalist community in Ulster.

Going forward in time, it was either the Sunday Times, or its sister paper, the Times, that smeared Michael Foot, the former Labour leader, as a KGB spy, codename ‘Comrade Boot’. Foot did what Mike intends to do, and sued. He won. But obviously the paper hasn’t learned anything, and is still merrily flinging mud for the benefit of the Tories and the Israel lobby.