Posts Tagged ‘Sky TV’

More Problems for Tweezer and Biased Beeb as Corporation Withdraws Offer to Host Debate

December 6, 2018

Last week Mike also put up a series of articles discussing the Beeb’s proposal to host the debate over Brexit between Corbyn and Tweezer, and showed why Corbyn should choose ITV instead. It seems the Corporation had been in negotiations with May to host the debate through Robbie, one of Tweezer’s spin doctors, who used to work at the Corporation. This had been done weeks before May issued her challenge to Corbyn, which suggested that Tweezer was hoping for some help from the ever biased BBC.

The Beeb didn’t just want a straightforward, head-to-head debate between the two party leaders. They also wanted this to be

followed by a discussion between eight panellists, including politicians, with a wide range of views on Brexit, and ending with further head-to-head debate and closing statements.

This was in contrast to ITV’s offer, which was just for a straight head-to-head debate between May and Corbyn. As Mike points out on his blog, the Beeb had no right to change the format of the debate, and suggested that their doing so may have been part of their negotiations with Tweezer. The inclusion of a panel, with members that included other politicians, also gave the Corporation too much freedom to pack the show with pro-Tory viewpoints. Like the Corporation has been doing every Thursday evening on Question Time, and on just about every news programme. If they can get in an attack against Corbyn, they will.

On Tuesday Mike put up a piece reporting that the Beeb had withdrawn their offer, and published their official reply. Which he also critiqued. Apart from the above comments about possible bias in the format, and its origins with Tweezer, Mike also commented that the Beeb’s disappointment at being unable to bring the British people this programme and its wide variety of views, shows why the Corporation still deserves its nickname of ‘Auntie’. It’s still trying to tell the British public what to think.

The Corporation did, however, say that it would have a Brexit edition of the One Show, which was apparently broadcast yesterday, and would show a programme completely devoted to Brexit on Monday, 10th December.

Mike concluded his article on this by saying that the Beeb’s withdrawal puts May into a quandary. He writes

It seems clear she has been trying to manoeuvre Mr Corbyn into a position where she can accuse him – of not understanding her Brexit plan; of trying to sabotage Brexit; or even of running away from a TV debate.

But now, with her BBC set-up scotched and all the smart money saying she won’t agree to the ITV plan, it seems that – once again – Mrs May will be the one accused of “running away”.

In fact, the Labour Party has done that already.

https://voxpoliticalonline.com/2018/12/04/rumbled-agony-for-auntie-as-bbc-bid-to-host-brexit-debate-is-canned/

In fact many people said on Twitter that Corbyn would be far better off going to ITV, Channel 4 or Sky for the debate, rather than the Beeb. Because the Beeb simply can’t be trusted. Lord Adonis, one of Blair’s former cabinet ministers said it. And Tom Pride gave four good reasons in one of his tweets. These were about Andrew Neil, the host of the Daily Politics, Nick ‘Macclesfield Goebbels’ Robinson, Sarah Sands, a Beeb politics editor, and Lynn Hayter, the fake vicar.

Neil before he joined the Beeb was a former chair of the Confederation of Conservative Students, Robinson was also a chair of the Young Tories, Sands was a former editor at the Mail and Torygraph, while Hayter is an actor the Beeb dragged on claiming she was a proper, accredited member of the clergy. Instead of a self-appointed pastor of an internet church flogging the Prosperity Gospel heresy.

He also commented on how May threw a strop at the Philip Schofield for asking her an awkward question over on ITV’s This Morning. Schofield’s a good professional interviewer, but This Morning is very definitely not the Spanish Inquisition. Which May definitely didn’t expect, and couldn’t handle the torment of the comfy chair (gratuitous Monty Python reference). So Mike went on to argue that, from past evidence of May running away from a debate with Corbyn at the last election, if anyone’s going to do a runner, it’s her.

See: https://voxpoliticalonline.com/2018/12/04/if-anyones-running-scared-of-a-tv-debate-on-brexit-it-isnt-jeremy-corbyn/

As for the Neil and Robinson, they’re only two of a newsroom packed with Tories. Mike and the other left-wing bloggers have discussed many other Tory spin doctors, who used to work at the Corporation before deciding that even trying to put up a pretence of being impartial was too much for them, and went off to join Cameron and Tweezer. Neil was also the editor of the Neoliberal The Economist, and then the Sunday Times, where, according to Lobster, he ran fake stories and disinformation for MI5. And Robinson showed how massively biased he was in his editing of an exchange between him and former SNP leader Alex Salmond during the Scots Referendum debate the other year. Goebbels Nick asked Salmond whether he was afraid that the big financial houses in Edinburgh would flee south if the Scots gained independence. Salmond gave him a full answer, denying that this would happen. Confronted by awkward facts, Robinson and his team went off and edited the exchange. First of all they made it appear as if Salmond hadn’t really answered the question, then they removed his response completely and claimed that he ignored the question.

It was one of the most blatant falsification of news that I’ve seen.

And the Beeb has a long history of this, which they’re desperately trying to deny. They’ve launched a campaign against ‘fake news’, which is risible, considering they and the lamestream media are responsible for a fair number of fake and spurious news stories. And in next week’s Radio Times, there’s a feature praising Question Time to the roof, complete with a piccie of Dimblebore with a quizzical smile on his mug.

But older readers remember how the Beeb faked footage of the police attacking the miners at the Orgreave colliery during the 1980s miners’ strike, to make it look like the miners were attacking the rozzers. And too many people have now woken up to how Question Time is consistently biased against the Left. Quite apart from the systemic bias against Corbyn on nearly every Beeb news show.

The Beeb’s withdrawal of their offer to host the Brexit debate seems to confirm just how deeply the British public are suspicious about the Beeb and its Tory bias. They don’t trust it, and will continue turning away from it until it does something to correct its bias. But this may be far too much for a state broadcaster, that automatically follows the Tory, establishment line.

Advertisements

BBC Claims of Impartiality Shattered as Another Newsman Joins May’s Campaign Team

July 8, 2017

The Beeb constantly answers any criticism that it is biased towards the Tories by repeating its claim that it’s impartial, bound by its official charter and so on. Anyone writing to the Corporation to complain about its egregious bias, such as against Jeremy Corbyn and the Labour, as shown in its coverage of the last general election and the barrage of lies and sneers long before by Laura Kuenssberg, John Pienaar et al are given this standard reply. The Beeb, you are sanctimoniously and haughtily told, is above suspicion, so you should go away and mind your own business.

Mike, as he reminds us, received one of these letters when he complained about the Beeb’s bias. So have many of his commenters, after they complained. Buddy Hell, over at Guy Debord’s Cat, got a similarly sniff missive from the Corporation when he did.

But the bias is real. Researchers at the media units at Edinburgh, Cardiff and Glasgow universities concluded that the Beeb was far more likely to interview Tory MPs and financial experts, and accept their comments, than talk to Labour MPs and trade unionists. Barry and Saville Kushner, in their book, Who Needs the Cuts, described how they were moved to campaign about austerity partly by the way the Corporation uncritically accepted the need for its savage cuts against the poor and working class. They cited one example where a leading trade unionist was effectively shouted down by a BBC presenter on the radio when he dared to say that they were unnecessary and the arguments for them didn’t hold water. The proles were getting uppity and questioning the impeccable logic of their lords and masters, and so had to be shut down.

You can hear the same claim of impartiality repeated ad nauseam on the Beeb’s own public relations programme, Points of View, where the Beeb takes a look at the letters its received about its programmes. Private Eye has criticised this many times over the years as simply an exercise for allowing the BBC to answer its critics while playing very fast loose and with the actual evidence. For example, if one programme comes under fire from a section of the public, the Beeb will cites correspondence it has received in support of the programme. However, it won’t mention the actual volume of correspondence it has received on the issue. So if it receives, say, 30 letters of complaint about a programme, and only two or three letters of support, those two or three letters will still be trotted out, along with a few remarks from the show’s producers, to give the impression that opinion was equally divided when it was anything but.

As for political bias, when this is raised the BBC will trot out the remark that all administrations have felt that the BBC was biased against them. This is probably true. Way back in the 1990s under John Major the Tories were constantly screaming how the ‘left-wing BBC’ were biased against them. They do the same today, on website like Biased BBC, where right-winger – and often extreme Rightists – whine about how the Corporation is pro-Islam and full of ‘cultural Marxists’.

These claims of impeccable impartiality were seen to be increasingly threadbare this week, as two more of the Beeb’s news managers vied with each other to join Theresa May’s team. The two candidates for the post of head of May’s communications team were Robbie Gibb, the head of the BBC news team at Westminster, and editor of the Daily and Sunday Politics, and John Landale, the deputy political editor at the Corporation. Landale, it seems almost needless to say, is another Old Etonian. One of the previous heads of communications for the Tories was Craig Oliver, another newsman from the Beeb. Oliver was responsible for revamping the News at 10 at organising the coverage for the 2010 Election.

See: http://voxpoliticalonline.com/2017/07/05/pro-tory-bias-confirmed-as-bbc-news-men-vie-to-be-theresa-mays-comms-chief/

In the end, Gibb got the job. Well, he is the brother of Tory politico Nicolas Gibb, the former chief of staff for Tory Francis Maude, and was best man for another Tory candidate, Mark MacGregor. He was also the vice-chair of the Federation of Conservative students.

Other Tories, who have found agreeable posts at the Corporation include James Harding, who is head of news and current affairs across the Corporation. He’s another Murdoch employee and a friend of George Osborne. Then there’s Andrew Neil, who was editor of the Sunset Times under Murdoch, a chairman of Sky TV, and chairman of the Press Holdings Group, which own the Spectator. Among the commenters on Twitter, who remarked on this latest blatant link between the Beeb and the Tories was Owen Jones, who reminded his readers that Cameron, Boris Johnson and George Osborne all took their spin doctors from the Beeb. Another commenter, Will Black, said that with the numbers of Tories at the Beeb, the news should be written off as a Tory election expense, rather than be paid for by the licence fee.

http://voxpoliticalonline.com/2017/07/07/proof-of-dodgy-link-between-bbc-and-tories-robbie-gibb-is-theresa-mays-new-communications-chief/

This latest move of a high-ranking newsman at the Beeb makes it even more difficult for the Corporation to deny that it has a right-wing bias. Although I have no doubt that they won’t stop trying. Expect more guff about how the corporation is utterly impartial and above reproach, even when the careers of editors and presenters and the content of the news itself screams otherwise.

Paxo Draws Blood Again and Savages May

May 30, 2017

The Beeb’s crowing about how they caught out Jeremy Corbyn over the costs of free childcare on Woman’s Hour has shown several things that the Beeb definitely wouldn’t have intended. Firstly, it revealed how massively biased the Corporation is towards the Tories. As the French Philosophical Feline, Guy Debord’s Cat, has pointed out, the Beeb never, or rarely ever, asks where the money is going to come from when the Tories announce tax cuts. It sounds counterintuitive, but he makes the point that tax cuts also involve costs as well. Not that this would have mattered – none of the Tories’ policies are costed. But it also shows how desperate the Beeb and the Tories are getting, now that Corbyn is closing the gap between them and Labour.

A poll conducted shortly before the Manchester bombing showed that the gap was down to 5 per cent.

Hence the Beeb trying to make as much out of this minor victory as possible.

Last night, May and Corbyn were interviewed separately by Paxo. And, for many people, May’s performance was a debacle, while Corbyn came out far better. How poorly May performed can be seen on the clips Mike put up on his blog earlier today.

Paxo showed that he still had the power to lay into the great and powerful after leaving Newsnight and becoming the scourge of student quiz teams on University Challenge. Commenting on May’s various U-turns, such as when she announced she wouldn’t call a general election, and then did, and reversals she had made over Brexit, he said that instead of finding someone who was a good negotiator, the EC’s politicos and functionaries would instead find ‘a blowhard who falls down at the first sign of gunfire’. May, at least, had the decency to acknowledge they were U-turns, but tried explaining them away as necessitated by the circumstances.

And the responses from Twitter have been brilliant. WirralinItTogether, in response to Paxo’s brief, pithy characterisation of May as a negotiator, posted a picture of a little girl falling out of her chair laughing. Tory Fibs put up a list of the devastating cuts that have been inflicted on the NHS, and their equally devastating effects, like waiting lists are now at a seven year high. Members of the audience laughed at her, were seen mouthing ‘that’s bollocks’ when she spoke. And Martin Lewis posted the results of the poll.

Asked who they believed won,
48 per cent, who also supported Labour, thought he’d won.
37 per cent, who were not supporters of Labour, also thought he had.
11 per cent, who were Tories, though May had won.
And 9 per cent, who weren’t Tories, believed May had been the victor.

For more information, go to Mike’s blog, at http://voxpoliticalonline.com/2017/05/30/battle-for-number-10-more-of-a-rout-as-theresa-may-falls-apart-under-questioning/

He has various clips, including a whole video of the interviews, so you can judge for yourself, along with other Tweets and videos showing Labour’s promises, including their pledge to reverse the damage to Britain’s security inflicted by May’s cuts to the police, border guards and armed forces.

George Galloway Challenges Daily Mail Journalist Richard Littlejohn to Boxing Match

August 28, 2016

I realise that this may not be the wisest post to put up, considering the Blairite smears against Corbyn supporters as abusive, violent extreme left-wing militants, ignoring their own vitriolic, highly abusive rants against the Corbynites and their own rhetoric of violence. In this video, Galloway challenges the right-wing columnist to a boxing match over his comments about the beating of a disabled protester, Jody MacIntyre. You may remember the incident. MacIntyre has cerebral palsy, and is confined to a wheelchair. At one of the anti-austerity demonstrations, one of the rozzers hauled him out of his chair, and beat him as he lay in the ground. Like very many people, including Mike at Vox Political, and I believe Johnny Void and the Angry Yorkshireman, the Glasgae politico was outraged. He was also highly unimpressed by Littlejohn’s comments about the incident, in which he compared MacIntyre to the character in the wheelchair from Little Britain. Galloway has considerable respect for MacIntyre, and states that he accompanied him on a trip to Syria, which is impressive for anyone, and much more so for someone with MacIntyre’s disabilities. He derides Littlejohn as ‘rancid’ and challenges him to go five rounds in a boxing ring.

This is pretty much what very many people would like to happen to Littlejohn. Littlejohn seemed to be trying to position himself as a right-wing ‘shock jock’ a few years ago. He had his own talk show on Sky, the titles of which showed him walking past a Black beggar and other unfortunates or examples of the British Left, to show how hard, heartless and right-wing he was. If I remember correctly, one of his guests on the show, who was royally outraged by his bigoted sneering, was Michael Winner.

That’s surprising, as Winner was hardly a man of the Left. But Winner always supported gay rights, going as far back as the 1960s. Winner and a couple of gay women had been invited on Littlejohn’s show to discuss homosexuality or perhaps more specifically, lesbianism. Whichever it was, Winner was outraged by Littlejohn’s treatment of the two women and his sneering towards them. There’s a clip of this, which has been shown a number of times on TV. It shows Winner standing up, bristling and almost shaking with rage, telling Littlejohn to his face that the two ladies not only agreed to appear on his show, but have also been courteous and polite, while Littlejohn has treated them with nothing but sneers and innuendo.

The comparison of MacIntyre to the Little Britain character is also invidious. A friend of mine, whose partner is severely disabled and bound to a wheelchair, told me years ago that he felt the character had done immense harm. If you haven’t watched the show, that character pretends to be bound to his wheelchair, and in an almost vegetative state. When his brother, who is also his carer, is away, the character leaps up and runs around, showing that he is perfectly fit and well. I don’t think the two writers and stars of the show were trying to smear the disabled. Unfortunately, it seems many of the public, encouraged by inflammatory articles in the press about benefit cheats and scroungers on disability benefits, have believed that the character somehow reflects reality. And so disabled people, including my friend and his partner, have been insulted and abused because of the character. Abuse and prejudice that was no doubt reinforced by Littlejohn’s article.

And so it’s great to see a bully like Littlejohn being very publicly challenged for his comments. And the challenge to a proper, refereed fight is appropriate, considering that Littlejohn clearly enjoyed the spectacle of someone else being violently assaulted. I am not encouraging anyone to assault anybody because of their comments, no matter how bigoted and obnoxious. I’m merely enjoying the spectacle of a challenge being issued to Littlejohn designed to cut him down to size for supporting violence and bullying.

Cameron’s Silent Puce Fury: Private Eye Reviews the Party Leaders’ Interviews

April 1, 2015

This fortnight’s edition of Private Eye contains a review of the TV interviews given by Ed Miliband and David Cameron on Channel 4, and the drama-documentary, Coalition, on the same channel. The reviews are generally, and with considerable reservations, positive. It also makes some extremely acute comments on Cameron’s poor performance during his interviews with Paxo and Sky TV’s Kay Burley.

The review states that this was surprising, given the apparent pro-Tory bias of both these interviewers. Paxo has described himself as ‘one-nation Tory’, while Burley’s conduct moderating the public sections of the programme served to confirm the suspicions that she too is a Tory. It describes her demeanour towards Cameron as sycophantic. She called him ‘Prime Minister’ before and after every question, and did not pose difficult follow-ups to the questions asked.

Her conduct towards Miliband was tougher. She followed up a question from the audience with one of her own, and then patronisingly referred to Miliband’s ‘poor mum’. Private Eye said of this that she was so imbalanced ‘she must be at risk of having breached the Ofcom code of impartiality.’ The magazine said that Paxo wouldn’t be censured, as he gave both interviewees the full range of his expressions ‘the snorting horse, the bishop sitting on a cactus, the bored old whore giving a blowjob to a bloke with BO, the headmaster with a cane in his hands’.

It stated that Cameron should have been able to survive the barrage through his own cockiness and experience, but didn’t, due to his own considerable hauteur when someone dares to contradict him. It said

‘Dave’s biggest temperamental weakness – a sense of entitlement that leads him to react to criticism as if his fag has cheeked him back – resulted in silent puce fury or drawling incoherence when Paxo caught him on food banks, zero hours contracts and government borrowing.’

The article then goes on to say that although Miliband had one cringingly bad soundbite, ‘generally he stood up to the old bruiser well enough’. Presumably that was when Miliband told Paxo that he was important, but not that important.

The Eye’s opinion was that Cameron came out of the interviews and drama-documentary so badly, that he’ll probably want to amend government policy not just to privatise Channel 4m but to close it down completely.