Posts Tagged ‘Russia Today’

Republicans Try to Block RT from Being Shown in US

September 22, 2017

The Republicans are up to their tricks again, trying to stop American audiences from taking their news from alternative sources and so getting a clearer, different picture from that the corporate media wishes to impose. In this report by Samira Khan from RTUK, Republican Senator John McCaine and one of his colleagues are trying to pass a bill, which would allow American network providers to avoid having to carry RT – Russia Today – in the US. The ostensible reason is that Russia is using the broadcaster, which is owned by the Russian state, to influence American politics. There’s a clip in the programme of various Republicans in Congress debating and complaining that too many Americans are getting their views from RT.

The programme notes that there are three other state-owned foreign broadcasters in the US. These are France 24, Al-Jazeera, which is owned by Qatar, and, of course, the Beeb. None of these will be subject to the McCaine’s and Graham’s bill.

I’m very much aware that RT is owned by Russia, which since the Second World War has been America’s ideological and geopolitical opponent. And, despite the Fall of Communism and the introduction of capitalism, Russia still is in geopolitical opposition to America. But the claims that Russia is interfering in US politics is pure rubbish.

This twaddle ultimately comes from Hillary Clinton and her attempts to blame everyone else for her failure and corruption at the elections. She claimed that the leaked emails from the Democratic National Convention, which showed how corrupt she was in her dealings with corporate backers, and how she and Debbie Wasserman Schultz unfairly manipulated the internal electoral process within the party to stop Bernie Sanders coming to power, came from the Russians. They weren’t. They came from disgruntled members of her own party.

As for the accusation that Russia was influencing US politics, there’s no evidence that they were doing so unduly, or at least, no more than they had been. And as William S. Blum has pointed out on his Anti-Empire Report, that’s a lot less than America has interfered in other countries. He has a whole list of the countries, in which America has interfered in their politics and elections, not counting those, which the US has actively invaded or organized or backed coups to overthrow liberal and left-wing, but not necessarily Marxist or even Socialist governments. And there are pages and pages on this in Blum’s book.

This is just another attempt by the political establishment to try and shut down alternative media, and stop the American people from finding out what their country is really doing. Not just around the world, but also to them. Thanks to both the establishment Democrats and the Republicans’ promotion of corporate interests, as Pat Mills observed in one of his talks on politics and comics, there are pockets of America which are like the Third World. And this is White America, never mind Blacks, who still remain much poorer.

The corporate establishment is panicking, both in America and over here in Blighty, because people are no longer buying the right-wing propaganda churned out by Fox News and MSNBC, or by a supine BBC over here, which has turned its news into a kind of British TASS for Conservatives. (TASS was the Soviet state news agency before the collapse of Communism). They’re taking their news from alternative sources, like the Real News Network, RT, Democracy Now!, The Young Turks, Secular Talk, the David Pakman Show, Sam Seder’s Majority Report in the US, RTUK over here, media commentators like Chunky Mark the Artist Taxi Driver, and a whole plethora of bloggers and vloggers. And they’re getting worried.

It’s why establishment journos in the press and on the Beeb are whining about how the decline of their sector of news gathering and publication means that there will no longer be a consensus view that broadly unites people of all shades of political opinion. What this actually translates into is a panic that they won’t be able to shape public opinion like they could. They argue this means that opinions are becoming increasingly polarized and oppositional. It also means that they’re afraid that they can’t shape public opinion for the benefit of their corporate proprietors like they used to, and without influence and declining sales they could see all that lucrative advertising money that keeps so many of them going, drying up.

And the giants of the internet are also panicking. It’s why Google is so keen to demonetize ‘controversial’ material on YouTube. The excuse is that they’re doing so to stop racist, Alt Right, Nazi and Islamist propaganda appearing on the platform. But as so much of what is demonetized extends to left-wing news outlets, like David Pakman, Sam Seder and Democracy Now!, this excuse is very spurious and flimsy indeed. Google has said it wants to prioritise corporate content. It’s therefore just another big corporation trying to silence the critics of the corporate capitalism that’s destroying the planet and impoverishing everyone in the world except the super-rich 1 per cent.

It’s also why Facebook has also changed its policy, so that bloggers like Mike over at Vox Political also find it hard to reach their audience.

People the world over aren’t buying the corporate, establishment propaganda. They are turning to alternative media, which includes Russia Today, to find out about what’s really going on. And the corporate media is terrified. Hence this wretched bill. And I’ve no doubt that if this gets through Congress, the Tories will try something similar over here. After all, RT is also over here, as is the Iranian state broadcaster, PressTV, and they also tell the British public facts and information that they really don’t want people to see. Like George Galloway talking about the oppression of the Palestinians in Israel, and western militarism and imperialism in eastern Europe and the Middle East.

RT’s Establishment Club Road Trip Bus Comes to Bristol

August 14, 2017

Russia Today are sending their Establishment Club bus on a road trip around the country. The name, if I’m not mistaken, is a homage to the satirical club run in the 1960s by the late, great Peter Cook, and which also displayed the talents of John Bird and John Fortune, who continued making satire with Rory Bremner on his show in the early 2000s. The bus, which is appropriately red, was looking for the best satirical talent around the country. Further auditions are planned for Brighton, Edinburgh and Newcastle.

Compered by Keith Allen, a stand-up comedian and the Sheriff of Nottingham on the Beeb’s recent remake of Robin Hood, as well as the father of pop star Lily, this short, five minute video shows some of the talent they had come aboard when they stopped in my home city of Bristol.

There are four or five performers. One chap does two pieces, including a skit at the end about how the Beeb selectively edits interviews with the general public to create the impression it wants, in this case with a drunk, who needs to be coached before associating Brexit with immigrants, before this is edited to show how Britain is alive with racism. Another fellow sings a song on his ukulele about the Fuhrage’s plane crash. May favourite is the man, who recites a poem about the dismantlement of the welfare state. This piece calls it as it is and identifies the social Darwinism underpinning the policy – he sings about ‘Mr. Darwin’s little theory’. Which might be a little unfair to Darwin, as it was formulated by Herbert Spencer.

Allen did raise a few eyebrows, and appear in the press last week, when he attacked the current state of British stand-up. Using his characteristic earthy language, he said it ‘needed a cattle prod to the bollocks’ because of the careerism amongst too many contemporary comics. All they wanted to do, according to him, was tell jokes about the colour of Trump’s hair, and then get on a panel show.

Buddy Hell over Guy Debord’s Cat has, as another comedian, also lamented the decline in the quality of prospective comics. He has said that all too often they simply recite their life history, without actually being funny or making a joke.

I’m sure there are more genuinely funny people out there, and wish Allen and the RT team every success in finding and nurturing the next crop of comedic talent. Talent that will tear great, bloody chunks off the establishment and its monstrous edifice of bureaucratic indifference, corporate greed, and institutional class hate.

US State Department Supporting Fascism and Puppet Government in Ukraine

April 8, 2016

I’ve put up several articles recently discussing and critiquing the rise of various Fascist movements in eastern Europe, such as Poland, the Czech and Slovak Republics, and the Ukraine. None of the peoples in these countries should have anything to do with these squalid movements, and their equally grotty leaders. The Nazis when they invaded these countries and the former USSR in World War II came to enslave and annihilate them, not to free them from Communist tyranny. After they had finished murdering the Jews and Gypsies, the Nazis intended killing 30 million Poles, Ukrainians, Russians and Belorussians, in an area extending across these nations as far as Lviv/ Lvov. This was to be reserved for colonisations by Germans and other Teutonic peoples, including the English. Its indigenous people were either to be deported or exterminated. The remaining population of this part of eastern Europe, including Czechoslovakia, were to become peasant farmers and slave labourers, denied access to any form of higher education, whose purpose was to provide the agricultural produce to support the new German colonists.

The Nazis openly compared the Slavonic peoples of these nations to Black Africans under western European colonialism. The head of the SS, Heinrich Himmler, declared: Eastern Europe is our Africa, and the Slavs are our Negroes. And the Nazis carried out this policy with great brutality. Seven million people from eastern Europe were forced to serve the Nazis in their own nations. A further seven million were deported to Germany to work as slave labourers for the factories in the Reich itself. And 3.7 million Russians died of starvation and horrific maltreatment in Nazi prisoner of war camps.

I’m writing about all this, not because I want to stir up old nationalist hatreds or resentment against the Germans, who are now some of the most genuinely anti-racist people in Europe. I’m doing so as I want to make it clear just what Nazism stood for. The people, who goose-step around in Nazi-inspired or blatantly Nazi uniform, shouting ‘Sieg Heil’, and showing off their SS tattoos ain’t patriots. They’re traitors. They’re the people the true patriots of these countries – those who joined resistance cells – fought against.

And what is now even more revolting and disturbing is that the US government has been supporting a coalition, which includes these thugs, in Ukraine.

Michelle, one of the commenters on this blog, sent me this link to a compilation of videos which another blogger, Dragan Stankovic, who also blogs on various left-wing and global issues, had put up on his Facebook page: https://plus.google.com/116332978520282633934/posts/TpEV2cpfcsv
It’s an hour-long collection of pieces from different news sources, including the Beeb, CNN, Faux News, and RT. Several of the pieces, including the first video, have been made by a peace group, St. Pete’s for Peace.

Many may not find this easy viewing. The footage in these documentaries includes scenes of brutal violence by members of the Ukrainian neo-Nazi far Right as they shoot and beat their opponents. It does, however, show them exactly as they are: not pacifists trying to lead a peaceful revolution in their nation, but as violent and brutal thugs.

The first video concentrates on Svoboda and its leader, Oleh Tyahnybok, one of the various far-Right groups and organisations within the Pravy Sektor, or ‘Right Sector’ grouping of such parties. The word Svoboda simply means ‘freedom’, which is innocuous enough. It was, however, previously known as the ‘Social Nationalist Movement’, which was directly modelled on the monicker of the National Socialists. They weren’t the only neo-Fascist movement to describe themselves as ‘social’. The main Italian neo-Fascist organisation, before it split with one section reforming itself as the centre right Alleanza Nazionale, was the Movimiento Sociale Italiano – the Italian Social Movement. These were full-blown Fascists, standing for the Corporate state and authoritarian rule. They were involved in attacks on Socialists, trade unionists, left-wingers generally, and immigrants. Svoboda’s name change was merely cosmetic. At various points in the compilation, leaders of Svoboda and other neo-Nazi outfits now lowering the tone in the country of Gogol, Moussorgsky and Vladimir the Great, try to claim that they aren’t really Nazis, and don’t worship Adolf Hitler. One says that they don’t want Nazism in Ukraine. Not for any good reason. He goes on to say that he doesn’t want it, because it wouldn’t work there, but it did work in Germany. The storm troopers in these groups sport tattoos with numbers ’88’. That’s a notorious design used by the goose-steppers across Europe. The ‘8’ stands for the eighth letter of the alphabet, and the two together stand for ‘Heil Hitler’. Others have the number ’18’ tattooed on them, which stands for ‘Adolf Hitler’. One of the groups shown in the video is ‘C18’, whose name recalls ‘Combat 18’, a notorious neo-Nazi outfit over here, who were set up by the American Nazi and Klansman, Harold Covington. And some of them don’t even bother to hide their Nazi sympathies. There’s a scene in one of the news reports of funeral of one of the extreme Rightists in the far west of the country. The mourners gather in their national dress, and a company of re-enactors in World War II Nazi uniform fire their rifles over the grave in salute.

And then there’s the abuse of various ethnic groups Svoboda, C18 and the like consider their enemies. There are several scenes of them screaming, or raising toasts, to the killing of Russians, Poles, Communists, and, of course, the Jews. A few of them in the interviews are rather cagey about talking about their anti-Semitic beliefs. A few start by saying that they are just against certain ethnic groups. When pressed, they then start to explain that they’re against the above peoples. At one point, one of the storm troopers says that the Jews don’t control Ukraine; they control the banks, which control Ukraine. So we’re back to the ‘international Jewish banking conspiracy’ of the Protocols of the Elders of Zion, Adolf Hitler, Arnold Leese and the Britons, and bonkers American Nazis. The practical effects of this have been attacks on synagogues. A couple of rabbis are interview, talking about Nazi attacks on their places of worship. One Nazi tried to burn down one with Molotov cocktails. Another suffered some damage, and abusive graffiti, which translated into English, reads ‘Jews Get Out’. Except that it used a particularly ugly term for them instead.

And if the neo-Nazi iconography wasn’t bad enough, the Ukrainian super-patriots have been importing other far-Right symbols from the USSR. One of the documentaries discusses the use by Ukrainian Nazis at a demonstration of the Confederate Flag. RT interviews a Black American activist about this, who is understandable shocked at the flag’s continued appearance and use by Nazi groups. This particular gentleman makes it clear that to him and his people, it represents slavery, and he’s trying to educate the people of Ukraine about what it really means.

What is perhaps most interesting, and deeply sinister, is the fact that the Coalition, of which Svoboda was a part, was bank-rolled and at least partly controlled by the US State Department. The first documentary plays part of a leaked phone call between Victoria Nuland, the Department’s head, and one of her aides, about how she doesn’t want the former boxer-turned-politico, Sergei Klitchko, to serve in the Coalition under Tiahnybok. This documentary states that when the recording was released, most newspapers concentrated on Nuland’s use of the ‘F’ word to express her feelings about Europe. This was a diversion from the real news, which was that Nuland and her colleague, John McCain, were effectively running the Ukraine from behind the scenes, with the Coalition merely a puppet regime.

That part of the report opens with the way the American newspapers failed to mention the true identity of the snipers, who fired on protestors during the mass demonstrations that initially overthrew the government. The papers initially reported that they came Yanukovych’s side. The supporters of the ousted president were not, however, responsible. The shots instead came from Svoboda on the Coalition side. The documentary plays part of a conversation between Urmas Paet, the Estonian Foreign Minister, and Cathy Ashton, the head of the EU foreign ministry, discussing this and how the news has been suppressed.

Several of the documentaries are extremely biased in their turn. There are several from RT – Russia Today, which is the official Russian news agency. This takes the line that Russia is the innocent victim in this, the maligned subject of the machinations of the US and its partners. It doesn’t really need to be said that Putin’s own domestic regime is hardly whiter than white itself, and has perpetrated its share of human rights abuses. But despite their bias, and some of the very extreme claims RT makes, such as that Medecins Sans Frontieres and Amnesty International are now CIA penetrated US front organisations, it does seem that they’re basically accurate. The overthrow of Yanukovych’s regime does seem to have been orchestrated by the US and its western allies as part of geo-political strategy to weaken Russia internationally, and this has involved collaboration with neo-Nazi groups as constituent elements of the puppet regime.

Back to Censorship with the Tories

June 6, 2015

One of the reforms now being mooted by the Tories is the introduction of legislation to allow the Broadcasting Standards Authority to intervene in a possibly controversial or offensive programme before broadcast. This is, of course, censorship, and the Tories are well aware of what a hot potato this issue is. Mike’s already reported on his blog over at Vox Political the reaction of Sajid Javid, who has apparently raised some objections to it. It’s ‘apparent’, as Mike considers that Javid’s objections are merely cosmetic formalities. The decision has already been made, but the Tories are presenting a façade of objections in order to stave off criticism that they are all in favour of it.

In fact, sections of the Tory party have for some time now bitterly objected to what they see as appallingly lax, permissive standards on television and the theatre. A few years ago, one of the High Tories with either the Daily Mail, the Spectator or possibly the Telegraph, wrote a piece declaring that British society had been wrecked by the evil Roy Jenkins. Why Roy Jenkins, of all people? After all, Woy was hardly some Marxist or other radical Left firebrand, determined to destroy capitalism. He was one of the founders of the SDP. Some idea of his character can be seen in Gerald Scarfe’s description of him as having ‘a good claret face’.

Nevertheless, the Tory right despises him as the personification of the very worst aspects of the Sixties. It was Woy Jenkins as home secretary in the 1960s, who ended censorship in the theatre, legalised homosexuality and removed the property qualification for jury service. This meant that all kinds of ‘orrible filth was allowed on stage, to the consternation of Mary Whitehouse and the other members of her Viewers’ and Listeners’ Association. The judiciary became soft of crime, because the great unwashed now allowed to judge whether defendants were guilty in the courtroom were not respectable householders, and so had no interest in defending property rights. And most heinous of all, gays were allowed the freedom to indulge their sexuality in the privacy of their own homes, instead of being arrested and properly punished for the threat they posed to society.

Looking back, the restrictions on what was considered suitable for performance, either broadcast, or on stage, was quite severe. Michael Bentin, one of the Goons, said in his one man show, From the Sublime to the Paranormal, way back in the 1990s that the Beeb’s regulations forbade them from making jokes about the following:

The monarchy

Disability

The colour question

‘Effeminacy’ in men

and they couldn’t blaspheme.

They remembered all this through the mnemonic ‘My God, said the Queen, I do believe that one-eyed N*gger’s a poof’. According to the regulations, this would be the single most unbroadcastable sentence possible.

Of course, this censorship became increasingly untenable as popular attitudes changed and traditional authority came under increasing questioning, not least during the satire boom. Ways could be found for entrepreneurs to get round the statutory requirement for theatres to submit their scripts to the Lord Chamberlain for approval before they were staged. And the restriction’s became increasingly anachronistic and absurd. Peter Cook in an interview with Clive James back in the 1990s gave an example of just how absurd and unworkable they were. One of the plays he staged at his club, The Establishment, began with the line ‘Enter three terrible old queens’. Obviously, this violated the prohibition against the portrayal of homosexuals. The script came back covered in blue pencil. They then changed the line to ‘Enter three aesthetic young men’. This, however, was deemed completely accepted and duly passed.

The lifting of those restrictions thus prepared the way for the portrayal of racism and discussions of racial issues in Til Death Us To Part, with Alf Garnett on TV and the extremely camp characters, Julian and Sandy, on the radio comedy series, Round the Horne. Their sexuality was never clearly stated in English, but they spoke in Parlary, the language of actors and the gay underground. And if you understood that, then it was. There were numerous lines about men being ‘omee palones’. ‘Omee’ is the Parlary word for man. ‘Palone’ meant woman, and ‘Omee palone’ was the term used to mean a gay. So, provided you knew the lingo, it was pretty much in front of you all the time, even if the BBC never dared to say it quite outright.

As for the increasingly questioning attitude towards authority, this appalled members of the older generation to the extent that twenty years after it was broadcast, the BBC’s foremost political journalist and broadcaster, Robin Day, still declared That Was The Week That Was ‘deplorable’ in his autobiography, Grand Inquisitor, when it was published in the 1980s. The Tories would dearly love to drag the country back to situation before 1968/9, when there was due to deference to the monarchy and established authority, and the airwaves were full of clean, wholesome family entertainment without the sex and violence that they feel is destroying the British family and sending crime figures shooting up.

It’s highly debatable how far the reactionary Right can turn the clock back to the 1950s. Homosexuality is still bitterly opposed and hated in some sections of British society, but it’s been so widely accepted elsewhere since the 1980s that the Tories have been forced to support gay marriage. Weirdly, even UKIP, which has viciously attacked gay rights, has now gone so far as to want to take part in a gay price march in London. Society generally has accepted premarital sex and the depiction of nudity and some sexual activity on TV – as long as it’s broadcast after the watershed, that it’s hard to see how an outright ban on this could ever be possible or be seen as anything other than ridiculous. Quite apart from the fact that viewers are able to see sexually explicit and violent movies on DVD or the internet in their own homes, and in films at the cinema.

This doesn’t mean that there shouldn’t be some standards, especially when dealing with sex and extremely controversial topics like race. It does mean that the standards have moved so far since the days of censorship that its return would be difficult, unpopular and probably so riddled with complications, contradictions and exceptions as to be unworkable. One example of the latter was the prohibition of the Thatcher government against directly broadcasting statements by terrorists in their own voices. It was introduced to prevent organisations like paramilitaries in Northern Ireland and their associated political parties, like Sinn Fein, from gaining ‘the oxygen of publicity.’ So the TV companies simply resorted to voice actors imitating their voices while quoting their statements. The policy then had to be abandoned, because some of the impressions of the terrorists and their politicians, like Gerry Adams, were so good that they were actually indistinguishable from the people themselves.

And even before the policy was finally abandoned, it was spoofed and something of a laughing stock. The Day Today, the BBC spoof news show, which was the precursor to Chris Morris’ classic and highly controversial comedy, Brass Eye, sent up the restrictions in one edition. This featured an interviewed with a supposed Irish Republican politician, who, ‘in accordance with government broadcasting requirements’, was required to breath helium to make him sound as ridiculous as possible when giving his statement to journalists.

Moreover, any mention of censorship by that very term is extremely controversial. Way back in the 1980s or ’90s the British Board of Film Censors decided to change its name to the British Board of Film Classification as something that sounded much better and far less authoritarian. It’s interesting that the new legislation to allow the Broadcasting Standards Authority to intervene before broadcast has not been described as such. Nevertheless, censorship is what it is.

There is, of course, a much more sinister aspect to the Tories’ planned reintroduction of censorship. They’d like to have complete control over the news before its broadcast, to manipulate its content and control public attitudes. News analysts and media watchers have already noted that the BBC in its reportage is biased towards the Tories, but this isn’t enough for them. Any criticism, not matter how mild, is always denounced as evidence of the Beeb’s liberal bias. This is particularly self-serving when one considers how many of those making the denunciations have connections to Murdoch, who would dearly love the BBC to be reduced, privatised or completely abolished so he could grab some of its broadcasting action.

Private Eye have also published pieces pointing out just how many journalists from the Right-wing press, and associated in particular with Cameron, have gone off to work for the Beeb, contradicting the claims of the Telegraph and Times that there is a revolving door between the Beeb and the Labour party. This is, apparently, shown by the appointment of Andrew Marr as one of the Corporation’s leading political journalists. He is a member of the ‘left-wing’ establishment, as he was editor of the Independent, before taking up his position at the Beeb way back in the 1980s.

Thatcher’s government in particular acted at least twice to try and prevent the broadcast of critical programmes, or destroy the broadcasting companies that did. These were the programmes, ‘Maggie’s Militant Tendency’, an edition of the Beeb’s documentary and current affairs series, Panorama, and the ITV programme, Death on the Rock. ‘Maggie’s Militant Tendency’ annoyed the Tories because of its claim that they had been infiltrated by members of the extreme Right, such as the National Front, in order to radicalise it further, similar to the way the Labour Party had been infiltrated by the Marxist Militant Tendency. They therefore tried all they could to stop it being shown. Death on the Rock was about the shooting of a squad of IRA terrorists in Gibraltar as they were preparing to attack a British army base. The programme alarmed and angered Maggie as it showed that there was no need for the shooting of the terrorists. They had been under observation at almost every point in their journey to the Rock, and could have been picked up and arrested safely, with the minimum of violence, at a number of times before their final battle with the British army. This wasn’t a defensive battle, but a staged execution of the terror squad, intended to punish the IRA and send a clear message that future attempts at terrorism would be dealt with the same way. It also seems to support the allegation of Colin Wallace and others, published by Lobster, that special SAS squads had been embedded in the British army in Northern Ireland in order to carry out similar executions of Nationalists.

Thatcher, however, denied that the shooting of the IRA terrorists in Gibraltar was anything of the sort. She and her cabinet were so annoyed at the programme that the ITV broadcaster lost its licence, and was replaced instead by Carlton. The very name of that company recalls the Tories’ Carlton Club in London, and suggested their political allegiance, or at least compliance, with Maggie’s demands. Despite Maggie’s denials, Lady Olga Maitland later gave the game away in her biography of the Iron Lady published later, where she said that the terrorists were shot as a punishment, rather than killed from self-defence.

And if the Tories were upset and tried to ban hostile programmes, they also harbour long grudges about programmes supporting them which the Beeb didn’t broadcast. Every so often you can read one of the Tory journos griping in the Daily Heil or one of the other rags about the Beeb’s bias in not broadcasting a play about Maggie and the Falklands War. This had a pro-Thatcher perspective, and included a scene showing her crying about the squaddies, who had been killed by the Argentinians in the conflict. I find it hard to believe that Maggie shed any tears for anyone, except herself and her immediate family, but this might be right. Either way, it was not broadcast, and the Tories have bitterly resented this and used it regularly as a cudgel to beat the BBC for its supposed left-wing bias ever since.

If the Tories manage to get their way with the new broadcasting bill and its provisions, you can expect their control of the media to be more or less absolute. Mike and many of the other left-wing bloggers have pointed out how protests are not reported by the BBC, or given minimal, grudging coverage. This included a massive demonstration of tens, if not hundreds of thousands, outside the Beeb’s own doorstep. This will only get worse with the Tories’ plans for the Broadcasting Standards Authority to act before broadcast. There will be even less hostile or oppositional coverage of the Tories and their policies, and instead much more programming supporting them. Of course, this could ultimately damage the established broadcast media, as more people would turn to the internet, and foreign news channels to get an idea of what was going on here. It’s happened already, in that Russia Today and the Iranian Press TV have already given extensive coverage to protests and demonstrations against the Coalition and their cuts, which the Beeb and British broadcasters have done their best to ignore as far as possible.

The political dimensions to this new censorship won’t be introduced explicitly. Instead, it’ll be like Cameron’s proposed legislation trying to censor the internet. It’ll be promoted and set up under the pretext of protecting impressionable Brits from porn and other objectionable material. The Daily Mail will no doubt celebrate it as the return of proper protection for the vulnerable children watching TV. Nevertheless, it will come in. The Tories will do what they normally do, and lie and deny that it is censorship, but this will be exactly what it is. And another British freedom will have been destroyed to make the world safe and profitable for them and their corporate backers.

Press TV: Two More MPs in Child Sex Abuse Allegations

December 29, 2014

Press TV has reported that according to Sunday’s Daily Mail, John Mann, the campaigner demanding the prosecution of leading British politicians and lawmakers for child abuse, has been given the names of a further two MPs by an alleged former victim. According to Mann, the assaults took place in the 1980s. One of the alleged abusers is a member of the House of Lords. Mann has also said that there are a number of special branch detectives, now retired, who witnessed the abuse and whose testimony would be ‘absolutely critical’ in securing convictions. The detectives have, however, been silenced by the Official Secrets Act. Under its provisions, the detectives could face 14 years in jail and the possible loss of their pensions if they reveal sensitive information. Mann has requested Theresa May to waive the Act’s restrictions in their case to allow them to testify.

The story is 2 more UK MPs accused in sex abuse scandal , and it’s at http://presstv.com/detail/2014/12/29/392275/2-more-uk-mps-accused-in-abuse-scandal/.

Three things are apparent from this. The first is that occasionally something approaching decent journalism does get into the Daily Mail, though that hardly exonerates the newspaper for the rest of the rubbish it runs demonising the poor, the unemployed, the sick, the disabled, the working class, and just about everybody who doesn’t have an income under £50,000, and isn’t in the buy-to-let business.

The second, and much more important point, is how the Official Secrets Act has been used to suppress the news of these horrific crimes and preserve the careers of these extremely well-placed perpetrators. It adds further support for the claim of the Surrey newspaper that when they wanted to run a story on the establishment paedophile ring, they were told not to by the MOD, who slapped a ‘D’ notice on them.

The third is that this story is being run by Press TV, the official news agency of Iran. The Islamic Republic is very far from anyone’s idea of democracy. It’s corrupt and oppressive. Nevertheless, it is providing news that we should also be getting from our own establishment news organisations, like the BBC. This has just confirmed my opinion that the BBC’s boast that it provides censored news stories to countries around the world, where the media is strictly controlled and politically awkward stories suppressed, has now been reversed. Under the Tories, the BBC is now censoring domestic news, and British citizens are having to turn to foreign news agencies, such as Press TV and Russia Today, for British news that the domestic establishment is trying to suppress.

I can also remember being told by Iranian friends in the 1990s, when stories of child abuse by Christian clergy emerged, that they considered Iran to be better than Britain in this respect. One of the mullahs – the Muslim clergy in Iran – had been executed after being convicted of child abuse. The Iranian theocracy is still extremely corrupt, but these allegations show that they have no monopoly on corruption, and at least in that case were capable of prosecuting and punishing highly placed perpetrators.

Remembering the Victims of Cameron’s Benefit Cuts

December 6, 2014

Mike has an excellent post up over on Vox Political, urging us to remember the poor, disabled and vulnerable this Christmas. It ain’t an original message. Indeed, it’s been at the moral centre of Christmas, whether or not you are a Christian or merely keep it as a secular festival, ever since Charles Dickens effectively re-invented the holiday in A Christmas Carol.

Mike’s piece, however, gives it added urgency, because of the hidden cost in human lives of the government’s disastrous cuts to welfare benefits. These have meant that the poor, destitute and disabled are dying of their infirmities after being found ‘fit for work’ by ATOS, soon to be replaced by the equally scabrous and excremental Maximus. However, the government is determined to cover up these statistics. The official reason is that the statistics alone won’t tell you if the person dying would have passed away naturally from their illness, regardless of what help was given. Mike’s article shows exactly how this claim is sheer nonsense.

He also points out that another set of victims, whose deaths will also go unrecorded, will be those, who have taken their lives in desperation. He states

Some claimants take their own lives while on the benefit. This could be due to many reasons including the hopelessness of a situation where they foresee themselves being pushed off-benefit (this goes for people in both the WRAG and the Support Group because they are all under the threat of continual reassessment), or suffering more and more cuts to the amount received (in comparison with inflation) that their quality of life will suffer, or they’ll be kicked out of their homes, or they won’t be able to afford the necessities of their lives. The government does not record the number of people who do this and pays no attention to the verdicts of coroners performing inquests on them.

Apart from the well-known statistic that most suicides occur at Christmas, which is fine if you’re affluent, in good health and surrounded by friends and family, but terribly lone and depressing if you aren’t, Mike also reports the appalling statistic that more people decide to end their lives under Tory than Labour governments.

Hence the article strongly recommends that we all look out for people we know, who may be vulnerable and in danger this Christmas.

The article’s This Christmas, remember the hidden casualties of the Coalition years, and it’s at http://voxpoliticalonline.com/2014/12/04/this-christmas-remember-the-hidden-casualties-of-the-coalition-years/.

One of the most fascinating pieces in the article is Mike’s statement that he recently had the pleasure of talking to a journalist from Russia Today about the problems of the poor in Britain, and the way the British government does not report the true extent of the suffering. He states that is truly something when a foreign news corporation takes more of an interest in this issue than the British press.

Absolutely. And it’s a complete reversal of the BBC’s boast that it is somehow a more trusted source of information than foreign news agencies, tightly controlled by the state.

You’ve probably seen the Beeb’s advert for itself, in which someone from the foreign service or an activist from a repressive regime talks about how they and their fellows used to listen to the BBC World Service as the only source of objective news about their country.

Now the tables have been turned. In the West, the Soviet Union and its satellites were the archetypal repressive dictatorships after the Fascist states of the Second World War. The news media in those nations were looked down upon – rightly – as just instruments of state propaganda. There was an old Soviet joke about the names of the two major Soviet papers, Izvestia, ‘News’, and the Communist Party paper, Pravda. The joke went that there was no Truth in the News, and no news in the Truth.

Even now, after the fall of Communism, there are still extremely strict limits on press reporting in Russia. Journalists have been beaten and murdered for reporting facts the authorities find inconvenient. Yet with all the restrictions, their media may be a more trustworthy source of news about the true state of our own society than the Beeb, which so proudly boasts of its impartiality and objectivity.

In which case, all I can say is ‘Slava Rossiskii zhurnali’ – Glory to the Russian newspapers. And apologies for my poor schoolboy Russian.