Posts Tagged ‘Julian Assange’

RT America’s Lee Camp Raises Questions about Starmer’s Connection to British Deep State

October 18, 2020

Mike’s put up a number of pieces discussing and criticising Starmer’s demand that Labour MPs abstain on the wretched ‘Spycops’ bill. If passed, this would allow members of the police and security services to commit serious offences while undercover. Twenty Labour MPs initially defied him and voted against it, with several resigning in protest from the shadow cabinet. The Labour whips’ office has also broken party protocol to issue written reprimands to the rebels. If they defy party discipline, they will face a reprimand period of six months, which will be extended to twelve if they continue to break the whip. These letters have also been shared with the parliamentary committee, a group of backbench MPs elected by the parliamentary Labour party and currently dominated by the right. This committee will decide whether or not to inform the rebel MPs’ constituency parties and the NEC. The information could then be considered if an MP seeks reselection in preparation for a general election. As one MP has said, it’s intimidation, pure and simple. And a number of those MPs, who received the letters, are talking to union officials.

See: https://voxpoliticalonline.com/2020/10/17/starmers-tory-supporting-crackdown-on-his-own-party-makes-him-a-danger-to-people-with-disabilities/

Starmer’s conduct shouldn’t really be a surprise. He’s a Blairite, and Blair’s tenure of the Labour leadership was marked by control freakery as he centralised power around himself and his faction away from the party’s ordinary members and grassroots. But Starmer is also very much an establishment figure. He was, after all, the director of public prosecutions. In this video below, comedian and presenter Lee Camp raises important and very provocative questions about Starmer’s connections to the British establishment and the deep state. Camp’s the presenter of a number of shows on RT America, which are deeply critical of the corporate establishment, and American militarism and imperialism. The video’s from their programme, Moment of Clarity. The questions asked about Starmer are those posed by Mac Kennard in an article in The Gray Zone. RT is owned by the Russian state, as it points out on the blurbs for its videos on YouTube. Putin is an authoritarian thug and kleptocrat, who has opposition journalists, politicos, activists and businessmen beaten and killed. But that doesn’t mean that RT’s programmes exposing and criticising western capitalism and imperialism and the corrupt activities and policies of our governments aren’t accurate and justified.

Camp begins the video by explaining how there was a comparable battle in the Labour party over Jeremy Corbyn’s leadership as there was in the American Democrat party over Bernie Sanders’ candidacy for the presidency. Just as Sanders was opposed by the Democrats’ corporate leadership and smeared as a Communist in a neo-McCarthyite witch hunt, so Jeremy Corbyn – a real progressive – was opposed by the corporatists in the Labour party. He was subjected to the same smears, as well as accusations of anti-Semitism because he supported Palestine. Camp states that there are leaked texts showing that leading figures in the Labour party were actively working to undermine him. Jeremy Corbyn has now gone and been replaced by Keir Starmer, about whom Kennard asks the following questions:

1. why did he meet the head of MI5 for drinks a year after his decision not to prosecute the intelligence agency for its role in torture?

Camp uses the term ‘deep state’ for the secret services, and realises that some of his viewers may be uncomfortable with the term because of its use by Trump. He tries to reassure them that the deep state, and the term itself, existed long before Trump. It’s just something the Orange Generalissimo has latched onto. Camp’s not wrong – the term was used for the network of covert intelligence and state law enforcement and security services long before Trump was elected. Lobster has been using the term for years in its articles exposing their grubby activities. More controversially, Camp believes that the deep state was responsible for the assassinations of JFK, RFK and MLK. JFK was supposedly assassinated because he was about to divulge publicly the deep state’s nefarious activities. This is obviously controversial because the JFK assassination is one of the classic conspiracy theories, and one that many critics of the British and American secret states don’t believe in. It may actually be that JFK really was killed by Lee Harvey Oswald, a lone gunman. But Camp’s belief in this conspiracy theory doesn’t on its own disqualify his other allegations and criticisms about the secret state.

2. When and why did Starmer join the Trilateral Commission?

The Trilateral Commission was set up in 1973 by elite banker David Rockefeller as a discussion group to foster greater cooperation between Japan, the US and western Europe. According to Camp, it was really founded to roll back the advances of the hippy era as the corporate elite were horrified that ordinary people were being heard by governments instead of big businessmen. They looked back to the days when President Truman could listen to a couple of businessmen and no-one else. The Commission published a paper, ‘The Crisis of Democracy’, which claimed that democracy was in crisis because too many people were being heard. Ordinary people were making demands and getting them acted upon. This, the Commission decided, was anti-business. They made a series of recommendations themselves, which have since been implemented. These included the demand that the media should be aligned with business interests. Camp states that this doesn’t mean that there is uniformity of opinion amongst the mainstream media. The various media outlets do disagree with each other over policies and politicians. But it does mean that if the media decides that a story doesn’t fit with business interests, it doesn’t get published. The Commission also wanted the universities purged of left-wing progressives. The Commission’s members including such shining examples of humanity and decency as Henry Kissinger and the former director general of US National Intelligence, John Negroponte.

3. What did Starmer discuss with US attorney general Eric Holder when he met him on November 9th, 2011 in Washington D.C.?

Starmer was the director of public prosecutions at the time, and met not just Holder, but also five others from the Department of Justice. This was at the same time the Swedes were trying to extradite Julian Assange of Wikileaks infamy. Except that further leaked documents have shown that the Swedes were prepared to drop the case. But Britain wanted him extradited and tried, and successfully put pressure on the Swedes to do just that.

4. Why did Starmer develop such a close relationship with the Times newspaper?

Starmer held social gatherings with the Times’ staff, which is remarkable, as Camp points out, because it’s owned by Rupert Murdoch like Fox News in America.

Camp goes on to conclude that, at the very least, this all shows that Starmer is very much a member of the corporate establishment, and that the deep state has been working to assure that same corporate elite that he’s safe, just as they worked to reassure Wall Street about Obama. At the time Obama had only been senator for a couple of years, but nevertheless he succeeded in getting a meeting with a former treasury secretary. But now the corporate establishment in the Democrats and the Labour party has won. Jeremy Corbyn has been ousted and replaced with Starmer, while Sanders can’t even get a platform with the Democrats. This is because the Democrats have surrendered the platform to the Republicans because Trump contradicts himself so much they just can’t follow him.

While these are just questions and speculation, they do strongly indicate that Starmer is very much part of the establishment and has their interests at heart, not those of the traditional Labour party. His closeness to the Times shows just why he was willing to write articles for the Tory press behind paywalls. His role in the British state’s attempt to extradite Julian Assange and meetings with Holder also show why Starmer’s so determined not to oppose the ‘spycops’ bill. He is very much part of the British state establishment, and sees it has his role and duty to protect it and its secrets, and not the British public from the secret state.

As for the Trilateral Commission, they’re at the heart of any number of dodgy conspiracy theories, including those claiming that the American government has made covert pacts with evil aliens from Zeta Reticuli. However, as Camp says, his membership of the Commission does indeed show that he is very much a member of the global corporate elite. An elite that wanted to reduce democracy in order to promote the interests of big business.

As a corporate, establishment figure, Starmer very definitely should not be the head of a party founded to represent and defend ordinary people against exploitation and deprivation by business and the state. Dissatisfaction with his leadership inside the Labour party is growing. Hopefully it won’t be too long before he’s ousted in his turn, and the leadership taken by someone who genuinely represents the party, its history and its real mission to work for Britain’s working people.

Gordon Dimmack on Government Funded Disinformation House, the Integrity Initiative

December 30, 2018

A week or so I ago I put up an article looking at a piece by Mike about the Integrity Initiative. This is a government-funded disinformation programme run by the Institute for Statecraft, a private company whose funding also comes from the government and various right-wing think tanks, and whose staff appears to be drawn from the British military intelligence establishment.

The Integrity Initiative has caused a scandal because it claims that it was set up to combat Russian propaganda on the Net. It has expanded this, however, to include running smears against Jeremy Corbyn and Brexit. The company was first exposed when Labour MP Chris Williamson asked a question about it in parliament. The revelations about the organization’s political interference, both here and abroad, were truly shocking, but Duncan refused to say anything more about it, pleading that further information would reduce its effectiveness. One of those outraged at the Integrity Initiative and its malign activities was left-wing vlogger Gordon Dimmack, who states that this story is bigger than Brexit.

Dimmack has run a series of video about Integrity Initiative and its parent body, the Institute for Statecraft. In this one, he reveals the identities of three British journalists, who have worked for the organization in spreading disinformation and fake news. They are Ben Nimmo, and the Guardian’s Nick Cohen and Carole Cadwalladr.

Dimmack begins his discussion by running with Labour MP Chris Williamson’s own video about how his question about the government’s funding for the Institute revealed its dirty tricks campaign. It was revealed that last year it received 2.2 million pounds of government money, and was responsible for running political campaigns against various politicians and public figures across Europe. It and its pet journos put out disinformation to stop the attempts to by the Spanish Socialist party to get one of their country’s senior army officer, Pedro Banos, made its security leader. This was even before the Institute’s Spanish cluster got involved. One of the Initiative’s hacks is Ben Nimmo of DFR Labs, the DFR standing for ‘Digital, Foreign and Research’. Nimmo and his employers are funded by the Foreign and Commonwealth Office and the Atlantic Council. Nimmo wrote a piece in the Scum claiming that Russia supported Corbyn, and then used his own piece as evidence to argue that Russia was not only promoting Corbyn as part of a disinformation campaign to sow division across the UK. Alan Duncan, the minister who answered Williams’ questions, then refused to reveal any more information. Dimmack comments on his excuse that it would damage the programme’s effectiveness, stating this means they’re frightened because they’ve been caught out. Williamson states that this is a threat democracy, and wants a public inquiry.

Dimmack himself notes that there have been four Labour MPs in parliament calling for an official investigation into the Initiative and its shady activities, including Jeremy Corbyn. But the media’s response has been to give it no coverage at all. The BBC wrote one article about it, which could have come from the Foreign Office. He states that the Guardian, or as he calls it, GCHQ’s propaganda rag, is very heavily implicated. Two of its journos, Carol Cadwalladr and James Ball, have attended Integrity Initiative sponsored events. They’ve also defended the Institute in the media and helped to cover this scandal up. They show that the media is not the ‘fourth estate’ holding government to account, but, in Dimmack’s phrase, ‘a fifth column’. Another Groaniad hack, Nick Cohen, has also attended events sponsored by the Initiative. Dimmack states that 90 per cent of Cohen’s articles are either attacks on Corbyn or Brexit.

He then moves on to an article by Craig Murray revealing the true location of the Institute for Statecraft’s headquarters. The lamestream media tracked it down to a disused timber mill in Auchtermuchtie, Fife, Scotland, owned by Daniel Lafeedney. Lafeedney, born with the more prosaic surname Daniel Edney, was formerly of D Squadron in the SAS and Military Intelligence. But Murray said that a quick search through relevant documents and a few phone calls revealed that the Institute’s real headquarters is in the basement of 2 Temple Place, London. This is definitely not a barn – it’s truly palatial, and was the London mansion of the millionaire William Waldorf Astor. The building has a website advertising itself as available for special functions, and showing off its opulent construction and decoration. It also invites people to donate to its maintenance. The Institute claims that it has no permanent staff, and shows nothing for rent, utilities or office expenses. In fact, the rent is paid by the Ministry of Defence. All of this is funded through MOD and the Foreign Office. Dimmack is naturally outraged, as the Ministry of Defence, as its name states, should be defending us rather than interfering in domestic politics or the affairs of foreign, allied states.

Lobster have also run a piece on the Initiative and its wretched parent, discussing government funding and its links to British intelligence, including MI6 and the cyberwarfare section of the SAS. It was set up apparently by Gordon Brown after he read a book on CIA’s sponsorship of the arts during the Cold War by an American academic. The book was actually a condemnation of the agency, but Brown missed the point and thought getting the intelligence services to launch propaganda campaign through the arts and media was a good idea.

As for the attacks on Corbyn, this seems very much like a return to hackneyed form by the British secret state. During the Cold War the IRD, the intelligence services’ propaganda department, ran fake stories attacking the Nationalists in Ireland and the British left. One of the most infamous examples of this was the smears made by MI5 against ’70’s Labour Prime Minister Harold Wilson as a KGB spy. The media’s silence on this issue is easily explained: very many newspapers were complicit in running government disinformation. According to Lobster, the Sunday Times under Andrew Neil ran stories for MI5 in the 1970s, while Tony Greenstein did a piece a little while ago about Cohen and the fake news the Guardian was printing to smear Julian Assange of Wikileaks.

Chris Williamson is right. We need a genuine investigation into the Institute for Statecraft and the Integrity Initiative. But this is just the tip of the iceberg. Lobster has been arguing for years that the British intelligence establishment is corrupt and out of control. And New Labour when they were in power aided this by showing a complete lack of interest in investigating or controlling it and its surveillance and smears of decent people to support the Tory establishment. There not only needs to be an investigation into the Integrity Initiative and the Institute for Statecraft, but tough questions need to be asked of the British intelligence esta

Mike Scoops Private Eye on McVey’s Departure from Government

December 12, 2018

Last fortnight’s issue of Private Eye, for the 30th November – 13th December, carried a story suggesting that Esther McVey’s resignation from the cabinet may have been for reasons other than a concern over Brexit. Instead, the satirical magazine suggested, Iain Duncan Smith’s collaborator in the murder and starvation of the old, homeless, unemployed and disabled was due to her wishing to avoid having to answer questions about whether her department has tried to cover up the stats on the deaths on disabled people. The piece, in the ‘HP Sauce’ column on page 10 ran:

<strong>Esther McVey’s sudden cabinet resignation over Brexit does have a silver lining for the former work and pensions secretary. It means she avoids having to answer tricky questions about whether her erstwhile department tried to cover up links between its controversial “fitness for work” tests and the deaths of benefit claimants.

Marsha de Cordova, Labour’s shadow minister for disabled people, and Stephen Lloyd, the Lib Dem’s work and pensions spokesman, wants to establish whether inquest rulings linking the so-called work capability assessment to the deaths of at least two mentally ill claimants were passed to the independent expert tasked with annual reviews of the test. They also want to know whether the results of internal investigations into the deaths of other claimants were passed on.

If they were, they certainly did not feature in Dr Paul Litchfield’s reviews in 2013 and 2014 – and he himself is keeping schtum. A recent Freedom of Information request from Disability News Service also failed to elicit an answer, with the Department for Work and Pensions simply saying it did not hold the information – and it clearly wasn’t prepared to find out.

Let’s see if the two crusading MPs fare any better with McVey’s successor at the DWP, the returning Remainer Amber Rudd, who in her early defence of universal credit looks every bit as evasive as McVey.

This is very much in Mike’s particular sphere of interest over at Vox Political. As a carer, Mike is very concerned about the Tories’ attacks on the disabled and the lethal consequences of their sanctions regime and the Fitness for Work tests. Followers of his blog will recall the struggle Mike had to get the DWP under IDS to release the stats on the number of people, who’d died under their reforms of the benefits system.

On Friday, 23rd November 2018, Mike ran this story speculating that the Minister for the Genocide of the Disabled had resigned because she wanted to avoid being questioned about the number of deaths Tory policies have caused:

Remember when Esther McVey quit the government last week, claiming it was because of Brexit, and I suggested she was running to avoid having to answer the criticisms of the Department for Work and Pensions raised by UN inspector Philip Alston?

It turned out that she had already exchanged words with the special rapporteur on poverty – but now it seems I was not wrong after all, as Ms McVey’s departure allowed her to avoid answering questions on a possible link between the hated Work Capability Assessment carried out by private contractors on behalf of the DWP and the deaths of benefit claimants.

This issue is whether the government showed key documents linking the deaths of claimants with the work capability assessment (WCA) to Dr Paul Litchfield, the independent expert hired to review the test in 2013 and 2014.

Dr Litchfield carried out the fourth and fifth reviews of the WCA but has refused to say if he was shown two letters written by coroners and a number of secret DWP “peer reviews”.

In the light of recent revelations, it seems reasonable to ask whether this is because he was asked to sign a ‘gagging order’ – a non-disclosure agreement requiring him not to say anything embarrassing or critical about the Conservative government or its minister.

Dr Litchfield published his two reviews in December 2013 and November 2014, but neither mentioned the documents, which all link the WCA with the deaths of claimants.

Disability News Service raised the issue in July, prompting Opposition spokespeople to send official letters demanding an explanation. Labour shadow minister for disabled people Marsha de Cordova’s was written on July 25, and Liberal Democrat work and pensions spokesman Stephen Lloyd’s followed on August 2.

Neither had received a response by the time Ms McVey walked out, as DNS reported.

I think we can safely conclude that the four-month delay – so far – indicates Ms McVey intended never to respond. The disagreement over Brexit provided a handy excuse to do a runner.

Will Amber Rudd be more forthcoming?

The evidence of her time at the Home Office suggests the opposite.

See: https://voxpoliticalonline.com/2018/11/23/did-mcvey-quit-the-government-to-avoid-questions-on-disability-deaths-cover-up/

Mike’s report of the affair covered the same points as that in the Eye, but adds details about Dr Litchfield’s reports and speculates that he may not have given details of the numbers of deaths because he had been forced to sign a gagging order, as very many of the charities and other organisations working with Tweezer’s gang of cutthroats have been forced to do.

One of the problems facing modern print journalism is that by the time they’ve put a story into the paper, everyone’s already read about it on the Net. This is the reason why newspapers have increasingly become similar to magazines with celebrities interviews, media stories and articles on subjects that are of interest, but not necessarily particularly topical.

I went back to reading Private Eye after a hiatus, when I was sick and tired of the magazine’s constant attacks on Jeremy Corbyn and his supporters. This seems to have calmed down recently, but I’ve no doubt that it’s still bubbling away somewhere underneath. It does carry much excellent information on the shabby deals going on behind the scenes, in politics, local government, business and the press, which isn’t reported in the rest of the media. It’s that which still makes the magazine worth reading.

However, the mainstream media has shown to a rapidly increasing number of people that it is deeply biased and untrustworthy. And it has plenty of competitors from the various left-wing news organisations on the web. Like the Disability News Service, the Canary, the Skwawkbox and very many others. Left-wing bloggers and vloggers are also increasingly turning to them, rather than rely on the viciously biased, mendacious British press. Gordon Dimmack announced on one of his videos a few weeks ago that he wasn’t going to rely on the mainstream media for his stories any longer. This was on a video in which he took apart the lies in a story in the Groaniad about Julian Assange.

The British media, including the Beeb, is feeling threatened. Very threatened. A week or so ago the Radio Times published an article lamenting the polarization in political opinion due to people no longer trusting mainstream news sources, and turning instead to others which conformed to their own views. Thus the political consensus was breaking down. They also ran another article celebrating Question Time and its presenter, Dimbleby. Well, the consensus opinion pushed by the media is largely right-wing, pro-Tory and anti-Corbyn, with the Corporation’s news as massively bias as the Tory papers, from whom some of their journos have come. And Question Time has also angered many people, because of this pro-Tory bias and the way it has packed both panels and audience with Tories and Tory supporters.

It’s entirely right that people are turning away from the lamestream media with its bias and lies to the left-wing blogs, vlogs and other news outlets on the web. They aren’t Tory propaganda outlets, and are increasingly getting the stories before the mainstream papers and broadcasters.

And as this article from Private Eye shows, one of those blogs, which is getting the news to people first, before the mainstream press, is Vox Political.

Beeb Collaborating with the Tories to Run May/Corbyn Debate

December 1, 2018

Yesterday Mike put up another article showing why the Beeb can’t be trusted to host the proposed debate between Tweezer and Jeremy Corbyn. When May first announced that she wanted to debate the Labour leader over Brexit, Corbyn replied that he would relish it, and that it should be on ITV. That’s his prerogative as the person challenged. He preferred the ITV format, which would simply be the two politicos going head to head.

But this hasn’t suited the Tories nor the Beeb, which would also love to host the debate. May’s director of communications, Robbie Gibb, was a member of the Beeb’s newsroom before joining her team. And he’s definitely been angling for his former colleagues at the Corporation to get the debate. And so the Beeb, and much of the rest of the corporate media, has been claiming that May’s proposal is a challenge to Corbyn, despite the fact that he’s already accepted. According to the Canary, Corbyn’s distrusts the Beeb’s proposal because it gives Beeb editors too much power to frame the questions and rig the debate. Matt Zarb-Cousin and others on Twitter have remarked that the Beeb seems to have been trying to get this debate for several weeks. On the 6th November there was mention of an interview with Dimbleby, and on the Torygraph this last Monday, 26th November 2018, the Beeb said they’d hold a ‘Question Time’ style session if Corbyn refused. Others followed, casting scorn on the idea that the Beeb’s debate would be impartial.

They’re right. As Mike has pointed out, the Beeb has form regarding deceptive political reporting. It was also this Monday, on Newsnight, that the Beeb included Lynn Hayter, a Beeb actress and fake Pastor of a miniscule internet church, in a debate about Brexit, trying to pass her off as a real vicar.

And this is far from the only piece of such deception the Beeb has made. Others have included packing the audience and panel at Question Time with members of the Tory party, and very biased reporting against Corbyn and the Labour regarding the anti-Semitism smears. Quite apart from the fact that one after another of the Beeb’s news teams has been shown to be a member of the party, and has left to join the Tories PR department. Furthermore, Ray Tallis’ book, NHS SOS, also has a chapter on how the BBC’s reporting of the privatization of the NHS actually supported it, instead of challenging it.

Tony Greenstein, I think, in one of his articles mentioned how, when the government passed legislation allowing the CCG commissioning groups in the NHS to purchase private medical services, the Beeb declared that it gave GPs more freedom, rather than describe it for what it was. It was, he states, pure state propaganda. It’s one example of a very long line. I can remember how, in the 1980s when Thatcher was cutting public services and the welfare state, the Beeb declared after the announcement of yet another round of such cuts that it was ‘more self-help’. Which was how the Tories wanted us to view it, rather than realise that it was simply yet more denial of needed state aid to the poor and vulnerable.

And Barry and Saville Kushner in the book, Who Needs the Cuts, have shown that the Beeb gives unequal airtime to those, who have swallowed the pernicious lie that austerity is necessary, and scream down dissenting voices from activists and trade unions. That is when the latter are even allowed on air. And academic media monitoring bodies at Cardiff and Glasgow University have shown how the Beeb gives far more space to employers, Conservatives and bankers over Labour members and trade unionists.

The Beeb is massively biased and should not be allowed to host the debate between Tweezer and Corbyn.

And more and more people are realizing this. A few days ago, the left-wing Vlogger Gordon Dimmack attacked the Beeb for its bias in its reporting of Julian Assange. He has also similarly criticized the Guardian for its bias, partly over Israel. At the end of that video, he announced that the mainstream media was so biased and untrustworthy, that he was going to use instead news from the New Media sources on the internet. This means sites and blogs like the Canary, whose very capable editor, Kerry-Ann Mendoza, so frightened and outraged the hacks at the Guardian a few weeks ago that they tried to ban her from being the speaker at an event to honour Black journalism.

And the new media is also rattling the Beeb. The Radio Times this week carries yet another self-serving article promoting Question Time, and lamenting the fact that politics in Britain is becoming increasingly polarized because fewer people are watching it, preferring instead to get their news from sources that match their own opinions.

I have zero sympathy. If people are switching off Question Time, it’s no-one’s fault but the Beeb’s.

They have been biased towards the Tories for a very long time, and people have always known and realized this. But with other sources of information instantly available on the Net, which can tell you what the Beeb isn’t, the Corporation’s lies and omissions have become glaringly obvious to more and more people. If the Beeb wants to get more people to follow its news coverage, then all it needs to do is become genuinely impartial.

But I fear that this is too much for the Corporation, which responds to any criticism about its pro-Tory bias by sending its critics pompous letters about how its journalists are trained to be scrupulously impartial. Even though a casual glance at the Six O’clock News reveals that the Beeb is anything but.

Corbyn definitely should not bow to pressure to debate May on the Beeb, and viewers are definitely advised to get their news from the other, great news organisations on the Net to correct the bias of the state broadcaster.

Mainstream Journalist Finds Out Own Followers Don’t Believe American Intelligence

January 15, 2017

This is another video from The Jimmy Dore Show about the allegations of Russian hacking and the WikiLeaks material on Hillary Clinton’s massive corruption. I’m posting it up here as it shows how, despite all the accusations made against the Russians by the CIA, the intelligence agencies, and the mainstream media, people still prefer to believe WikiLeaks.

John Horwood, one of the mainstream journos, asked his own followers on Twitter whether they believed WikiLeaks or the CIA. And a vast majority said they believed WikiLeaks.

83 per cent of the people responding said they preferred them, as against the 17 per cent, who said they believed the CIA.

And these are the man’s own Twitter followers.

I think Horwood must be one of the New York Times’ staff, as Dore begins by laying into that respected journal. He states that the New York Times has lied to take America into every war, including Iraq.

This is absolutely true. The editors of Counterpunch published a collection of articles about the way the American media colluded with the government and military in promoting the Iraq invasion, as well as other notorious injustices and malign policies, End Times: The Death of the Fourth Estate. A couple of chapters of which are devoted to the way the Grey Lady and its proprietor and editors were also responsible for publishing the falsehoods justifying the invasion, and suppressing news of its true horrors when the war broke out.

Horwood’s poll of his followers isn’t scientific, by any means. But it does show why the mainstream media, including the Beeb, is getting very worried about ‘fake news’ on the internet. If this poll is even remotely correct, it means that far more people trust Julian Assange’s organisation than give credibility to US intelligence and the mainstream media and their lies.

Hence Barack Obama’s speech a few months ago stating he wanted an official body to make judgements on whether news items were true, and the Beeb declaring it was going to set up a special team to protect the innocent public from the danger of false reporting on the internet.

This is not about protecting the truth. This is the government and mainstream, corporate media, trying to protect their privileged status as more people see through their lies and take their news from alternative sources.

Daily Mail: Democrat Party WikiLeaks Information Was Not Hacked by Russians

December 17, 2016

Now this is a very strange story, as it seems the Daily Mail may just about have done some independent reporting, rather than just following the anti-Russian line the Clintonite Democrats and their allies in the media have been trying to whip up.

Strange days, indeed.

In this video from The Jimmy Dore Show, Dore and his guests discuss an article in the Daily Mail, which reports that Craig Murray, a former British ambassador closely involved with WikiLeaks, has come forward to claim that the material published by the organisation came from an insider from within the party, and not from Russian hackers. Mr Murray is the former British ambassador to Uzbekistan, who was relieved of his post and then charged with misconduct, of which he was cleared. He is a close associate of Julian Assange. He stated that he was handed the material published by WikiLeaks in a wooded area of a park in Washington D.C. by a member of the Democrat Party, who was disgusted with the corruption of the Clinton team and the Party’s bias against Bernie Sanders.

This contradicts Killary herself, and the CIA, who have claimed that the material was obtained by Russian hackers. Murray states that the Russians may have hacked the Democrat Party, but they weren’t the source of the information published by WikiLeaks.

Dore and his production team discuss how the Democrats have tried to blame everybody except themselves for the leak, and for losing the election to Trump. The latest excuse is that the material was obtained after John Podesta, one of Killary’s aides, fell for a Nigerian phishing scam. You know, the type where a Nigerian prince or somebody claims that he has all this money lying around, which he would like to put into your account for safekeeping, if only you would give him the details. Dore makes the point that if the story was true, then it would raise the question of what a grown man, who was taken in by such a blatant piece of fraud, was doing holding a position so far up in the party. He also notes Podesta also lost of his mobile phone in a taxi, and it took a day for that to be returned.

Dore makes the point that all these comments and accusations about Russian hackers were an attempt by the Clinton team to deflect attention away from the embarrassing content of the leaked material itself. He concludes this piece by wondering if anyone in the media will now go to Murray himself for this side of the story. He bets they won’t.

Dore doesn’t mention it in the video, but Murray is a rare example of a high level civil servant with an independent conscience. He was relieved of his ambassadorial post as he spoke out about the brutal, corrupt nature of the Uzbek regime and made it very clear that he did not think her majesty’s government should be supporting such a despotism. This was at the precisely the time when the British government was very keen to support the regime, especially through trade deals, which I think were to secure oil contracts. Murray also has his own website, giving his profound and controversial views on international politics and its corruption. I also think he’s contributed at least one article to Counterpunch.

This article should also embarrass Killary and her team, as well as the CIA, as Hillary has been using the accusations of Russian hacking not only to attack Trump, but also to whip up hatred against the Russians and the independent media. She was so incensed about being hacked by the Russians – despite the fact that there was no evidence – that she wanted a military response. And last week the Washington Post ran a piece by Craig Timberg which seems to have drawn on material from the Democrat Party, Ukrainian Fascists and a pseudo-scientific eugenicist and biological racist think tank listing 200 different alternative news organisations and journalists. These were smeared as the promoters of Russian propaganda. Just as the Ukrainian Ministry of Truth has smeared independent journalists there.

Now Mr Murray has shown that this is based on another lie. It’s a lie intended to stop serious discussion about what is wrong with the Democrat Party, the corruption and mendacity of the Clintons, and which is adding to the plethora of other lies, bringing us dangerously close to war with Russia.

As I said, it’s a bizarre thing to say, but this time the Daily Mail may have done the right thing and the world a service.