Posts Tagged ‘Housing’

Channel 4 Threatened by the Tories with Privatisation… Again

February 6, 2020

The ‘Viewpoint’ column in next week’s Radio Times, for the 8th to 14th February 2020, contains an article by Maggie Brown, ‘Saving Thatcher’s baby’, about the problems confronting Channel 4. It begins

In 2020, Channel 4 is facing a number of challenges. Its staff are scattered to the winds, Channel 4 News is under attack from the Government, and the threat of privatisation looms. Is the pioneering broadcaster, which was launched in 1982 by Margaret Thatcher, facing an endgame?

She then describes how the broadcaster has moved its headquarters out of London and into Leeds, with hubs in Glasgow and Bristol with more programmes filmed in the regions, such as Manchester and Wales, and changes to the broadcasting schedules with the introduction of new programmes. One of these will be Taskmaster, taken from the Dave digital channel. Brown comments that the programme’s acquisition by Channel 4 is an attempt to boost audiences, but is also ‘a symptom of the tricky compromises and tightrope that C4 has to walk.’ She continues

It is a public service broadcaster “funded by advertising, owned by you”. It must also rally support as an alternative public service broadcaster to the BBC in the face of a hostile Conservative government that is needled by its mischievous independence and most recent mockery (that melting ice sculpture after Boris Johnson failed to show up for a climate change debate).

But relations with Conservative governments have always been tense, with liberal Channel 4 News and tough current affairs programmes such as Dispatches the lightning conductors. After the climate change debate last November, privatisation was immediately threatened again: a knee-jerk response.

She ends the piece by stating that the broadcaster’s business team will remain in London. She sees this as an indication that the broadcaster will not only confound the pessimist’s predictions of its impending demise, but will actually thrive. The business team have the Thatcherite values of self-reliance, and it’s this quality that will allow the broadcaster not only to survive but flourish.

Hm. Possibly. My own feeling is that if Channel 4’s business team manages to save the broadcaster, it won’t be because of an nebulous ethos of ‘self-reliance’, but because it will reflect the views and demands of metropolitan business. The same businesses that fund the Tory party.

She is, however, right about the Tories having a persistent distrust of the broadcaster. Thatcher set Channel 4 up in order to be an alternative to BBC 2. It was to serve communities that the Beeb channel didn’t, like ethnic minorities. It was also to excel in news coverage, as well as alternative arts and sports. By the latter, Denis Thatcher actually meant yachting. What that meant in practice was that the programme broadcast opera, as well as Indian cinema, a serial of the Hindu epic, the Mahabharata, a history of the madrigal, the pop show, The Tube, and a variety of comedy shows. These included Who Dares  Wins, a sketch show whose cast include Rory McGrath and Tony Robinson, the classic satirical puppet show, Spitting Image, and Desmond’s, which was set in a Black barbers, and launched a wave of Black comedian in Britain. It also had a history of Africa presented by the White afro-centric historian, Basil Davidson, and a news programme about the continent with Black presenters and reporters.  It also showed Max Headroom, which consisted of pop videos hosted by the eponymous Max, the world’s first computer-generated video jockey. Offsetting all the highbrow stuff were sexually explicit films and programmes, which was the closest teenage schoolchildren could get to viewing porn before the internet. It was the sexually explicit stuff that particularly annoyed the Daily Mail, who branded the broadcaster’s controller at the time, Michael Grade, ‘Britain’s pornographer in chief’. The Channel responded to this by broadcasting programmes for gays and lesbians. Amid the furore, one of the most sensible comments was made by the archdeacon of York. When they asked the good churchman what his view of the broadcaster showing a series about lesbians, he replied, ‘Well, who’s going to watch that if there’s Clint Eastwood on the other?’ Quite. Now I understand that one of the channels is bringing back The ‘L’ Word, a lesbian soap opera first shown at the beginning of this century. Quite apart from Channel 4’s own gay soap opera, Queer As Folk.

Private Eye seemed to regard Channel 4 back then as condescending and pretentious. Its literary reviewer sharply criticised a book by its then chief, Jeremy Isaacs, because he made it plain he wanted to bring the British public material like miner’s oral history and so on. When people complained that people didn’t want some of this, Isaacs replied that they had latent needs, needs they didn’t know they had, until someone showed them the material they’d been missing. It was this comment that particularly aroused the reviewer’s ire. But Isaac’s was right. Sometimes you don’t know if there’s a demand for a subject, until you offer people the chance of trying it. And Channel 4 really tried to expand, create and satisfy a market for culture. Oliver Letwin, the former sketchwriter for the Daily Mail and now the Times, actually praised the broadcaster for this in his book, Bog Standard Britain. The broadcaster’s programming always hit and miss. Amid the good stuff there was also much material that was rubbish. And while it had the reputation as rather left-wing, it also carried a programme of political discussion for Conservatives, Right Talk. On the other hand, its opera performances actually managed to reach a decently sized audience, showing that ordinary Brits wanted and would watch highbrow culture.

Its average audience, however, was tiny, and there was pressure on the broadcaster, like the Beeb, to produce more popular programmes to give the British public value for money. Hence the channel became much more mainstream in the 1990s. Its audience grew as expected, but the country lost out as the channel no longer tried to expand the public’s minds and tastes as it once had. And as I said, this was lamented by Letwin, among others, a supporter of the very party that had spent so much time decrying and criticising the channel for being too daring and alternative.

If I remember correctly, the Tories have privatised the channel before. There have been at least two part-privatisations, where the government has sold off some of its share in it. One was under Thatcher, when she was privatising everything. I think the other may have been under Major, who continued her programme. I have a feeling that the second privatisation may have been a cynical move by the Tories to try and work up some enthusiasm for the government. It was announced with the fanfare the Tories usually gave the privatisations, presenting them as some kind of exciting generous opportunity granted to Britain’s workers. Thatcher was trying to create a shareholder democracy, where ordinary people would own shares as participants in capitalism. That’s all died the death a long time ago. The shares given to the workers in the privatised industries have all been sold on, and are now in the hands of a few big businessmen. The council houses she sold off have been bought by private housing associations for profit, and there’s now a housing shortage. And the privatisations were never as popular as the Tories tried to make us all believe to begin with. Support for them, according to polls done at the time, never rose about fifty per cent.

Channel 4 news has a reputation for excellence. Which is undoubtedly why the Tories now despise it and are discussing privatisation again. Britain’s publicly owned broadcasters are under threat because they are obstacles to Murdoch, the Americans and the British private broadcasters, who fund the Tories, dominating British television. They also despise them because they’re supposed to be impartial, unlike the private networks, which would be free to have whatever bias their proprietors chose. And besides, as this week’s attempts to dictate to the media, who could and could not attend BoJob’s precious lobby briefings shows, the Tories want to impose ever more restrictive controls over the media. The end result of that process, if it goes on is, is the rigorous, authoritarian censorship of totalitarianism.

I dare say that if the Tories do go ahead and privatise the Beeb and/or Channel 4, it’ll be presented as some kind of great liberalisation. The British public will be freed from having to support them, and they will have to take their chances in the market place, according to the tenets of Thatcherism. But if that happens, public service broadcasting will have been destroyed along with what should have been cornerstones of media impartiality.

But considering how relentless biased the Beeb has been against Labour and in favour of the Tories, their news desk has done much to destroy that already.

Private Eye Attacks Hypocrisy of Non-Dom Tax Dodging Press Barons

January 29, 2020

Five years ago in 2015 the then leader of the Labour Party, Ed Miliband, outraged the press barons in Fleet Street by suggesting the abolition of non-dom tax status for people actually living in the UK. This frightened them, as many of them, such as Evgeny Lebedev, the owner of the I and Evening Standard, David and Frederick Barclay, the weirdo owners of the Torygraph, and Heil owner Viscount Rothermere, also avoid paying British tax through non-dom status. There was therefore a flurry of articles in their papers scorning Miliband’s suggestion and declaring that if it came in, it would bankrupt Britain by forcing all the millionaires in London and elsewhere to flee the country. And the papers certainly did not tell their readers that there was more than a bit of self-interest behind their attacks on Miliband.

Private Eye, which, according to editor Ian Hislop, skewers humbug, therefore published an article in their ‘In the Back’ section, ‘Street of Sham’ in the issue for 17th to 30th April 2015 attacking this fine display of gross hypocrisy. The piece ran

So consuming was the Tory press’s rage at Ed Milibands’s plan to make Russian oligarchs and gulf petro-billionaires in London liable for the same taxes as British citizens, its hacks forgot to declare their interest.

“London backlash over Ed’s non-dom attack,” boomed the front-page of the London Evening Standard, as if a mob had descended on Labour HQ to defend London’s much-loved oligarchs and hedge-fund managers. “Attacking non-doms could backfire on us,” continued an editorial inside. Sarah Sands, the Standard’s Uriah Heepish editor, did not risk her career by saying who the “us” included – namely her boss, Standard proprietor Evgeny Lebedev, the Russian who last year dodged the Eye’s repeated questions over his own domicile.

Silence infected the Telegraph too, where not one of the reporters who warned that Labour’s “cataclysmic” decision would drive away “tens of thousands of entrepreneurs and business leaders” mentioned that their owners, the weirdo Barclay twins, reside in Monaco and the Channel Islands to avoid British tax.

Instead they quoted James Hender, head of private wealth at Saffery Champness accountants, who warned that the rich may leave. The Telegraph didn’t tell its readers that Hender boasts of his long experience ensuring that “the most tax efficient strategies are adopted for non-UK situs assets” for his non-dom clients.

It was the same at the Mail, which failed to declare that its owner, 4th Viscount Rothermere, is treated by the tax authorities as a non-dom. And at Sky, political editor Faisal Islam reported that “Baltic Exchange boss Jeremy Penn slams Labour non-dom plans” without declaring that his owner, Rupert Murdoch, does not pay UK tax and that Penn acts for super-rich shipping owners.

Jolyon Maugham QC, who has advised Labour and the Tories on tax reform, tells the Eye that any reader silly enough to believe the Tory press and tax avoidance industry should look at what they said in 2008, when Labour introduced the first levies on non-doms.

Back then the Mail then said the central London property market would crash as non-doms sold up and moved to Switzerland. In fact, between Labour introducing the levy and 2014, prime central London property prices rose 41 percent. At the end of 2014, Knightsbridge estate agent W.A. Ellis said 54 percent of sales were to overseas buyers.

The Mail was equally certain the City would suffer. On 8 February 2008 it cried that the levy “risks the City’s future”. The British Banking Association warned of “a devastating blow”. The Telegraph of 12 February 2008 said that “the country’s wealthiest individuals are being bombarded with leaflets and letters explaining how easy it would be to relocate to Switzerland, Monaco and a host of other countries”. Not to be outdone, Mike Warburton, senior tax partner at accountants Grant Thornton, said the levy was the “final straw”.

If a word of this had been true, there would be no non-doms left for Milband to tax. As it is, there are 115,000 because, as Maugham says, London remains a “very nice place to live, if you’re wealthy. And that won’t change.” Or as the Financial Times put it: “The many advantages of London as a financial centre do not dissolve simply because of a change in a hitherto generous tax treatment of resident non-domiciles.”

The pink ‘un has only recently realised the iniquity of the non-dom rule, with an editorial last month calling for its abolition. Editor Lionel Barber modestly claims some credit for Miliband’s stance. But as editor for almost a decade, why was he so late to the party? Surely not because, until 2013, FT owner Pearson was run by US-born Dame Marjorie Scardino, who would certainly have qualified for non-dom status and whose London flat, the Eye revealed, was owned via an offshore company?

The Daily Mail’s owner, Lord Rothermere, is a particularly flagrant tax dodger in this regarded. The current Rothermere inherited the status from his father, who really was not resident in the UK. He lived in Paris. But Rothermere junior appears very much to have made Britain his permanent or at least primary residence. He has a parking space in London, and the Eye reported a few years ago he was extensively renovating his stately home in the West Country.

The non-dom tax status, offshore banking and other ways used by the corporate and super rich to avoid tax are part of the reason for the increasing impoverishment of everyone else. They aren’t paying their fair share of the tax burden, but receiving massive tax handouts instead. Thus the NHS and other important services are deprived of money. The tax burden is then passed onto ordinary, working people. This reduction in taxes for the rich used to be justified under Thatcher with the argument that the money the rich saved would somehow trickle down to the rest of us. This hasn’t worked. It doesn’t encourage the rich to open any more businesses or employ more people. The money just sits in their accounts earning more interest.

It also doesn’t the rich closing businesses and laying people off either. This was shown a year or so ago in America, when one of the corporate recipients of the Republicans’ tax cuts closed a branch or a factory, laying hundreds of workers off.

And the purchase of London property by foreigners is also a further cause of poverty. Ordinary people in the Smoke can’t afford to buy homes as rich foreigners – not asylum seekers or migrants – push property prices up far out of their reach. Some of these homes are simply left empty as an investment in what is known as ‘land banking’. This has a knock-on effect for the rest of the UK. Here in Bristol property prices have also risen to extremely highly levels through Londoners forced out of the capital relocating to the city. And in turn, some Bristolians are looking for cheaper homes elsewhere in places like Wales.

London still is a ‘very nice place to live, if you’re wealthy’, but the tax cuts which make Britain so comfortable for the global rich are causing poverty, misery and homelessness for everyone else.

And this is applauded and cheered by hypocritical press magnates and editors.

New BBC Series Next Week on Universal Credit

January 28, 2020

The BBC is screening a new documentary series next week on Universal Credit. Titled ‘Universal Credit: Inside the Welfare State’, the first installment is on BBC 2, on Tuesday 4th February at 9.00 pm. The blurb for it in the Radio Times runs

In-depth look at the Department of Work and Pensions, Jobcentres and claimants, during the implementation of the biggest change to the benefits system in a generation. This edition focuses of Peckham Jobcentre in south London. Rachel left a 27-year caareer in the NHS to care for her elderly parents. She’s been struggling to pay her rent and bills while paying back an advance she took out while waiting for her first Universal Credit payment. Jobcentre staff member Karen works tirelessly to support claimants but is frustrated that she has to supplement her low earnings with a second job. (p. 86).

An additional piece about the show by David Butcher a few pages earlier, on page 84, also says

There’s a key scene in this first episode of a series about benefits, where the civil servant in charge of Universal Credit, Neil Couling, shows us a whiteboard in the Department for Work and Pensions called the “motherboard”. Among the grids and numbers is a piece of paper stuck on that says, “Pay claimants the right amount of money and on time”. It seems a modest aim but, as Couling tells us, “It has defeated the benefits system for the last 35 years.”

The series helps us understand why. Its strength is that we meet not just those at the top of the benefits bureaucracy but those at the bottom – officials at a Jobcentre in Peckham, south London, known as “work coaches”, and their claimants or “customers”. In their sometimes testy encounters we see how Jobcentres have become a one-stop shop, helping claimants with food bank vouchers, housing and childcare. As unemployed labourer Declan says, unhappily, “It’s like they’ve got a hold of your life.”

I think this programme has been expected. If I recall correctly, there has been some discussion whether it would accurately reflect conditions in the DWP and the misery and despair Universal Credit has inflicted on claimaints. There were fears that it would follow the path set by a similar documentary a few years ago. This was also made with the help of the DWP, but presented a very sanitised view of the Department as government-sanctioned propaganda.

It’s to be hopedthat this will be different from the previous series, and from the ‘poverty porn’ produced by Mentorn Television like ‘Benefits Street’. But considering the massive bias on the BBC news desk against the Labour party and Jeremy Corbyn, and its general bias towards supporting austerity and the Conservatives, that may be too much to expect.

‘I’: People Want Rough-Sleeping Law Scrapped

January 23, 2020

Here’s a piece of optimistic news from today’s I. Apparently the majority of people in this great nation want the laws against rough-sleeping repealed. The paper’s brief report on page 2 runs

More than half of people think that the Government should prioritise scrapping a law that makes rough sleeping illegal, according to a survey by a homelessness charity. Crisis has described the Vagrancy Act, which also makes begging illegal in England and Wales, as an ‘antiquated law’. 

The Vagrancy Act dates, if I remember correctly, from the 16th century when a massive economic downturn threw a large section of the population out of work. This was when European society was emerging from feudalism into the modern capitalist consumer economy. Capitalism suffers from periodic crises and recessions, though this was not known to the Elizabethans, who therefore struggled to find a solution. They attempted to tackle it by setting up the first workhouses and passing laws against vagrancy, which were intended to stop beggars from becoming a burden on what support there was from the parish vestry. Since the Tories introduced austerity, local authorities have also introduced their modern versions of the Vagrancy Act against rough sleeping and begging in certain areas, like town centres. This is intended to hide the ugly reality of Tory welfare cuts and neoliberal economic policy from the public, who might be distressed by the sight.

It’s great that people want these antiquated laws scrapped, but that’s not enough to tackle homelessness. The root cause – forty years of Thatcherite economics – needs to be tackled, as well as a solid commitment to building more genuinely affordable housing.

And I don’t see either of that happening under Boris’ government, no matter what charities and a majority of the public say.

Short Guardian Video of Corbyn’s Election Promises

November 22, 2019

Labour launched its manifesto yesterday, as did the Tories, and the newspapers and TV were full of it. The Guardian, however, produced this little video in which Corbyn presents the party’s manifesto promises in just a minute and a half.

The Labour leader says

‘Labour’s manifesto is a manifesto for hope. That is what this document is. We will unleash a record investment blitz. And it will rebuild our schools, our hospitals, care homes and the housing we so desperately need. Every town, every city and every region. So a Labour government will ensure that big oil and gas corporations that profit from heating up our planet will shoulder the burden and pay their fair share through a just transition tax. We’ll get Brexit sorted within six months. We will secure a sensible deal that protects manufacturing and the Good Friday Agreement. And then put it to a public vote alongside the option of remaining in the EU. And yes, be clear, we will scrap university tuition fees.’ 

At this point there is massive cheering from his audience. He goes on

‘We are going to give you the very fastest, full fiber broadband for free. That is real change. And Labour will scrap Universal Credit.’

More cheering and applause. Corbyn’s speech ends with

‘It’s time for real change. Thank you!’

The crowd rises to give him a standing ovation.

Okay, so this is a very short, very edited version of Corbyn’s speech, just giving the briefest outline of the party’s policies. But it shows that Corbyn’s policies offer real change after forty years of Thatcherism, which has decimated our schools, NHS and public services and destroyed people’s health and lives through savage welfare cuts intended to punish the poor so that the rich could profit. All of which was also carried out by the smarmy face of Blair’s New Labour, who tried presenting themselves as some kind of caring alternative to the Tories, while taking over their odious policies and actually going further.

And as Corbyn says, this is a manifesto of hope. Zelo Street has written a post comparing it with the radical changes that set up the welfare state by Clement Attlee’s 1940s Labour government and their manifesto, Let Us Face the Future. The Sage of Crewe describes how Attlee’s reforms, which set up the post-war consensus, were destroyed by Thatcher, leaving nothing but poverty and run-down, struggling public services, including the NHS, so that the rich 1% can get even richer.

But he writes

Today, Labour brought something to the General Election campaign that recalled the message of 1945, and that something was hope. Hope that students of whatever age would not be saddled with tens of thousands of Pounds of debt for years after graduating. Hope that the punitive benefit sanctions régime would no longer target the sick and disabled. Hope that a living wage really would be enough to live on.

Hope that those out-of-towners without cars would not be effectively trapped in their homes at weekends and in the evening because of public transport cuts. Hope that the NHS would be able to cope without leaving emergency admissions on trolleys in corridors. Hope that someone would, at last, take the Climate Emergency seriously. Hope that the scourge of Universal Credit would at last be consigned to the dustbin of history.

Hope that the victims of press abuse would finally see the long-overdue completion of the Leveson Inquiry, so shamelessly ducked by the Tories in exchange for favourable coverage. Hope that bad housing, and bad landlords, would finally become a thing of the past. Hope that the Police and Fire services will be able to cope, giving security and peace of mind to everyone. Hope of an end to homelessness.

Hope that education will be resourced properly, that teachers will be supported in their work, that pupils will not have to ask parents or guardians to help pay for what should be classroom essentials. Hope of real action to challenge racism in all its forms. Hope for 1950s women that pension injustice will be acknowledged – and tackled. Hope that the divisions caused by the 2016 EU referendum can finally be healed.

He goes on to predict how the people, who have profited from the poverty and misery Thatcherism, and particularly the austerity imposed by the Tories and Lib Dems over the past 9-10 years, will fight to prevent these hopes being realised. He points out that

that alone tells you whose interest is served by the decade of decay that has ravaged so many towns and cities across the country.

And concludes

‘Labour has promised us hope. Let Us Face The Future Once More.’

https://zelo-street.blogspot.com/2019/11/let-us-face-future-once-more.html

This is all precisely what we need, which is why the establishment will do everything they can to prevent ordinary people getting the government, a Labour government, that they deserve. Because, as the Galaxy’s dictator Servalan once said in the BBC SF series Blake’s 7, ‘Hope is very dangerous’.

 

 

David Rosenberg’s Refutation of Latest Corbyn Anti-Semitism Smears

November 8, 2019

As I said a few days ago, the Tories must be desperate. They and their allies in the press have fallen back to the old smears of anti-Semitism against Jeremy Corbyn. A Reform Rabbi, Jonathan Romain, wrote an article in last Friday’s Times warning its readers not to vote for Labour, because he was afraid of the terrible consequences of a Corbyn-led government for Britain’s Jews. And Stephen Pollard, the non-Jewish, goysplaining editor of the Jewish Chronicle, has written an article aimed squarely at gentile Brits, urging us not to vote for Corbyn because ditto.

David Rosenberg of the Jewish Socialist Group has written another excellent reply to the latest round of smears. Rosenberg himself has been the subject of smear attacks and protests by ultra-rightwing Zionists. A few days ago Jonathan Hoffman, a former leader of the Zionist Federation, was doing his usual schtick of marching around screaming about anti-Semitism in protest at a talk Mr Rosenberg was given to the East London Humanists. Whom he also accused of anti-Semitism, because they’re militant atheists and are anti-Judaism. Well yes, they are. They are also anti-Christianity, anti-Islam, anti-Hinduism, and anti-religion generally. That does not mean that they stand for the persecution of Jews, or Christians, Muslims, Hindus or anyone else. As for Rosenberg being an anti-Semite himself, his piece, ‘Who’s Afraid of Jeremy Corbyn’, begins with him describing a journey he made as part of a group of sixty people on a four day educational visit to Poland. It was organised by Unite Against Racism and many of the people on it were trade unionists and members of the Labour party. They also ranged from sixth former to older people, including Holocaust survivors, some of whose terrible experiences he briefly describes. Rosenberg was a speaker at the event, but before he did, they were treated to a message by Jeremy Corbyn. It was not electioneering, but a private message, meant for the travelers alone. Rosenberg writes

But just before I spoke, we watched a video message that had been filmed in one of theScreen Shot 2019-11-06 at 17.22.31 busiest weeks of Jeremy Corbyn’s year. The election had only just been called but he found time to record a message to wish our group well on our visit. This was not electioneering. This was not a social media post to be broadcast by Labour’s Press Team for sharing far and wide. It was simply a private, personal, heartfelt message to our group, from someone who has spent their life confronting racism and fascism and posing an alternative to hatred.

“Your visit to Auschwitz,” Corbyn told us, “will be a poignant experience. I have been there myself.” He described antisemitism as an “evil cult that has to be destroyed in all forms.” He recalled a visit he made, in summer this year, “to a small Jewish museum in Romania next to a railway line, where hundreds of thousands of Jews were rounded up in 1944 and deported to their deaths.” He closed by calling on us to “unite as people to say we will not tolerate racism in any form in our society, be it antisemitism, be it Islamophobia, be it homophobia or any other kind of discrimination.”

Rosenberg goes on to criticise Romain’s article, which was part of the media’s general evidence-free argument against the Labour party. He also discusses how the Tories have been responsible for deliberately racist policies such as the Hostile Environment policy, and are now led by Boris Johnson and his vile remarks about ‘grinning picaninnies’ and women in hijabs. He also reminds voters thinking of switching from Labour to the Fib Dems because of the smears of racism just how racist the Lib Dems themselves are. They not only supported Tory austerity policies, which disproportionately affect ethnic minorities, they also supported the Hostile Environment. And they did some extremely racist campaigning themselves in Tower Hamlets. He writes

Some of us with longer memories might recall the role of the Liberal Democrats in Tower Hamlets in the early 1990s where Lib Dem leaflets linked the presence of Black and Asian people with the housing shortages, giving further credibility to the overtly racist BNP who were polling well. Other leaflets distributed by the Lib Dems accused Labour of diverting funds towards the area’s Asian communities. In the end the BNP won that seat, and the Lib Dems locally were widely seen as playing a despicable and racist role.

He also attacks the Torygraph article which quotes Conservative chairman James Cleverly that British Jews are preparing to flee Britain if Corbyn gets in. He notes that three years into Corbyn’s leadership of the Labour party, fewer Jews than ever are actually leaving for Israel. But he also notes the anti-Semitic undertones of the Torygraph and Jewish Chronicle’s article. Both stereotype Jews as rich capitalists. He writes

But the more serious point contained in this suggestion is the not-so-subtle antisemtism of both the Telegraph and Cleverly.

In essence they argue that a Corbyn government will launch a vengeful attack on wealth. Those most committed to private enterprise fear being squeezed by a radical Labour government, and the suggestion seems to be that the Jewish community, often stereotyped as an overwhelmingly rich, business-orientated community, will especially feel that pinch. It is an argument that has been rehearsed by the very right wing Jewish Chronicle editor, Stephen Pollard, who gave space in December 2018 for an appalling article in his paper by Alex Brummer with a headline you might have expected to see in a fascist journal: “The thought of Jeremy Corbyn as PM has Jewish investors running for the hills”.

Three months earlier, Pollard himself, had attacked a tweet by Jeremy Corbyn in which Corbyn said that the people who caused the financial crash of 2008 “call me a threat. They’re right. Labour is a threat to a damaging and failed system rigged for the few.” Pollard tweeted: “This is ‘nudge, nudge, you know who I’m talking about don’t you? And yes I do. It’s appalling” In response I tweeted: “Stephen Pollard and Jeremy Corbyn. One of them seems to think all bankers are Jews. Clue: it is not Jeremy Corbyn.”

But when I read this drivel, stereotyping the Jewish community as capitalists, I think of the many Jews I know well who work in the health service and caring professions who will be boosted by the prospect of a Labour government that is committed to funding their sectors rather than selling them off. I think of the struggling Jewish single parents and pensioners I know, and unemployed Jews, who have every reason to welcome a Corbyn-led government that would boost welfare payments rather than cut them, and would undertake other serious anti-poverty measures. I think of Jews I know who are users of mental health services, whose provision has been cut to the bone by the Tories. I think of elderly Jewish acquaintances living in the East End for whom repairs to their council housing and a well resourced health service are very high on their agendas. These people need a Labour government to be returned on December 12th as much as as their non-Jewish counterparts.

Absolutely. I’ve met Jews, who’ve despised the Tories for what they’ve done to the Health Service because they’ve, or their parents, have worked in it.

He also gives more news that you won’t find in the lamestream media. Apparently here are two new initiatives by British Jewish young people to tackle the Tories. One is Vashti Media, which states that it is a ‘microphone for the Jewish Left’, and another is ‘Jews Against Boris’.

He also discusses a talk the group were given by a Polish socialist and anti-fascist, who talked about the current political situation in his country and the mobilisation of anti-Fascists to combat the recent nationalist marches through Warsaw. His article concludes by commenting on the way the Fascist and Nationalist right in Poland and eastern Europe are being supported by right-wing forces across the continent, including Britain’s Tories.

As we sat in a cab driving to the airport on Monday, we passed a wall graffitied with a crossed out Star of David in a circle. The populist right and far right in Poland, and other countries central and eastern Europe, have been drawing support from right wingers in Western Europe including Britain’s Tory Party. Those elements in Britain that are leading the false charge against Jeremy Corbyn, as if he were some sort of threat to Jews in Britain, need to stop playing dangerous factional political games and face up to where the threats are really coming from.

https://rebellion602.wordpress.com/2019/11/06/whos-afraid-of-jeremy-corbyn/

As Rosenberg and other, genuine anti-Fascist activists both Jewish and gentile have made clear, Jeremy Corbyn is not an anti-Semite. Since he’s been leader of the Labour party, the level of anti-Semitism has been at the lowest its ever been for years. Anti-Semitism, like racism generally, is always strongest on the right. And that means the very same Tories, who are trying to smear Corbyn as a Jew-hater.

 

Frustration and Dismay at Private Eye Pushing the Anti-Semitism Smears

October 19, 2019

This kind of follows on from the post I put up on Thursday, criticising a piece in Private Eye by their correspondent ‘Ratbiter’ celebrating Stop Funding Fake News and its attempts to cut off funding from what it considers to be extremist websites. Stop Funding Fake News has been the subject of a series of posts by Zelo Street, which has shown how the organisation is itself deeply suspect. For all its avowed concern to stop fake news, SFFN itself is less than transparent. It won’t tell you who its members are for one thing. And while it has attacked right-wing sites, like Breitbart and Tommy Robinson’s wretched website, as described in Ratbiter’s article, it’s also gone after those on the Left, like the Canary.  They’re also supposed to be extremists sites peddling fake news, but as I pointed out, the Canary’s politics are those of the old social democratic consensus. The consensus that Corbyn wishes to bring back, of a mixed economy, strong welfare state, proper, effective trade unions, a nationalised and properly funded NHS, and proper rights for working people. You know, proper, constructive policies that will save this country and its people from poverty, starvation and exploitation. But Thatcherites, whether in the Tory party, or the Lib Dems and Blairites in Labour, can’t stand any of this. They can’t bear the thought that Thatcher is a goddess who failed, and that neoliberalism has run its course and been found threadbare. So Corbyn and his supporters have been accused of being Trots, Commies, Stalinists and other epithets by the papers and right-wing Labour MPs like Jess Philips.

Israel Lobby Using Anti-Semitism Smears to Suppress Criticism

But these policies are actually popular with the British public, and so the Right has taken to trying to discredit Corbyn and his followers, and more broadly the Labour party, with accusations of anti-Semitism. As I’ve blogged about endlessly, the actual incidence of genuine anti-Semitism in the Labour party is low. Very low. What riles the witch hunters is that Corbyn and his supporters are critics of Israel’s policy of oppression, apartheid and the ethnic cleansing of the Palestinians. The Israel lobby’s only defence against these entirely justifiable criticisms is to scream ‘anti-Semitism!’ and demand that their critics should be removed from office, silenced and even prosecuted for hate crimes. And ‘Ratbiter’ and Private Eye itself has been pushing this as strenuously as the rest of the media. In his article about Stop Funding Fake News, ‘Ratbiter’s’ praise for SFFN’s attack on the Canary claimed that not only was the Canary pushing fake news, but it was also anti-Semitic and pushing conspiracy theories about Jews. None of which is true. There is a concerted campaign by the Conservative Jewish establishment in this country to close down debate about Israel in line with the demands of the Israeli government. The Israeli state even as a special government office for promoting this hasbara. This is substantiated fact. But it’s suppressed by the British establishment and media, which wants you to believe that when the Board of Deputies of British Jews and the Jewish Leadership Council scream at Corbyn for supporting speeches by Holocaust survivors and anti-Nazi activists, like Hajo Meyer, attacking the maltreatment of the Palestinians, these right-wing organisations speak for all British Jews. They don’t, as is very clear by the number of Jews involved in the Palestinian rights movement, the BDS campaign and who support Corbyn in the Labour party. Still, why bother about awkward facts when you’re the media, eh?

Private Eye Part of Press Smears of Anti-Semitism

I’m particular dismayed and frustrated that Private Eye has joined in with this vilification and smearing. I’m not surprised by the right-wing press – the Fail, Scum, Depress, Times and Sunset Times, as they’ve always lied about and slandered the Labour party and left-wing activists. You only have to go back two years to when the Sunset Times smeared Mike as an anti-Semite and Holocaust denier. Or how it tried to tell the world that Michael Foot was a KGB agent, against all evidence. I’m disappointed that the Absurder, Groaniad and the Mirror have joined in with these accusation. But the Groan is in dire financial straits and has supported the Liberals in several elections. Kath Viner, the new editor, would like to make it a general political newspaper, not tied to the Left. And the Absurder and Mirror look like they’re run by Blairites.

Private Eye’s Liberal Stance and Challenge to Authority

But Private Eye’s support for the smears I find more puzzling and exasperating. OK, I realise that despite its attacks on NHS privatisation, Tory housing policy, the attacks on the disabled, the failings of the privatised water companies, probation service, and outsourcing companies like Capita and Serco, the magazine’s not actually left-wing. Its founders – Peter Cook, Richard Ingrams, Willie Rushton and Auberon Waugh were all thoroughly middle class public school boys. John Wells was the headmaster at Eton. But the magazine does have a proud tradition of standing up for those wrongly accused and questioning the actions of the security services. Paul Foot was a staunch advocate for people he believed were wrongly accused of murder. The magazine is still covering the Deepcut scandal, and what looks very much like an attempt to hide the evidence and protect the guilty by the army and the police. They’ve also covered deaths in police custody and other cases of official incompetence, corruption and wrongdoing. They even published several pieces and then a final report in the mid-90s questioning the official assertion that the Libyans were responsible for the Lockerbie bombing. They believed instead that Syria was responsible, and that blame was placed on the Libyans for political reasons: Major and George Bush senior needed Syria to join their coalition against Saddam Hussein’s invasion of Kuwait. It has also defended asylum seekers, both collectively and individually, from racist discrimination, incarceration, beatings and abuse, and the threat of deportation. It is because the magazine has this proud tradition of questioning authority that I find its current support for the anti-Semitism smears infuriating.

Private Eye also Repeating British Intelligence Propaganda?

I am also aware that, as well as probing some of the actions of the British intelligence agencies, like when they have leaned on journalists to reveal their sources, they’ve also acted to promote them. There is ample evidence that the Maidan Revolution in Ukraine in 2012, which overthrew the pro-Russian president, was anything but popular. It was instead a staged coup overseen by the US statement and the National Endowment for Democracy. But from reading the ‘Letter from…’ column in Private Eye dealing with events in that country, you are told that it is all the fault of the Russians and their supporters. It also appears that the magazine does, or at least, did, have connections to MI5. Auberon Waugh was related to one of its directors or senior officials, and Lobster a decade or so ago ran a piece, ‘5 at Eye’, speculating the magazine and particularly Waugh were responsible for running the smear stories about Harold Wilson being a KGB spy. I am also aware that as a magazine that is unaligned to any political party, and which criticises and satirises all of them, it’s going to attack Labour. Corbyn, as head of the party, is fair game. And those attacks are going to come from his opponents. Which include ‘Ratbiter’, real name Nick Cohen, and whichever Blairites used to run the ‘Focus on Fact’ cartoon attacking the Labour leader.

Private Eye Shares Journalists with Other Papers

But nevertheless, I am extremely annoyed at the way it has joined in with the smearing of decent, anti-racist, Jewish and gentile people as anti-Semites. Like the rest of the press and media, they largely haven’t contacted them for their opinion, or given them space to explain how they were smeared. When a letter has been published in Private Eye rebutting their claim that anti-Semitism is rife in Labour, they’ve replied by quoting Jon Lansman, the founder of Momentum, who believes it is. And who has been roundly criticised for this by Tony Greenstein. Part of this might just be standard press groupthink. Private Eye, for all its attacks on the press and media in its ‘Street of Shame’ and television columns, is part of it, and some of its anonymous correspondents are no doubt journalists working for other papers. Nick ‘Ratbiter’ Cohen is a hack for the Graon and Absurder, while one of the editors and probably a reviewer for their books page was Francis Wheen, another Guardian journo. The press seem to have decided en masse that Corbyn is an anti-Semite, and for all its professed independence and criticism of the fourth estate, the Eye really doesn’t seem to want to break ranks with them in that regard.

And I also suspect that they don’t want to counter that narrative for geopolitical reasons. Israel’s one of the pillars of our foreign policy in the Middle East, and although the paper has criticised it for its treatment of the Palestinians, its attack on Corbyn and his supporters as anti-Semites show that there are limits to how far the magazine will go in challenging foreign policy.

Private Eye also Afraid of Being Smeared as Anti-Semitic?

I also wonder if there are more selfish reasons. As Peter Oborne showed in his documentary on the Israel Lobby for Channel 4’s Despatches eleven years ago, the Conservative Jewish establishment and the Israel lobby will smear any and all newspapers and media organisations as anti-Semitic if they criticise Israel. Even, and perhaps especially, when that criticism is justified, as when the Guardian and BBC reported on the massacre of Palestinians in the Sabra and Shatila refugee camps in Lebanon by the Christian Phalange, who were allied to Israel. The Groan’s former editor, Alan Rusbridger, described how the president of the Board used to troop into his office, with his pet lawyer, demanding the withdrawal of articles critical of Israel on the grounds that they would incite the general public to hate Jews.

The Beeb’s respected Middle East correspondents Jeremy Bowen and Orla Guerin were also accused of anti-Semitism when they covered the above massacres. When senior Beeb officials like Sir David Attenborough defended them, they too were ridiculously accused. That should have destroyed the Board’s credibility. Instead it seems to have succeeded in emboldening the Israel lobby. Since then Israel has also denounced and lied about the Beeb’s coverage of the blockade of Gaza and the bombing campaign against Palestinians, claiming that journalists were anti-Semitic and expelling them. This does seem to have had a chilling effect at the Beeb. And not just at the Beeb – the Groan and the Absurder have also fallen in line. And I think Private Eye’s determined promotion of the anti-Semitism smears may also be part of this. They’re also, I suspect, afraid of the Board turning up in their offices to accuse them of anti-Semitism. Back in the ’60s and ’70s when the magazine appeared more louche and subversive than it is now, some newsagents refused to stock it. In the 1990s WH Smith withdrew one edition from its shelves because of a joke on the cover about the prurient public interest in the death of Princess Di. I think the magazine is still terrified of some kind of boycott by distributors, which may well be the result if the Board did decide to start accusations of anti-Semitism against them.

What Can Be Done?

So there are a variety of reasons why Private Eye is pushing the anti-Semitism smears. But speculating on their motives doesn’t make it any less infuriating that they’re doing it. I’ve thought in the past of writing letters of complaint to the Eye, explaining that the accused aren’t anti-Semites, and asking for an explanation. But what’s the point? The letter would either be ignored, or a short, edited version would appear in the magazine, which would allow them to reply quoting Lansman or someone else that anti-Semitism is rife, etc. And I might be unfair here to the magazine, but I don’t want to find myself smeared as an anti-Semite in turn and have my name or address passed onto the trolls that appear online to howl abuse at Mike, Jackie Walker and Tony Greenstein.

And so there doesn’t seem to be much hope of challenging the Eye in its pages. The only option left is to carry on critiquing its lies and those of the rest of the media in the hope that more and more people will realise that it and they are smearing decent people simply for political advantage and to keep a vicious, corrupt government installed.

Samuel Smiles’ Condemnation of the Evils of Laissez-Faire

September 26, 2019

Samuel Smiles was the author of Self-Help, a 19th century manual on how the working classes could escape poverty by helping themselves. He’s been seen as a cornerstone of Conservative values, to whom Maggie Thatcher harked back when she promoted her attack on the welfare state as giving people more self-help. Andrina Stiles’ discusses how Victorian philanthropy is seen by some historians as an attempt to create ‘a docile, subservient working class out of a large, ill-educated and potentially revolutionary mass of people’ and that ‘the whole basis of Victorian involvement in charitable enterprise as an exercise in social control based on Samuel Smiles’ teaching about self-help’ in her book, Religion, Society and Reform 1800-1914 (London, Hodder & Stoughton 1995). But she also states that this view has been challenged by other historians. These argue that while he moderated his views on laissez-faire in later life, he did not believe it adequate to tackle social problems. And she provides as proof a passage from Smiles in which he bitterly condemns it. She writes

But other historians now believe these views to be a travesty of Samuel Smiles’ teaching. Although his book Self-Help was not published until 1859, they point out that its contents had been delivered as a series of lecturers to working-class audiences in Leeds 14 years earlier at a time of social conflict; and that in those lectures Smiles was not preaching quiescence but radicalism. Although he later moderated his political views and came to agree with laissez-faire in economic matters, he never accepted it was the right policy in dealing with social abuses, writing passionately of the need for outside intervention where self-help by the poor was obviously an inadequate remedy:

When typhus or cholera break out they tell us Nobody is to blame. That terrible Nobody… Nobody adulterates our food. Nobody poisons us with bad drink… Nobody leaves towns undrained. Nobody makes thieves, poachers and drunkards. Nobody has a dreadful theory – laissez-faire – leave alone. When people are poisoned with plaster of Paris mixed with their flour ‘let alone’ is the remedy … Let those who can find out when they are cheated. When people live in foul dwellings, let them alone, let wretchedness do its work; do not interfere with death. (p. 98).

So much for Thatcherite ‘Victorian values’. They killed people in the 19th century, and they’re killing them now as the Blairites and the Tories make obtaining welfare benefits for the unemployed and disabled as difficult and humiliating as possible. The result is that over a quarter of a million people are only kept from starvation by food banks, tens of thousands of disabled people have died after being thrown off benefits due to being assessed as fit for work, and there is a chronic housing shortage through Maggie’s determination to sell off council housing and forbid the building of any more.

But the Tories and the Libertarians keep singing the old refrain. Things will be better with more self-help, less state reliance and regulation. Private enterprise and capitalism will make everything better. A few months ago Dave Rubin and Candace Owens of the American right-wing group, Turning Point, tried to convince Brits when they came over to push their vile, outmoded views on this side of the Pond. Libertarianism was devised by extreme right-wing businessmen, most notably the Koch brothers, in order to defend depriving working people of state support and trade union power, whilst enriching big business. It always was close to Nazism. In the 1970s the American Libertarian rag, Reason, even published an issue pushing Holocaust Denial. Over this side of the Atlantic, the Libertarian organisations, like the National Association For Freedom, or the Freedom Association as it became, used to support the South American dictators. This included Paul Staines, of the Guido Fawkes blog, who was a member of one of these societies. One year the guest of honour at their annual dinner was the head of one of Central American dictator Rios Montt’s death squads. When Staines wasn’t out of his head raving with the machine elves on psychoactive chemicals, of course.

Laissez-faire in its Conservative and Libertarian versions brings nothing but poverty, sickness and death to the masses. Smiles knew this and condemned it. But the Thatcherites are still pushing it, because it keeps the poor poor and very much under the control of the rich.

Multi-Millionaire Right-Wing Corporate Donor David Koch Dies

August 26, 2019

This weekend the papers reported that David Koch, one of the infamous Koch brothers family of oil billionaires had finally dropped off his perch. He had become an ex-Koch. He had ceased to be. Like Monty Python’s parrot, he had gone to join the choir invisibule.

I know it’s poor form to speak ill of the dead, but the Koch brothers are an utterly malign family, and their political legacy is absolutely toxic. I dare say that individually they may be absolutely charming men. But they were also greedy, rapacious, and dedicated to attacking almost every progressive advance in American society and economics since the 19th century. They were one of the main founders and ardent promoters of Libertarianism, and founded a network of extreme right-wing think tanks and pressure groups to push through their noxious agenda. And as oil billionaires, they were most notorious through their campaigns denying climate change, attempting to discredit or suppress proper climate science and remove environmental legislation so that they could continue dumping carcinogen sludge into America’s rivers and waterways.

The video below by the Rational National, presented by David Doel, concisely shows how deeply unpleasant the Kochs were and are. And this was personally as well as politically. David Koch and two of his brothers joined together in a plot to blackmail a fourth brother into giving his share of the family business to them. This brother had never had a girlfriend. They thought he was gay, and threatened to tell their father about his lifestyle. Yes, they really were that low and scummy, ready to stab their own brother in the back just for a share of the corporate profits. They were an example of why Ripley says in the James Cameron film, Aliens, why the xenomorphs are better than humans. Or at least the corporate types. Because ‘you don’t see them fucking each other over for a percentage’.

The Rational National then goes on to show how the Koch brothers were instrumental in getting the anti-union legislation passed through one of their political groups, AFP. This stands for Americans For Prosperity. In the case of the US’s working people, the blue collar Joes and Jos, who really built the country, the name should be called Americans For Poverty. As the Rational National argues, the unions were one of the major forces bringing prosperity to working men and women. When their power was broken, there was a massive transfer of wealth upwards to the rich.

The video then shows a tweet from the Sunrise Movement about how the Koch brothers blocked environmental bills going through Congress, promoted fake science denying climate change, and attacking the environmental legislation preventing them from dumping carcinogens into the water. Thanks to them, Americans’ health in this regard is being affected for the worse. There’s also a clip of the report Christopher Leonard on The Morning Show discussing how the Koch brothers derailed America’s last best attempt to introduce regulations against climate change and greenhouse emissions in 2010. He compares them unfavourably with other big oil companies like Exxon, who were prepared to accept some legislation, including a carbon tax. But their influence wasn’t just confined to America. They also back Jair Bolsonaro in Brazil, the Fascist maniac now torching the country’s forests and threatening us all with runaway global warming and extinction. Bolsonaro was funded by the ATLAS Network, another Koch pressure groups, which exists to spread Libertarianism globally.

Doel also cites a tweet by Rational National contributer Keith Boykin, about the other subjects he can’t go into in this short video. These are the Koch brothers’ desire to abolish state schools, social security, rent control, Medicare and Medicaid. He funded the Tea Partyand groups that denied climate change . They also used dark money to fund right-wing causes and Republican politicos. 

Doel also makes the point that the Kochs also weren’t philanthrophists in any sense of the word. All their funding was entirely in their own selfish interests. He cites an article from the New Yorker that quotes the National Committee for Responsive Philanthropy, who found that the Kochs’ donations were to organisations that directly affected their profit margins. And Koch didn’t even try to hide. He admitted that the family issued tight ideological control. If the organisations to which they gave didn’t do what they wanted, then the money was withdrawn.

Doel concludes by summarising David Koch’s career, stating that he was a horrible person. And I can’t see any reason to argue with that. 

One of the beneficiaries of the Koch brothers’ money over here is the infamous Spiked magazine, which was given $300,000 by the millionaire dirt-wads. And so editor Brendan O’Neill smears the international concern about the destruction of the Amazon as racist and imperialist. O’Neill was torn to shreds for his shameless lying and gross propaganda on twitter, by people strongly criticising him for his patronising attitude towards the working class as well as his defence of the destruction of the world’s supply of oxygen. One, Alex Tiffin, said of O’Neill that if Corbyn demanded tougher sentencing for child abuse, O’Neill would immediately write an article demanding its legalisation. See Zelo Street’s excellent article on about this sorry piece of spurious journalism at

https://zelo-street.blogspot.com/2019/08/brendan-oneills-david-koch-memorial-dump.html

He concludes: ‘Brendan O’Neill spouts his climate change denial garbage because those who have fucked the climate pay him to do so. End of story.’

I’m left wondering what other right-wing groups in the UK are also being funded by the Kochs, not least the Tory party. I’m sure the surviving Koch brothers are absolutely delighted by BoJob. 

 

Who Gave Tommy Robinson Zelo Street’s Address and Details?

August 10, 2019

One of Tommy Robinson’s grotty Fascist tactics is to try to intimidate his critics and opponents into silence by turning up at their doorstep unannounced, mob-handed, and demanding a word. The crusader against Islam has done it to Mike Stuchbery, a teacher and academic, and to an unnamed lad in Luton. This was a student, who had angered the self-professed defender of truth and free speech, by putting clips out on the web showing instances where Robinson contradicted himself or was otherwise made to look stupid. He also made the point that, whatever he claimed to the contrary, Robinson was no longer quite the working class hero he claimed to be. He was living in a very expensive house, thank you very much, paid for by his followers’ donations. The lad showed the type of house Robinson was living in, but did not show Robinson’s own. Nevertheless, the islamophobic thug and jailbird decided to drive 300 miles up to the lad’s parents’ house in Cumbria in the company of two of his storm troopers. One of these was an Australian-Israeli bruiser, who claims to have shot an unarmed Palestinian when he was in the IDF. They turned up on the couple’s doorstep in the middle of the night, where they demanded to see them and generally behaved in a threatening manner. They also did this to Tim Fenton, the Sage of Crewe, who runs the excellent Zelo Street blog. And now that Robinson is banged up on a charge of contempt of court, many people are starting to wonder where Robinson got his information. Including Tim, who has posted an article about it.

He notes that when Robinson began his ‘Troll Watch’ programme for the Canadian far-right outfit, Rebel Media, he was usually assisted by Caolan Robertson and George Llewellyn John. In one edition, he turned up at the address of a paper, which had run a story about him. As Tim says, it wouldn’t have been difficult for him to get the address of the paper. But he then turned up at Tim’s own because of a piece Tim had put on Zelo Street about the Spectator endorsing Robinson. And it would have been difficult for Robinson to get Tim’s address. Zelo Street doesn’t give out phone contact details, doesn’t appear on the electoral roll and doesn’t have a landline phone number look up. Someone would have had to have given Robinson Tim’s address. Tim believes that the prime suspect at the moment is Robertson, who might like to tell all about how Robinson selected his target now that he’s parted ways with the infamous bigot. Other suspects include Fraser Nelson, the Speccie’s editor, and the author of the article Tim blogged about, James Delingpole. Tim asks

So now that Caolan Robertson has split from Lennon, perhaps he would care to let everyone know how his former boss got hold of peoples’ addresses? Did Lennon, as I concluded at the time, get mine from a discredited former tabloid journalist who had managed to gain access to my NHS records? Or did the information come via those nice and highly principled people at the Spectator magazine?

He goes on to state that Robinson is right in one regard when he claims to be a journalist – he does use the same Dark Arts they do. It’s just a pity that his connection with our free and fearless press is an illegal one.

See: https://zelo-street.blogspot.com/2019/08/who-sent-tommy-robinson-to-my-house.html

If the Spectator, or someone associated with it, did give Tim’s details to Tommy Robinson, it shows how even more of a low rag it has become. And perhaps it wouldn’t be surprising if it did give Robinson Tim’s address. It does, after all, have a very strong racist, Alt Right slant, as shown by its continuing publication of articles by the horrendous anti-Semite, Taki.