Posts Tagged ‘Entryists’

More Fearmongering from the Murdoch Press: Times Names British Politicians Appearing on RT as ‘Helpers of Putin’

October 12, 2017

You can really feel the fear coming off the mainstream press in waves now, and with this story Murdoch appears to be the most frightened and desperate. This short clip from RT reports and comments on two pieces in the Times today, which named the British politicians, who had appeared on RT. Most of these were from the Labour party, but there were also a select number of Conservatives. One of the pieces was entitled ‘Helping Putin’, and claimed that the politicos going on the Russian-owned station were guilty of helping the Russian president interfere in British politics. Not only did the Times name the individual politicians, it also gave details of how many times they had appeared on RT, and the amounts they’d been paid. Among those outed are the Shadow Energy Secretary, Barry Gardiner, the Shadow Chancellor John McDonnell, the Welsh MP David Davies, the MP Nigel Evans, and the Shadow Lord Chancellor Richard Burgon.

The RT’s own Polly Boiko remarks that traditionally in Britain, speaking to the media was seen one of our democratic freedoms. She then walks into the studio of RT’s ‘Going Underground’ to talk to the programme’s host, Afshin Rattansi. Rattansi remarks that the story’s ‘pretty shoddy stuff’, and the Times has not come to RT for their comment on this story. He also says that they’ve had not just Labour politicians on the programme, but also Tories as well as those from other parties. They come on the programme as they know they will be listened to. As for ‘helping Putin’, this is an attempt to scare people off the broadcaster by connecting them to Jeremy Corbyn. Boiko asks him if he believes that this will make it difficult for RT to get politicians on to his show. Rattansi states that it was initially difficult, but it has now become much easier as they’ve become established and known for listening to their speakers.

The Russian embassy have also given their response to the accusation, asking if that means that the Russian politicos, who have appeared on the BBC, have been helping the British government.

This looks to me like the Murdoch press doing what it has so often done in the past: kick up a ‘Red Scare’ in order to stop people voting Labour. The Times is copying the attacks on RT America over the other side of the Pond by the Republicans and Corporatist Democrats, who are terrified because increasingly more severely normal Americans are preferring to get their news from alternative media outlets, like RT, rather than believe anything from the biased and compromised mainstream broadcasters. Like Fox News, which is solidly Republican to the core, and whose main host, Bill O’Reilly, and one of its chief executives, Roger Ailes, were both sacked as serial sexual harassers. Obama’s election victory in 2008 was credited to a campaign for him on social media, and it has been social media that’s played a very large part in the massive growth in popularity for Jeremy Corbyn and the Labour party, in opposition to a barrage of lies and smears from the mainstream press and broadcasters.

And Murdoch in particular is threatened by this. Fox News audience is very largely in their late 60s. I think the average age is 68, which means that it is signally failing to attract and influence the younger folks, who are turning instead to Bernie Sanders over in America and Corbyn in Britain. As for the Times, the paper is actually losing money hand over fist, to the point where Private Eye remarked that it would have been closed down long ago if it were not the British ‘paper of record’. Murdoch keeps it propped up so that he has a place at the table influencing our politicians.

Lobster and other commenters have observed that over the past decades, Murdoch has used his power in the British press to make deals with various governments. His papers support them and give them popularity as an a kind of unofficial official press, while in return they give in to Murdoch’s own agenda. This means that they grant him important business concessions, such as purchasing rival satellite and cable networks and generally expanding his squalid little empire. At the same time, they also listen very carefully to his wider political agenda, which has always consisted of smashing workers’ rights, and deregulating and privatising the economy. And that includes the NHS.

Clearly, with this story, Murdoch’s starting to become afraid that time’s running out for this scam. People are turning away from the mainstream media, including and particularly the Murdoch press, which has always had a reputation for sensationalist trash and gross rightwing political bias. And if nobody reads his papers, or watches Sky News, not only is Murdoch’s empire failing in itself, but so is his power to influence British and American politics.

He’s panicking, and it’s clear he’s panicking.

Of course, this isn’t the first time he’s attempted to smear respectable politicos as traitors and agents of Moscow. He’s done that many times before. Way back in the 1990s or early part of this century, the Times under its editor, David Leppard, printed a completely bogus story that Michael Foot, the former Labour leader, had been a KGB agent codenamed ‘Comrade Boot’. This was a highly credible story, as shown by the way Private Eye sent it up on their front page. This showed Foot walking his dog, which was cocking its leg on a tree. The tree, in turn, was attempting to contact Foot in code. Not surprisingly, Foot sued for libel and won.

Then there was the Scum’s attempt to smear various Labour politicians as Commies in the 1987 general election. Among those targeted were Labour politicians, who had spoken to or written for the Marxist press. Shock! Horror! Except that the politicos they tried to smear in this way weren’t actually Communists, nor even necessarily Marxists. They were largely mainstream Labour politicians, who had just written for the Marxist press on a particular issue. They also smeared Red Ken as a Marxist, when those, who knew him, said he wasn’t, though he wasn’t averse to using them and sounding like them on occasion. They also claimed that Peter Tatchell was a member of the Trotskyite entryist group, Militant Tendency, when he was no such thing. As well as making other spurious claims based on his homosexuality.

This is all the kind of stuff the right-wing British press has been doing since the infamous ‘Zinoviev Letter’ of the 1920s. This was an attempt by one of the newspapers to scare people away from voting Labour by publishing a letter from the head of the Comintern, Zionviev, to the Labour party, which purported to show that they were going to collaborate with Russia and turn the country into a Communist dictatorship. Except that the letter was a fake, a forgery, probably cooked up by MI5.

I’ve reposted a number of stories from RT, simply because the broadcaster is doing an excellent job of covering stories that the mainstream British media, including the Beeb, aren’t. This doesn’t mean I support Putin. I don’t. He’s an extremely authoritarian thug, and I don’t doubt that the stories of his own massive corruption are true. But that doesn’t mean that the stories reported by RT are false, or that RT isn’t doing proper journalism when it reveals them. In fact, it seems to me that RT is very much doing this, and it is precisely this that has got Murdoch and the Republicans and Clintonite Democrats in America running scared.

The Russian word for newspaper is ‘Gazeta’. The Russian word for the type of journalism practised by the Murdoch empire is ‘govno’. Which is Russian for ‘Sh*t’.